paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa žije!
 
6.6.2008 v 08:39
Co tomu říkáte?


Pokud chcete vidět více - viz:
http://www.jawa.eu/n...a-na-misto-cinu.html

1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

24.5.2009 v 19:55 | Nahoru | #1
Prototypy ktery JAWA vyprodukovala kratce po revoluci nebyly spatny, 250 vodnik, 420ka ale vyroby se dockal jen vodnik a misto nahrazeni 350 ve vyrobe sam skoncil a 350 pokracovala jeste v dalsim tisicileti. Presto si nejsem jistej, jestli by i uspech 250 2T a 420 4T pokud by se vyrabela znamenal nejakej prulom. JAWA i tak mela motorky sice vcelku vypadajici, ale jen lehkej dvoutakt i kdyz uz moderni v celkove uz ne tak kvalitnim podvozku a 4T byl jednovalec pomerne male kubatury ktery proti sobe mel zastup dvou, 4valcu a cestovnich endur s jednovalcema vetsich objemu. Sama by tead diru asi neudelala a byla by to stale manofaktura spis nez masova vyroba i kdyz treba ziskova a s konkurenceschopnyma motorkama. V pripade prodeje do ciziny by se stalo to samy jako se Skodovkou, proste by to byly akorat motorky s jinym designem a motorama matersky fabriky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

24.5.2009 v 21:44 | Nahoru | #2
Jindra650> Na té 250 Tempo (nebo jak) jsem jel a tady Jawa průlom opravdu neudělala. 350 (638 a víc) je proti tomu lepší svezení. Motor bez přívěry měl špatný průběh výkonu. Zadní centrál netlumil, zkrátka nevím, koho by to potěšilo. S přívěrou výfuku by to motoricky asi šlo, ale tam až se Jawa nedostala . Měl jsem ten motor v pragovce, tam s vyšším výkonem, Bingem a kratšími převody se na tom dalo jezdit i po krosové trati, dokud se nerozpadne řazení a převodovka. Ne enduro to moc není, páč vinou motoru bez přívěry se v náročných pasážích vyhnije . Mohl jsem to srovnat následně s Husqvarnou WR 250. Najednou všechny výjezdy šly Zkrátka Jawa vyvinula za války 250 a 350, pak 500 4T, počátkem 60.let soutěžáka 250-400, možná ještě silniční závodní 350 a 500, labutí píseň silniční čtyřválec 350 vodník, a tím to zhaslo. To je 6 úspěšných motorů (nepočítám objemové deriváty), z toho 3 životaschopné, všechny už to mají za sebou a nic nového a úspěšného už přes 40 let není a nebude :\ .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist