Jindra650> Na té 250 Tempo (nebo jak) jsem jel a tady Jawa průlom opravdu neudělala. 350 (638 a víc) je proti tomu lepší svezení. Motor bez přívěry měl špatný průběh výkonu. Zadní centrál netlumil, zkrátka nevím, koho by to potěšilo. S přívěrou výfuku by to motoricky asi šlo, ale tam až se Jawa nedostala
. Měl jsem ten motor v pragovce, tam s vyšším výkonem, Bingem a kratšími převody se na tom dalo jezdit i po krosové trati, dokud se nerozpadne řazení a převodovka. Ne enduro to moc není, páč vinou motoru bez přívěry se v náročných pasážích vyhnije
. Mohl jsem to srovnat následně s Husqvarnou WR 250. Najednou všechny výjezdy šly
Zkrátka Jawa vyvinula za války 250 a 350, pak 500 4T, počátkem 60.let soutěžáka 250-400, možná ještě silniční závodní 350 a 500, labutí píseň silniční čtyřválec 350 vodník, a tím to zhaslo. To je 6 úspěšných motorů (nepočítám objemové deriváty), z toho 3 životaschopné, všechny už to mají za sebou a nic nového a úspěšného už přes 40 let není a nebude :\ .