globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Horní úvrať a ventilové vůle
27.4.2024 v 18:54
Zdravím pánové,

mám dotaz na zkušenější. Dostala se mi do rukou Cagiva ,která nestartuje. Chtěl jsem ji kouknout na ventilové vůle, ale jsem z toho jelen. V manuálnu se píše, že na flywheel mám jít na značku A, což je zároveň horní úvrať.

Pootočím na značku, začnu povolovat na vahadlu stěhovací šroub (výfuk), ale furt tam nejde dostat měrka. Tak se podívám na válec a on není v horní úvrati.

Čím to? Nechapu manuál nebo se střihnul klínek?

Každopádně nechápu, jak je možné, že tam ta měrka nejde dostat. Díval jsem se na celou fázi motoru. Vahodlo je nahoře, píst na horní úvrati, šroub štelovací povolenej co to jde (on úplně vyšroubovat nejde) a stejně tam nedostanu ani 0.03mm. To nechápu.



Naposledy editováno 27.04.2024 18:57:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horní úvrať a ventilové vůle

29.4.2024 v 16:29 | Nahoru | #1

Sepol píše: Na kontrolu ventilové vůle nepotřebuji žádné značky, to jen na polohu zapalování.
Stačí dát vahadla do střihu to je, že výfuk se zavírá a sání otevírá a udělat otočku o 360 stupňů a to je moment kdy motor pálí a dělá se ventilová vůle a dá se pak zkontrolovat zda nepovolil klínek a rotor se nehnul.



Podle manuálu výfukový ventil zavírá 31 stupňů za horní úvratí a sací ventíl otvírá 29 stupňů před horní úvratí. To je cca 60 stupňů rozptyl. Ale třeba máš zkušené oko a přesně odhadneš přesnou půlku té doby
Na ventily to stačí,ale kontrolu značky rotoru bych tímto způsobem opravdu nedělal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horní úvrať a ventilové vůle

29.4.2024 v 23:12 | Nahoru | #2
Anti> Když vezmu horní úvrať jako nula, tak mi chybí do úvratě těch cca 30 stupňů (střih 1 úvrať)a to je jedna dvanáctina obvodu a pak udělat otočku o 360 stupňů
Stačí si vyndat svíčku a dát hodinky a je to přesně, ale to já nedělám. Motorů jsem dělal stovky a ta druhá úvrať (zážeh)jde při otáčení cítit, protože vačky jsou otočené dolů a vahadla nekladou odpor a to je okamžik na měření vůle, jinak dvě otočky klihovky a jeden zážeh, prostě čtyřtakt. Samozřejmě předpokládám, že nepřeskočil rozvodový řetěz.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Karburátor Mikuni BST 40 o-kroužek Cagiva Canyon 500 Zerog 18 13.2.2024 v 08:04 SOUSEDRH9
Neháže jiskru Cagiva Canyon 500 roko31 19 25.11.2023 v 21:29 Stepa97
Cagiva Canyon 500 Cagiva Canyon 500 Vojcech 22 18.5.2023 v 13:47 Neeno
Cagiva Volnobezka (obj c 800084540)... Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600 AvoG 2 13.6.2020 v 18:58 HRace


TOPlist