Uzavřeno 23.03.2011 v 12:10 uživatelem George1982
1 reakcí na tento příspěvek Schéma na výrobu laděného výfuku
Brumbál>tak u 4T by taky něco takoveho byt mohlo,kruciš
tak se objemem asi zkusit držet origo vyfuku??
To víš, že je. Třeba nějaká Bernouliho(snad se to tak píše) rovnice by se dala určitě použít. Nebo myslíš, že inženýři jedou metodou pokus x omyl? To je spíš otázka právě těch rádoby laďáků.
Jinak se nenech hecovat řečmi o začátečnické motorce(fakt stupidní názor), ale také o jízdě po zadním po přidání plynu bez "výplachu"(bla, bla, bla, možná s 60ti zubovou rozetou). I s výplachem to bude problém udržet. Tak markantní rozdíl o proti sériovému výfuku nedosáhneš i při tom nejlepším výsledku.
S největší pravděpodobností dosáhneš tohoto výsledku:
a) posílení nižšího a středního pásma otáček motoru
b) ztratíš výkon ve špičce- nižší maximálka
c) zvýší se ti spotřeba
d) zvuk bude určitě lepší, ale po delší jízdě to poznáš v uších
e) pokud nedáš větší trysky, bude chudá směs(trpí ventily)-minimálně v některém rozsahu otáček-to poznáš na barvě svíček.
f) takže s největší pravděpodobností skončíš stejně na brzdě a utratíš dalších pár stovek(možná tisíc) za seřízení
G) možná dojdeš k poznání, že kdybys to GS nebo CB prodal a koupil něco silnějšího už v základu, nevyšlo by tě to o moc dráž
Chceš se vsadit že to zvednu na zadní jen přidáním plynu???
A) máš pravdu
B) špička zůstane stejná
C) Sníží se spotřeba!
D) Možná
E) Mám stříkačku
F) Tím pádem není k věci
G) S tím bych mohl souhlasit
za H) a v souhrnu: Nejsem si jistej jestli víš o čem mluvíš
assassin>george: u koncovky zas nejde o takovou vedu... ostatne kdyz kuchnes akrapovice uvidis to same jako kdyz kuchnes creptus ... derovana roura obalena vatou a okolo plast... prumer trubek a celkove rozmery je nejlepsi omerit z nejakeho existujiciho vyfuku at nejdes uplne na slepo...
ale neznackove koncovky koupis kolem 3tis... a kdyz se s tim budes delat tak v tom case promrhas vic...
Jde jen o to jaký průměr má mít ta děrovaná roura jak dlouhý a ostrý má být její zůžení a jaký má být průměr a hustota těch direk. A to je pokaždý jiný na každý druh mašiny. Pak jsou ještě neznačkový univerzály který jsou jen o tom zvuku. Ty se daj pořídit už za tři tisíce. Já osobně bych doma nic nevyráběl.
Jde jen o to jaký průměr má mít ta děrovaná roura jak dlouhý a ostrý má být její zůžení a jaký má být průměr a hustota těch direk. A to je pokaždý jiný na každý druh mašiny.
1. A na co se zakladatel tohoto tématu asi ptá? Kdyby si chtěl nebo mohl koupit Akrapa, tak se asi neptá na schéma výroby. Tazatel žádá o pomoc s výrobou koncovky a nejspíš nečeká na "chytrý" řeči o tom, jak to dělá pan Akrapovič. Pokud tedy jde jen o délku, průměry, ostrost a hustotu, tak sem ty rozměry prosím tě jednoduše, pro nás motocyklové neandrtálce, napiš a nechoď okolo horké kaše. Nebo tu chceš být jen za Kelišku?
