bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lehké expediční enduro
Na čem by se asi tak dalo jet cestou a necestou do dalekých krajů a nebyl to parník, který se vyproš´tuje traktorem.
Antitéma jednoho Zdendy, ze kterého to sem nakopíruju, než to ten blbeček smaže.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:33 | Nahoru | #31

Wenca24 píše: jaro27> Pamatuju si, že assa tady kdysi psal, že civilní a ostrej motor se staví jinak a zcivilizovatět ostrej motor tak, aby vydržel to samý úplně nejde. Důvod samozřejmě neznám a neumím posoudit, jestli je to tím co píšeš...
Ale i tak pokud ano a podaří se ti zvýšit olejovou náplň např. o 4 dcl, benzín ti ten olej naředí o něco míň a k degradaci toho oleje dojde později. Nevím, teoretizuju, ale mockrát jsem slyšel - "no, tam je krátkej interval, protože to má malou náplň a ten olej odchází rychleji.."



Naposledy editováno 29.10.2022 16:34:08

1 reakcí na tento příspěvek Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:37 | Nahoru | #32
Ale no tak, Zdenecek si takovou pozornost nezaslouzi...:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:39 | Nahoru | #33
kokonhead> To určitě ne, ale známe ho. Lidi se tady smolí s elaborátama a on jim to za dva dni smaže.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:41 | Nahoru | #34
ad 300 2T TPI

assassin píše: Na ostrých je v manualu výměna v motohodinach.

2t se vstřikováním je hodnejsi, min kouři, min zere … ale na jízdu po dalnici je podle me nevhodnej. Ta spotřeba je nižší nez byvala ale rozhodne ne na urovni 4taktu. Taky tomu chybi vykon - temer vsechny 300 jsou offroady a kdyz si to zkusi hobik, je z toho pryc, protoze v terénu je velkej vykon i tech 50koni… plus ten divokej průběh. Jakmile se to vezme na asfalt, je hodne znat tech 10 a vic koni ktere tomu chybi oproti 450…

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:41 | Nahoru | #35

kotzitzaq píše: Má sice jen 40 koní, pro někoho může být 125 kg moc, nelze ji koupit novou, ale asi se požadavkům blíží nejvíce:
www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/ccm/ccm-gp-450-adventure-maly-velky-cestovatel-34511.html

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:42 | Nahoru | #36

kokonhead píše: kotzitzaq> už se to tu probíralo a ne, tohle fakt nebrat...

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:42 | Nahoru | #37

assassin píše: ZdendaZB> Co rika výrobce je jasne, to se pise v manualu - zbytek je uz na každém co chce riskovat. Ja treba na sxf450 mam v motoru vse původni a mam pres 160mth (píst se ma menit po 50mth, po 100mth velka go - tzn ojnice, komplet rozvody, komplet loziska)

Znam lidi co maji na 450 endurech pres 400mth a jen sem tam menenej píst…

Ale nikdo ti to nezaruci. To same s tim olejem, kazdej si ten interval resi podle sebe, ale jakej ma dopad na životnost prodlouzeni na x násobek ti nikdo nerekne.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:43 | Nahoru | #38

krokoš píše: Čau, najviac ma nasralo, že tú CCM predávali svojho času aj v Čechách a už v dobe predaju neexistovali náhradné diely. BMW sa na to vysralo, Husqvarna detto a CCM kúpila asi to čo ostalo na sklade v loncine za pár šupov a vôbec nemali v úmysle sa zaoberať nejakými ND a s úbožiakmi ako som ja čo to kúpili. Ojničný čap je v jenom kuse z jednou stranou kľuky , čo som vymyslel, že odrezať čap prevŕtať kľuku a nalisovať z niečoho iného sa nedá , lebo tam je málo materálu. U toho nešťastia ma stála oprava kľuky 590 € a použila sa na to kľuka o ktorej mi písal Ariete pred 4 mesiacmi z Austrálie. U hociktorého modelu KTM kúpiš novú ojnicu s ložiskom a čapom za cca 150 € a oprava za dva týždne v zime . Možno mesiac v lete. Tých dielov do tej CCM , husky, alebo BMW bude čím ďalej menej. Nepíšem o alternárore, čo sa tiež serie.

