globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa žije!
 
6.6.2008 v 08:39
Co tomu říkáte?


Pokud chcete vidět více - viz:
http://www.jawa.eu/n...a-na-misto-cinu.html

Jawa žije!

19.5.2009 v 18:19 | Nahoru | #61
nema to nic spolecneho s jawou celkem trochu mi to pripomina cz180 ale to je spis do terenu

Jawa žije!

19.5.2009 v 19:48 | Nahoru | #62
Do p..e samej chytrak to tu je!!!

2 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

19.5.2009 v 19:50 | Nahoru | #63
Je to furt lepsi nez yuki!!!

Jawa žije!

19.5.2009 v 19:56 | Nahoru | #64
Mno,nevím,jak to říct,ale chybí v těch modelech"duše",pravé jawky......nebo použiji slova jako "klasika"-jednoduchost a hlavně svým způsobem raritka...všechno mi tu chybí.

(reakce na) Jawa žije!

19.5.2009 v 19:57 | Nahoru | #65

Filips-Classic>Je to furt lepsi nez yuki!!!



Tak ta se aspoň dotahuje designově.....neboli klame tělem zdálky

(reakce na) Jawa žije!

19.5.2009 v 20:50 | Nahoru | #66

ace1x>Je to hrůza.



Však na takové jsem jel, tato je jen v jiné barvě a víc pomalovaná a verze Dakar. Já měl půjčenou Sport, nebo jak tomu říkají. Vypadá to docela dobře, dokud se na tom nejede. Podle hesla: není důležité, jaké to je, ale jak to vypadá. Nevím, co tam dávají za přední vidli, jestli to vyvinuli oni nebo ve Vodňanech, nebo to někde vyhrabali nebo z Číny? Hrůza. Tahle firma už skutečně nemá význam jako výrobce motocyklů. S tím je konec. Jsou tam schopni tak svařit pár trubek.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

20.5.2009 v 12:52 | Nahoru | #67
Před 11 lety jsem si jako mladej blbec koupil po dlouuuuhé době českou čtyřtaktní motorku od tradičního jihočeského výrobce zahradních sekaček a traktůrků. A docela slušně jezdila.. na tu dobu.
Ale doba pokročila a Jawa tuhle malorážku s řadou úsporných vylepšení ze zbytků řady 350 nabízí dál? 5-6 let bych pochopil.. ale za 11 let možná i Mongolové dovedou uvést na trh nový model jedné výrobní řady.

[img] nežije...

(reakce na) Jawa žije!

20.5.2009 v 16:13 | Nahoru | #68
bugz> Smutna pravda ...

(reakce na) Jawa žije!

20.5.2009 v 17:05 | Nahoru | #69

bugz>Před 11 lety jsem si jako mladej blbec koupil po dlouuuuhé době českou čtyřtaktní motorku od tradičního jihočeského výrobce zahradních sekaček a traktůrků. A docela slušně jezdila.. na tu dobu.
Ale doba pokročila a Jawa tuhle malorážku s řadou úsporných vylepšení ze zbytků řady 350 nabízí dál? 5-6 let bych pochopil.. ale za 11 let možná i Mongolové dovedou uvést na trh nový model jedné výrobní řady.

[img] nežije...



JAWA DOŽÍVÁ

Jawa žije!

20.5.2009 v 21:31 | Nahoru | #70
Hovno kurva nikdo nevi co bude do p..e!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

21.5.2009 v 11:24 | Nahoru | #71
Cobra357> Jo, to mohla být dobrá cesta. Co je to - ta druhá černá?

Jawa žije!

21.5.2009 v 13:15 | Nahoru | #72
Klidně si budu kupovat české výrobky - pokud budou srovnatelné s jinými. Ale nehodlám se na cestách trápit s elektrikou, uvolněnými spoji a být ztuhlejší než na leckterém číňanovi, který je možná podobně kvalitní, ale umí okopírovat aspoň kloudnou ergonomii posazu. Netuším, z čeho fabrika žije a hlavně že neumí vymyslet něco aspoň trochu pěkného, jejich designéry bych okamžitě propustil, i 15-tileté dítě dokáže vymyslet hezčí věc a to i ke stávajícím komponentům, aby je vývoj moc nestál... Ale jsou to jen moje subjektivní a laické názory.

Jawa žije!