2. Ptáš se, jestli vím, o čem mluvím (vlastně si nejsi jistý). Tak jsi asi dobře nečetl. Psal jsem o své zkušenosti s výrobou-to jen pro upřesnění. Nesnědl jsem moudrosti hrnec, ale vyrobit koncovku jsem zkusil a podle mě to nedopadlo vůbec špatně. I když jsem postupoval, jak jinak, než bez znalostí, které máš ty (průměry, délky, hustoty, na ostrost bych málem zapoměl ). Tuto svoji "zkušenost" jsem sdělil s tazatelem, zároveň také s výsledky, kterých jsem dosáhl a s předpokladem toho, čeho patrně dosáhne on, pokud se výrobou bude zabývat bez patříčných znalostí a informací, kterými vládne například výše zmíněný pan Akrapovič (zapomněl jsem na tebe, promiň). Také jsem nezapomněl na odrazování od výroby. Je zřejmé, že pokud si George koupí Akrapoviče, dosáhne jistě lepších výsledků (jen nevím, jestli GS 500 patří do repertoáru výrobce). Dále, že pokud si koupí koncovku noname, dosáhne podobného výsledku, ne-li horšího, než když si ji vyrobí sám. Také beru v potaz ekonomické hledisko. Opět vlastní zkušenost.
3. Že by GS (řeč je tu o Suzuki) byla stříkačka, o tom nevím. Ale můžeš nás opět poučít . Pokud tedy bude čím. Že by ji až tak modernizovali? Jinak jsem automechanik, tak jestli chceš, funkci vstřikování ti můžu poměrně detailně popsat. Nejsem si totiž jistý, jestli víš, o čem mluvíš .
4. A s tím GS 500 po zadním kole jen tak plynem? Hoď sem nějaký video k pobavení. Nezlob se, ale mám Rexe 1100 a ani ten bez výplachu nejde. Takže stále nevěřím a považuju to za pouhé tlachání.
5. To je asi vše. Dopručuju přečíst téma tazatele, zároveň o jaký jde motocykl, mé příspěvky k němu a pokud si stále nejsi jistý, jestli vím, o čem mluvím, ptej se na konkrétní věci. Omlouvám se, že jsem tak trochu jedovatý, ale tak trochu jsi mě naštval . Neber to moc osobně.
Naposledy editováno 20.04.2008 17:38:30
A že je vlastní výroba o ničem? No co je tohle za názor. Co se týče motorizmu a nejen toho, domnívám se, že všechno začínalo domácí výrobou. Kdo ví, co by ti na to řekl třeba Burt Munro. Pro tebe je možná motorkaření o tahání za pravý heft a jízdě po zadním, ale pro někoho je to i o jiných věcech. Nemyslím tím srazy, proužky na ráfku apd. Myslím tím nežít jen z toho, co vymyslí nebo udělá někdo druhý. Taková výroba koncovky, že je o ničem? Víš vůbec, co je vůbec radost z práce. A to vzrušení z očekávání jak to dopadne. A radost když to po pár zklamáních konečně funguje. Ty možná "slintáš" nad Akrapem, ale já bych ho za tu SVOJI noname koncovku nevyměnil. A to nezmiňuju třeba o opravě motoru. Samotná jízda je jako taková třešnička na dortu. Ale tím dortem je pro mě motocykl, jeho technika a duše.
Možná proto jsem tak trochu chytlavej-kritiků a těch, co nemaj nic svého a žijou jen ze snahy druhých je nějak moc.
Brumbál>Právě, že jsem si toho nicku všiml. Také proto jsem napsal, že tady, v tomto tématu, je řeč o Suzuki GS a mohl bys být od té dobroty a nepletl tady hrušky s jablkama.
A že je vlastní výroba o ničem? No co je tohle za názor. Co se týče motorizmu a nejen toho, domnívám se, že všechno začínalo domácí výrobou. Kdo ví, co by ti na to řekl třeba Burt Munro. Pro tebe je možná motorkaření o tahání za pravý heft a jízdě po zadním, ale pro někoho je to i o jiných věcech. Nemyslím tím srazy, proužky na ráfku apd. Myslím tím nežít jen z toho, co vymyslí nebo udělá někdo druhý. Taková výroba koncovky, že je o ničem? Víš vůbec, co je vůbec radost z práce. A to vzrušení z očekávání jak to dopadne. A radost když to po pár zklamáních konečně funguje. Ty možná "slintáš" nad Akrapem, ale já bych ho za tu SVOJI noname koncovku nevyměnil. A to nezmiňuju třeba o opravě motoru. Samotná jízda je jako taková třešnička na dortu. Ale tím dortem je pro mě motocykl, jeho technika a duše.