PS: čím viac a čím novšie motorky sa viac serú. Čítal som o GAS GAS , chlapík si kúpil dve nové sebe aj synovi, a na oboch odpadla stupačka, utrhol sa zvar, teda nie na jednom kuse, ale na oboch a následkom špateného tepelného spracovaania , asi prekalili kľuku tak sa utrhla na oboch motorkách za altíkom. Serú sa aj autá. Svet sa v konskú piču obracia.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:43 | Nahoru | #39

krokoš píše: ZdendaZB> čau, no, keby som mal KTM o čom by som písal? Na čo by som sa sťažoval? teraz som zaujímavý. Nie robím si srandu. Vedel som do čoho idem, enduro som si kúpil pre zábavu, mám aj cestnú motorku. No zas až taký hnusný prúser som s tými dielmi nečakal, aj som si myslel, že tá hnusoba huska vydrží viac, lebo to je uškrtené ako som písal z 45 kW u BMW na 30 kW u Husqvarny, a otáčky u BMW sú 9000 ot/min a u mojej husky len 7000 ot/min, no čo už. Mám 62 rokov , som myslel, že ma to prežije. Teraz druhá kľuka a nový piest, možno už to vydrží viac ako ja. Síce ešte to nemám poskladané. A môj otec hovoril: každý blbne svým spúsobem, Tak blbnem ja , svojím ty aj jaro27 z Prešova svojím , ale je aspoň sranda.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:44 | Nahoru | #40
Sold to Krokoš. Poslední kus na celém světě...

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:45 | Nahoru | #41

krokoš píše: ZdendaZB> tá výmena kolieska nie je nič strašného, ale neviem ako by si to robil bez hlavného stojanu. keď som nemal montážny stajan, tak som našiel niečo čo pasovalo pod motorku, náhodou to bola kocúrova búda, urobil som mu takú zateplenú. Potom som to doštičkami vypodložil hodinu som pri tom pičoval , musíš odpojiť prepákovanie od kývačky , teda jednu skrutku, potom odskrutkovať tie dva čapy pravý a ľavý čo držia kývačku kývačku aj z kolesom posunúť do zadu, brzdová hadica je už na to dimenzovaná tá sa odpojiť nemusí. Koliesko je chytené cez takú podložku ako má XT-čko podložku držia dve skrutky M6 . Potom je ale pakáreň trafiť tú kývačku späť, obe strany aby sadli a tie čapy musíš trafiť do závitov v kývačke. Na montážnom stojane je to paráda , ale niekde na ceste sa s tým srať by som teda nechcel. Ináč tie kurvy angláni použili crosové motory , lebo endurácke a SM majú 6 kvaltov a crosové 5 kvaltov. ako som písal, čo ostalo u číňanov na sklade , nikto to nechcel to kúpili za pár šupov a na náhradné diely nikto , ale nikto nemyslel. Môžu sa hanbiť , špiny. Ináč to enduro podľa tacho na šestke išlo aj 150 km/hod. Ten omedzovač bol asi len od 1 po štrvtý kvalt. Na 5 a 6 som to už do omedzovaču nedostal. Možno som to ale mal omedzené zvyškami môjho senilného mozgu- pud sebazáchovy.

Ariete: tú kľuku mám z austrálie , týpek pri demontáži, poškodil ten ľavý koniec zo závitom. Asi sa mu rozdrbal ten stator a použil blbý sťahovák. Tak pravú stranu kľuky použil opravár samozrejme z mojím súhlasom a na moje riziko jeho a ľavú časť kľuky moju. Na pravej kľuke je ten čap.


krokoš píše: ZdendaZB> no, ešte viec by som sa pri tvojom použití bál spojky. Ako tu už písali spojka je na kľuke, no má tanierovú pružinu a pri malom opotrebení začne šmýkať, ale tak že si nepojazdný. Existuje k tomu ND po 0,1 mm odstupňované prítlačné kotúče. No, dostaň sa k tomu niekde v Albánii. Ako som písal vyššie v nejakom príspevku čítal som nejaký cestopis kde maník na tom niekde v riti pre túto spojku skončil a bol veeeľmi nasratý na to BMW. Na môj účel je to motorka v pohode spojjka má u mňa hydraulické ovládanie ide pekne , teda išla, keď motorka fungovala. Jazdím na štupľoch po ceste len preprava na motokrosovú trať. Pre mňa , keď to funguje to stačí, akurát mám problém, keď sadnem na normálne enduro. No pre teba je to na hovno.