21.5.2009 v 13:53 | Nahoru | #73
Takže by byl pro změnu názvu z Jawa žije na Jawa nežije. Ohlasy jsou snad jasné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

21.5.2009 v 14:28 | Nahoru | #74
Cobra357> Aha, už jsem myslel, že Jawa okopírovala nějakou takovou motorku. I to by mohla být cesta. Jednoválcová 250 klidně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

21.5.2009 v 14:35 | Nahoru | #75

Itall>Cobra357> Aha, už jsem myslel, že Jawa okopírovala nějakou takovou motorku. I to by mohla být cesta. Jednoválcová 250 klidně.



ALE POCHOPTE TO!! Oni nejsou ničeho schopný, ani se poučit odjinud, natož ze svého vývoje a rozumu . Jinak by měli aspoň jednu jedinou moto trochu k světu. Jawa nemá nic, naprosto nic...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

21.5.2009 v 15:12 | Nahoru | #76

Cobra357>Itall> To je můj Tricker Yamaha 250 Jenom je to focený ve fabrice v Týnci minulý týden (Ta továrna je leta zavřená a tak fotka zevnitř je trochu "zvláštní" )



Ale prdlajs.
Stará vrátnice (bývalý hlavní vstup) se už léta nepoužívá a celý zadní trakt (přádelna) je na prodej. Chodí se předkem.
V tom objektu vlevo z našeho pohledu (možná pamatuješ zdravotní středisko) je sice podniková prodejna, ale hned to navazuje na bydlení našich opálených spoluobčanů.
Ten most přeci byla expedice. Asi ji nepoužívají, když produkují třeba 5 motorek za den (já nevím - to jsem jen plácl).
Ty prostory jsou pro jejich produkci zoufale předimezované (jo jo - z montáže sjížděla kdysi motorka každých 90 vteřin).
Z čeho žijí? To je mi taky záhadou, ale prý hlavně z dodávek na Kubu (a modlí se za Fidela).

(reakce na) Jawa žije!

21.5.2009 v 16:12 | Nahoru | #77
650ccm> Mám bohužel dojem, když vidím, co teď "vyvinuli", že ti Kubánci mají docela v nose, 350 proti tomu vzhledem k ceně není zas tak špatná a podle mě by byla schopná i modernizace. Dala by se z toho udelat akceptovatelná lidová motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

21.5.2009 v 22:39 | Nahoru | #78
Cobra357> Podobný motor měli i v ČZ Strakonice, asi dokonce OHC, přijde na to, jak by to fungovalo, obrázky jsou jen obrázky Ale ty čtyřdobé 250, to byla šance, bohužel zahozená. Nicméně s kvalitou by byly problémy asi vždycky. Z Čechů by nikdo Japonce stejně neudělal

1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

21.5.2009 v 23:29 | Nahoru | #79
Cobra> A procpak to soudruzi nezacli vyrabet?
Dyt za celou dobu socialismu udelali na za valky vyvinutem motoru jedinou za zminku stojici zmenu - celolitinove valce nahradili hlinikovym odlitkem s nalisovanou litinovou vlozkou.

Jawa zije, ale z neceho uplne jinyho, nez jsou motorky. A majitelum tento stav tovarny zrejme vyhovuje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

21.5.2009 v 23:33 | Nahoru | #80
Cobra> Da se do toho zavreneho arealu dostat? Jen tak si to tam prohlednout? Uz jen pohled na tu starou vratnici a nahlednuti pres plot ve me vyvolava pocit, ze z tama pred 20 lety nahle odesli a od te doby se tam neukazal zivacek.
Co bylo napsane na te drevene stene vedle vratnice? Uz to nejde precist.

Jawa žije!

22.5.2009 v 00:49 | Nahoru | #81
Cobra: já se v tomhle radši nerýpu, protože se mi zvedá kufr, jen při pomyšléní co to je za kurvy(nejen ti tuneláři) co to dovedli do krachu

Takže co, jezdím na Japonci a mám ještě starou kejvu a sem spokojenej.

Naposledy editováno 22.05.2009 00:50:30

(reakce na) Jawa žije!

22.5.2009 v 11:29 | Nahoru | #82
Cobra357> Hm, škoda. Také si myslím, že fungovat to mohlo. Zkušenosti s vývojem a výrobou jdnoválcových čtyřtaktů u plochodrážních motorek byly.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

22.5.2009 v 12:04 | Nahoru | #83
Jawa ŽIJE...? http://marsch.rajce.idnes.cz/JAWA/ PS:nejsou to moje fotky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

22.5.2009 v 12:58 | Nahoru | #84
MartinED250> Pěkně, a jestli tam šel loupit, tak se ještě vyfotil umělec

(reakce na) Jawa žije!