Možná proto jsem tak trochu chytlavej-kritiků a těch, co nemaj nic svého a žijou jen ze snahy druhých je nějak moc.
Jen chci pro motor to co k němu pasuje a ne žádný experimenty. Navíc jezdím za hranice a tam samodomo netolerujou. Nad Akrapem neslintám mám Vipera a Creptusy. Nekritizuju chtěl jsem se podělit s Georgem o to co vím a tím pádem bych doporučil i když nemám shodnej stroj. Jde snad především o vejfuk.A nakonec nepsal jsem sem kvůli tobě ale kvůli Georgovi tak mne prosím už nech být. Díky
Naposledy editováno 20.04.2008 17:47:38
vse jasne??
Derovany plech 0,8mm, diry 5mm jsem koupil v Kondoru za 800Kc celou tabuli. Vatu jsem koupil v OBI za 260Kc celoej balik(rockwool, pry snese pres 1000 stupnu celsia). Sest sroubku a maticek za asi 22Kc. Z tabule plechu jsem spotreboval jen 16cm, vata zbyla taky skoro cela. Takze az zas budu chtit delat ladak, materialu mam dost a dost.
Delal jsem na tom cely den, poreboval jsem svarecku CO, sverak, vrtacku, flexu. Bez toho se neobjedes.
Ale jak vidis dva ladaky vysly kolem 1000kc, a to se vyplati.
1. Začnu děr. plechem (trubkou). 5mm díry má snad jen Devil čistě pro okruhovky, kde se vata mění častěji. Já např kombinuji 3 a 4mm, ale bývají i 2mm.
2. Důležité, a to hlavně pro jednoválce a dvouvály do V je použití jemné nerezové síťky, aby ti vata nevylítala ven. Mívá oka tak 0.17-0.25mm a drát 0.15-0.25mm.
3. Ten Rockwool ti vydrží vpredu tak 200km a vylítá ven. Pokud namáš síťku a prošitou vatu,tak ji tam nic neudrží!! Sám jsem dřív používal jinou vatu, výrobce změnil prošívání a byly problémy. Tlakové kmity u 4vál jsou pravidelné, ale u 2v ne... Vatu používám OWENS CORNING a ASGLAWO. No a teď na fóru běží diskuse o mých TOMAXE a Creptusech. Dělám výf od r 91, od 95 kompositové, no a právě před 3 lety se zákazníkovi na VTR stále pálil levý výfuk. Vata se roztrhla a teplo šlo jinam. Člověk se stále učí (víš co říkal Vláďa Iljič?), ale taky jsem zde přiznal svou chybu. Důležíté je, přijít na to, proč se co stalo a napravit ji. Pro ostatní zájemce- na mým webu mám povídání o tom, co vám výměna koncovky přinese. Teď jsem dělal i 4T MZ 125 a je to poznat i bez měření. Ostatně, snad během měsíce budu mít na webu pár grafů z motorové brzdy, tedy až mi je tam vloží ten, který mi web předělává. Bohožel zase nemotorkář.
hele nemam s tim asi tolik zkusenosti jako ty ale
1. Leo Vince pro Varadero ma 5mm diry, z toho jsem vychzel.
2. nerezovou sitku normalne davam, ale tady jsem pouzil origo vatu, co byla v koncovce od vyrobce, vydnal jsemji a pak znova pouzil. Kdyz uz tam vydrzela 6let, tak snad jeste chvilku vydrzi. Trubku jsem obalil origo vatou a docpal rockwoolem co to slo.
Vyfuky jsem udelal rozebiratelne na sroubky, takze vymena vaty, pripadne montaz sitky je otazka hodiny.
V cem tedy vidis problem?
5mm diry jsem pouzil u nekalika motorek, zatim vzdy 4valec a nikdy nic nevylitalo, tedy v prubehu dvou sezon, pak nevim.
No a kompozitovy vyfuk bych s nerezovym neporovnaval, to by asi byla diskuze na dele.
Vychazel jsem z toho, ze kdyz "prestavba" na ladaky neklapne, jdu a ladaky koupim. Nyni jsem ale s vysledkem spokojen.
Naposledy editováno 14.09.2008 19:39:47
Naposledy editováno 22.04.2009 13:33:01
Naposledy editováno 24.04.2009 19:09:38