Naposledy editováno 29.10.2022 16:46:28

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:45 | Nahoru | #42
Odkazy ke spotřebě TPI, ale jenom pro tebe, protože Zdendovi není ani rady, ani pomoci. Jemu nikdo nevysvětlí, že když pojede na Ural, nemá cenu nasedat na motorku dřív, než na Volze někde 500 km za Moskvou.
Karbec je ošemetná záležitost, jak se opotřebí jehla a šoupátko, zvýšená spotřeba o dva litry proti novému je hned. Navíc se větší průměry musí pořád přetryskovávat podle teploty a nadmořské výšky.
TPI nemám, ale hledal jsem různě, u nás i v zahraničí, stejně jako reference na životnost - 4 litry při hodinovém ježdění po MX trati , tady píšou , že na 8,5L nádrž se dá ujet od 50 do 90 mil, podle obtížnosti terénu a u průměrných pilotů, což by zase odpovídalo těm 4 L na hodinu. [/quote]

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:47 | Nahoru | #43

Wenca24 píše: krokoš> byl to beba v Albánii...podkládali to víčkem od konzervy..už si nepamatuju, jestli se jim to podařilo rozchodit, ale myslím že nějak dojel...pak to hned prodal a šel si koupit EXC...bo na KTM uz jdou sehnat díly v kdejake řiti...


vilemx píše: Wenca24> Béba byl v tomhle pechfógl. Zpunktoval výlet do pouště s tím, že se pojede azimut. Na to koupil nějakou starší EXC, nebo co to bylo za ostrou KTM, která mu ale umřela ještě při asfaltov?m přesunu cestou z trajektu do Douz. Když jsem ho potom táhnul na laně do kempu, kde měli lidé od KTM základnu včetně celého fabrického náklaďáku s díly, místní taxikář nám vjel do cesty a byla z toho polízanice, takže jeho motorka namísto k mechanikům od KTM putovala rovnou v dodávce zpátky na trajekt a on si ten výlet pouští znuděný odjezdil na čtyřkolce z půjčovny. Aby si tam z toho nehodil mašli, alespoň na jeden den mu kluk z party půjčil LC4 na docela povedený fakultativní písečný výlet.

Důvod, proč motorka nezvládla dlouhý asfaltový přesun, prý byla utavená cívka napájející CDI. Nevydržela v tom vedru monotónní jízdu ve vysokých otáčkách, přeci jen to je pár stovek km po kvalitní silnici. Po téhle zkušenosti si pak snad koupil to CCM, aby mohl hoblovat Albánii.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:48 | Nahoru | #44

jaro27 píše: beba a CCM

CCM 450 bol môj sen a predal som kvôli nej dve motorky, aby som si mohol kúpiť tú pravú. Zohnal som tri, jazdenka, potom predvádzačka od dílera a nová. Všetko v čase, keď sa už vlastne ani nepredávala (už v CZ neboli). Ja som ich mal v Poľsku.
Ja to príbeh, skrátim to, nekúpil som ani jednu a nasratý som kúpil 690.
690 ma najprv sklamala ale po čase som zistil, že je to skvelá motorka, no furt som mal vzadu v duši smútok, že som predsa len nekúpil tú CCM (v Poľsku to bol samý ojeb...).
Vedel som, že vesmír mal nejaký dôvod, že mám teraz 690 a nie CCM, ale netušil som aký až kým som sa teraz nedozvedel pravdu o tom motore.
Ešte raz poďakovanie Brúčovi a Krokošovi. A Krokoš musí byť veľká duša, ak takto otvorene prizná čo má doma za nepodarok. Poklona.