22.5.2009 v 15:01 | Nahoru | #85
Cobra357> nedočkáš,přece ve svém věku nebudeš věřit na pohádky se šťastným koncem.

(reakce na) Jawa žije!

23.5.2009 v 09:12 | Nahoru | #86

MartinED250>Jawa ŽIJE...? http://marsch.rajce.idnes.cz/JAWA/ PS:nejsou to moje fotky.


Byl jsem se o minulém víkendu podívat v Týnci - sice jen skrz okno, ale obrázek odpovídal těm fotkám dokonale. Současná tvář firemní prodejny je vyloženě ostuda! Byl jsem i v rodišti F.Janečka, taky "reprezentativní". Podle toho, jak Jawa zachází se svojí minulostí i přítomností, je zřejmé, že budoucnost nebude žádná.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

24.5.2009 v 19:55 | Nahoru | #87
Prototypy ktery JAWA vyprodukovala kratce po revoluci nebyly spatny, 250 vodnik, 420ka ale vyroby se dockal jen vodnik a misto nahrazeni 350 ve vyrobe sam skoncil a 350 pokracovala jeste v dalsim tisicileti. Presto si nejsem jistej, jestli by i uspech 250 2T a 420 4T pokud by se vyrabela znamenal nejakej prulom. JAWA i tak mela motorky sice vcelku vypadajici, ale jen lehkej dvoutakt i kdyz uz moderni v celkove uz ne tak kvalitnim podvozku a 4T byl jednovalec pomerne male kubatury ktery proti sobe mel zastup dvou, 4valcu a cestovnich endur s jednovalcema vetsich objemu. Sama by tead diru asi neudelala a byla by to stale manofaktura spis nez masova vyroba i kdyz treba ziskova a s konkurenceschopnyma motorkama. V pripade prodeje do ciziny by se stalo to samy jako se Skodovkou, proste by to byly akorat motorky s jinym designem a motorama matersky fabriky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

24.5.2009 v 21:44 | Nahoru | #88
Jindra650> Na té 250 Tempo (nebo jak) jsem jel a tady Jawa průlom opravdu neudělala. 350 (638 a víc) je proti tomu lepší svezení. Motor bez přívěry měl špatný průběh výkonu. Zadní centrál netlumil, zkrátka nevím, koho by to potěšilo. S přívěrou výfuku by to motoricky asi šlo, ale tam až se Jawa nedostala . Měl jsem ten motor v pragovce, tam s vyšším výkonem, Bingem a kratšími převody se na tom dalo jezdit i po krosové trati, dokud se nerozpadne řazení a převodovka. Ne enduro to moc není, páč vinou motoru bez přívěry se v náročných pasážích vyhnije . Mohl jsem to srovnat následně s Husqvarnou WR 250. Najednou všechny výjezdy šly Zkrátka Jawa vyvinula za války 250 a 350, pak 500 4T, počátkem 60.let soutěžáka 250-400, možná ještě silniční závodní 350 a 500, labutí píseň silniční čtyřválec 350 vodník, a tím to zhaslo. To je 6 úspěšných motorů (nepočítám objemové deriváty), z toho 3 životaschopné, všechny už to mají za sebou a nic nového a úspěšného už přes 40 let není a nebude :\ .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

24.5.2009 v 22:02 | Nahoru | #89
Itall> ja jel taky na vodniku 250 Tempo (lauf spodem a ceskej karb), tehdy jsem mel 350 a motorove to byla parada jak vykonem, tak hlavne prevodovkou, ale to ve srovnani s 350, kdyz bych si predstavil tehdejsi situaci na trhu, tak lepsi jak 350 to jo ale i 10let stary RDcko je lepsi material: parametry, starter, ram, brzdy, litaky ktery nepraskaj

(reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 10:36 | Nahoru | #90
Jindra650> Já měl 638 novou a jela mi tak, jak měla. Také jsem se svezl na vyběhaném verku, to pak jede hůř, než 250 Tempo Také pouhým srovnáním výkonů (638 - 26k, Tempo - 27k) je zřejmé, že to takový výkonový rozdíl není, i když Tempo je lehčí. 250 má jen špičku a uprosřed je to hrůza, navíc kultivovanost dvouválce je nesrovnatelná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist