globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Obrábění titanu
Ahoj, vím že tu je plno šikovných motorkářů tak zkouším štěstí.

O co jde, sháním firmu,člověka nebo šikulu co dokáže obrábět titan.
Na svojí takřka dodělanou přestavbu sem si vymyslel pár komponentů které bych rád vyměnil za titanové namísto oem dílů.
Najde se tu někdo šikovný kdo by rovnou i přidal třeba rady a své nápady ?
Pro představu by šlo například o držáky motoru (prodávají se ale né na rok 2019)
Mockrát děkuju a přeju fajn víkend

(Edit: přidání obrázku)

Naposledy editováno 13.04.2024 09:32:45

Obrábění titanu

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2024 v 10:08 | Nahoru | #1
Vesmes vsichni co delaji neco z titanu to posilaji do ciny… obrabi za takove prachy, ze tady se nevyplati za to zapnout stroj … ty mas ty dily prekreslene? Na vyrobu potrebujes CAD data, jestli pocitas s tim, ze nekomu vrazis OEM dil a oni ti ho daji z titanu, tak te myslim docela doat prekvapi cena…

Naposledy editováno 13.04.2024 10:08:49

Obrábění titanu

13.4.2024 v 14:56 | Nahoru | #2
Něco už máme v CADu a poslední věci ve fázi dodělávání.

2 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu

13.4.2024 v 17:11 | Nahoru | #3
Prečo to chceš z titanu? Aký je dôvod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu

13.4.2024 v 22:15 | Nahoru | #4
Rick_James> Ty se ale ptáš hloupě. Když budou držáky motoru z titanu, tak hmotnost klesne ze 111 kg na 110 kg - a to se počítá - jak by řekl Horst Fuchs !!!
Co na tom, že to bude stát při kusové výrobě tak 20.000,- kč (materiál, CAD výkres, CNC, doprava)

(reakce na) Obrábění titanu

13.4.2024 v 22:17 | Nahoru | #5
ktm525smerák> Pardon, že si dělám trochu srandu. Dělej, jak myslíš, když tě to potěší
Utrácet bys mohl i za mnohem hloupější věci....
P.S.
Správnější by bylo psát "z titanové slitiny" a upřesnit o co máš zájem. Protože jako "titan" se marketingově často označují všechny možné slitiny titanu s nejrůznějšími kovy a s nejrůznějšími vlastnostmi (a způsoby obrábění)

Naposledy editováno 13.04.2024 22:28:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu

13.4.2024 v 22:29 | Nahoru | #6
docent> tak ono toho jde z titanu udelat vic, deko k deku… a vysledek se dostavi.
Myslim, ze v cine to vyrobi vyrazne levneji… zvlast kdyz pise ze CAD uz ma…

Ktm525smerak: ty drzaky motoru ovlivnuji jizdni vlastnosti - rychli piloti na mx mivaji ruzne tloustky techto drzaku a meni se podle trati atd… asi bych hmotnost zkousel setrit jinde.

Jeste jednou pro docenta - ja ted nahodil Ti vyfuk a komplet je lehci nez jen jedna seriova koncovka…




1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu

13.4.2024 v 22:50 | Nahoru | #7
Jestli ty držáky motoru jsou z aluminia, tak já tomu teda moc nerozumím, ale něco mi říká, že titanová náhražka bude snad i kapku těžší.

(reakce na) Obrábění titanu

13.4.2024 v 23:18 | Nahoru | #8
Kohlstein> byl jsem se podivat a na 2017 huse mam ty drzaky alu… tzn aby byly titanove lehci, musely by byt tenci, jak rikas …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu

14.4.2024 v 00:22 | Nahoru | #9
Jeste jednou pro docenta - ja ted nahodil Ti vyfuk a komplet je lehci nez jen jedna seriova koncovka…




[/quote]

Jj , mám to to samý , dva Ti akrapy sou o dost lehčí než jedna origo koncofka , tvl a já to snad zejtra zvážim........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu

14.4.2024 v 01:14 | Nahoru | #10
zdenysrx6> tohle je celej system lehci nez jedna oem koncovka .. 4,7kg komplet, koncovky maji karbonove plaste

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu

14.4.2024 v 09:58 | Nahoru | #11
assassin> Aby nevznikla mýlka - já netvrdím, že titan je nanic. Naopak. Konkrétně například u výfuku se dají skutečně ušetřit spousty kilogramů (nehledě na korozní odolnost).
Jen jsem nadhodil k úvaze zda zrovna držáky motoru jsou ten důležitý díl, do kterého by bylo nutno investovat značnou částku.

(reakce na) Obrábění titanu

14.4.2024 v 12:43 | Nahoru | #12
docent> jasny souhlas. Proto jsem přidal info, ze to je jedna z veci kterou se ladi tuhost ramu. Ne ze bysme jeli tak rychle abysme to poznali … snad se kolega neurazi

1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu

15.4.2024 v 08:18 | Nahoru | #13
Ahoj
Jen bych se tak na okraj zeptal proc zvazujes zrovna titan?jde ti o vahu pevnost nebo jen nejaky rozmar?Jen za sebe ti rikam ze mozna ani rozdil mezi těmito dvěma materialy nepoznas.
Předpokládám ze zrovna elektrickou vodivost anebo korozní vlastnosti po opětovné zahrivani neresisi..
Ale tebe asi zaujmuly spise vlastnosti ohledne pevnosti a houževnatosti...zakladni tvrdost titani je myslim 70hb kdežto hliniku asi 20hb..ale pozor existují slitiny al jako (ted abych uplne nekecel da se dohledat) tempera T7 & T6, AA6082 tempera T5 & T6 ktere jsou levnejsi a maji vyssi pevnost..to same je pevnost..Titan asi 260 mpa běžne sehnatelný (komerčně nepouzivany asi az 1700mpa) kdežto zminovane slitony maji 700mpa a jsou sehnatelne...co se tyce váhy nemyslim ze by se zrovna rozdil ve vaze držáku na motor dokazal byt rozhodující činitel..jinak pochopitelně výroba obrábění atd je take o nějakých cenach

Naposledy editováno 15.04.2024 12:05:44

1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu

15.4.2024 v 20:39 | Nahoru | #14
Jezdil jsem dráhovou cyklistiku a tam se řešil každý gram. Je třeba nezapomenout na základní věc pokud jde o výkon. Když odlehčíš rotující část (např. kola) o jeden gram, je to to samé jako 10 gramů na rámu (na pevné nerotující části). Proto se vyráběli na dráhu absolutně nejlehčí galusky. Pokud by ti šlo o výkon, zaměřil bych se spíš na ty kola.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu

15.4.2024 v 21:41 | Nahoru | #15
-HAD-> jaky kola navrhujes?
mat26: to jsou vskutku zajimava cisla, tvrdost podle Brinella je myslim pro vyber udaj vhodny ke zvazeni...

Obrábění titanu

16.4.2024 v 00:14 | Nahoru | #16
Jen tak z legrace sem zkusil najít karbonový kola a voni se vážně dělaj

Výrobce uvádí cca poloviční hmotnost oproti OEM dílům, např pro KTM 1290 je to 2 kila na předním a 3 kila na zadním. Cenově to vychází cca na 20% nové mašiny - $3940.

https://brocksperfor...carbon-fiber-wheels/

Kola na krosky v nabídce nemaj, nejspíš proto, že karbon by teréní zátěz nezvládnul.

(reakce na) Obrábění titanu

16.4.2024 v 12:12 | Nahoru | #17
assassin> ano Brinella...Rockwel se u titanu hliníku mědi mosazi a bronzu moc nepoužívá..Vtlačovat jehlan do těchto materiálů neni nejlepší varianta. Proto se stale používá kulička -v Čechách také známé jako kladivko Poldiny huti..

Naposledy editováno 16.04.2024 12:13:41

(reakce na) Obrábění titanu

16.4.2024 v 22:04 | Nahoru | #18

assassin píše: -HAD-> jaky kola navrhujes?


žádná kola nenavrhuji, jen jsem na nich závodil.

(reakce na) Obrábění titanu

17.4.2024 v 09:31 | Nahoru | #19

assassin píše: -...
mat26: to jsou vskutku zajimava cisla, tvrdost podle Brinella je myslim pro vyber udaj vhodny ke zvazeni...


Ale vždyť víš, jak to myslel.
Mezi tvrdostí a pevností v tahu existuje závislost. U oceli je na přepočet dokonce standard (norma). Jak to funguje u slitin hliníku netuším ale předpokládám, že to bude podobný.

Naposledy editováno 17.04.2024 09:31:33

(reakce na) Obrábění titanu

17.4.2024 v 09:41 | Nahoru | #20

maf26 píše: Ahoj
Jen bych se tak na okraj zeptal proc zvazujes zrovna titan?jde ti o vahu pevnost nebo jen nejaky rozmar?Jen za sebe ti rikam ze mozna ani rozdil mezi těmito dvěma materialy nepoznas.
Předpokládám ze zrovna elektrickou vodivost anebo korozní vlastnosti po opětovné zahrivani neresisi..
Ale tebe asi zaujmuly spise vlastnosti ohledne pevnosti a houževnatosti...zakladni tvrdost titani je myslim 70hb kdežto hliniku asi 20hb..ale pozor existují slitiny al jako (ted abych uplne nekecel da se dohledat) tempera T7 & T6, AA6082 tempera T5 & T6 ktere jsou levnejsi a maji vyssi pevnost..to same je pevnost..Titan asi 260 mpa běžne sehnatelný (komerčně nepouzivany asi az 1700mpa) kdežto zminovane slitony maji 700mpa a jsou sehnatelne...co se tyce váhy nemyslim ze by se zrovna rozdil ve vaze držáku na motor dokazal byt rozhodující činitel..jinak pochopitelně výroba obrábění atd je take o nějakých cenach


To jsou nějaký obchodní názvy? Asi máš na mysli slitiny z řad EN AW 6XXX a 7XXX. U těch se lze dostat (se zavřenejma očima) na měrnou pevnost (nebo jak se tomu říká) uhlíkovejch ocelí.
S titanem je to jak říkáš, běžněji se používá tzv. komerčně čistý titan (c.p.), neboli třeba Gr.1, Gr.2. U těchto "slitin" se využívá hlavně vysoká chemická odolnost (trubky tepelnejch výměníků, kyselina dusičná,...) Pevnostně je to bláto.
Pak je tu ale třeba titan Gr.5 (Ti-6Al-4V), kterej je už jinej příběh. Je to poměrně "stará" slitina a věřím, že dneska už je to zase dál...

1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu

17.4.2024 v 10:36 | Nahoru | #21


Ano tempera to zrejme nazýváme jen my..to asi ano..jinak nejake technické vlastnosti jsou viz.. nicméně jsem přesvědčen že to co požaduje tazatel je pro jeho potřeby nesmysl..I kdyz je z Malmö..

Naposledy editováno 17.04.2024 10:40:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu

17.4.2024 v 10:50 | Nahoru | #22
maf26> Na tom, že je to "overkill" se asi shodneme všichni...
7075 jinde říkaj taky třeba ergal. Co z toho vyrábíte?

(reakce na) Obrábění titanu

17.4.2024 v 13:09 | Nahoru | #23
honzabiker> já už bohužel ne.ale dělával jsem nosníky pro letecke motory R&R které se pak nějak dodelavaly v Auerotech v Klatovech..

Obrábění titanu

17.4.2024 v 20:41 | Nahoru | #24
Ja sem měl z 7075 osu předního kola a vydrželo to ve 2 kilech do zdi a titan gr5 sroub prdnul jak vino

1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu

18.4.2024 v 09:26 | Nahoru | #25
Ja delam ze 7075 vetsinu dílu, problem je u tohoto materialu unava…

(reakce na) Obrábění titanu

19.4.2024 v 07:17 | Nahoru | #26

assassin píše: Ja delam ze 7075 vetsinu dílu, problem je u tohoto materialu unava…

jj, já jsem taky po práci unavenej Jinak mám třeba origo unašeče na kotouče PVM a to je nějaký ALU bláto, nechal jsem si právě vyrobit z 7075, tak snad mi nezůstanou kotouče po zabrždění ve třmenech... [img]

Naposledy editováno 19.04.2024 07:18:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lehké expediční enduro [1, 2, 3] KTM EXC 300, KTM 690 Enduro, Husqvarna TE 449, KTM E... Ariete 73 5.11.2022 v 10:34 Earthshaker
Ne-ostrá husqvarna Husqvarna TE 410, Husqvarna TE 610, Husqvarna FE 501 Ales5 9 5.4.2021 v 15:00 Lokomaster
Husqvarna fe 501 mottard Husqvarna FE 501 Uhlik52 17 19.12.2020 v 11:12 JiriBN
Supermotard zázemí - Praha Husqvarna FE 501 Zeratul 10 23.9.2020 v 09:45 neznamyScooterD
Husqvarna FE 501 střílení do výfuku Husqvarna FE 501 Feedor 15 20.6.2020 v 11:42 assassin


TOPlist