Je jasné, že veľa je o jazdcovi. Ale asi práve preto že nejazdím ako Chris alebo Míra, pre mňa je motorka nad 150 kg mimo asfalt nezmysel. Ale opakujem, pre mňa.
Oni tu potom prispievajú aj jazdci, ktorý jazdia na 250 kg motorkách bosnianske šotoliny a tvrdia že jazdia off road alebo enduro. S tými ja proste nenájdem spoločnú reč.

Halter je veľký problém na asfalte s drapákmi a nevyváženým kolesom?
Na 690 obúvam až na výnimky MT21 a viem aj na nových držať rýchlosť 140 tacho a spraviť 1000km. Nie je treba ma presviedčať, že sa to nedá, lebo ja tak jazdím. Zaujíma ma, že ak by som nahodil halter aspoň do zadu, či to bude citeľne na asfalte poznať.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:49 | Nahoru | #45

Honza-TA950 píše: Tady se už nic vymyslet nedá - všechny možnosti byly řečeny už na začátku, rozhonout se musíš sám
jen může přibývat historek co se kde rozbilo -jsou to jen stroje takže se pokazí může pokazit každá
stejně tak dává smysl mít něco co je rozšířené - jsou s tím zkušneosti, jsou díly, je známo co se sere

bud lehkou/ostrou a upravit
získáš nízkou hmotnost, super podvozek, slušný výkon
zaplatíš za to tím, že není moc vhodná na dlouhé přesuny po silnici, náročnějším servisem/kratším intervalem

nebo platforma 690/701
získáš výkonný motor, snese delší cesty, má slušný podovozek a v dané kategorii rozumnou hmotnost
zaplatíš za to tím, že je oproti ostré horší v terénu - těžší, horší podvozek

jiné varianty jsou z pohledu terénu a cestování ještě horší a nemá smyls z nich vybírat, nic jiného tímto směrem vyrobeno/upraveno k dispozici není

rally motorky - cenově výrazně výš, náročnější servis, terénní zaměření spíš na pisty/šotoliny a rychlopu jízdu než na trialové pasáže, méně dílů/horší dostupnost u starších modelů
starší jednobuchy - slabší výkon, horší podvozek, hmotnost stejná a větší než 690/701
menší jednobuchy - nižší hmotnost, ale nižsí výkon (crf300,DRZ400)
dvouválce - o co lepší na silnici o to horší v terénu, výrazně větší hmotnost

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:49 | Nahoru | #46

WHTRDR píše: a co třeba SWM RS 500 R, na asfaltu to asi nebude zadna lahoda s dilama taky asi bida ale pisou hmotnost celkem mala
servisní interval na olej je 2000 km jestli jsem to našel správně

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:50 | Nahoru | #47

Fic6 píše: Mě ještě napadlo a myslím že tu nebylo řečeno. Honda Xr650r ta s vodním chlazením. Nevim jak je to s údržbou, nemá to asi startér a je stará. Ale asi bude splňovat požadavky na váhu a výkon.
Napsal jsem to tu jen pro úplnost a neunikla žádná moto

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:51 | Nahoru | #48

krokoš píše: Jaro27, čau, dík za pochvalu, ale s tým endurom TE 449 , ja som to nekritizoval, len som poukázal na skutočnosti, na ktoré som vás chcel upozorniť, problém s reťazou v blate, spojka , problém z ND, ten je najpálčivejší a bude ešte viac. Aby som vás zachránil pred nešťastím. Ja som rád , že ju mám a sa teším keď to bude pojazdné a konečne sa povozím . No, k veci. Pýtal si sa na halter a jazdu vo väčšej rýchlosti po asfalte. Dajú sa kúpiť závažia na špice. Ja som to riešil odliatím závažia, vyrobil som si ho sám. Žena mi pri výmene pneu odvážila na kuchynských digy váhach halter. Vážil 75 g. Vyrobil som si jadro-kópiu špicu aj s tou maticou zo sadry a pomocou plastelíny blalblabla som si to odlial , potom rozrezal na jednej strane odvážil a nasadil na špic oproti halteru. Koleso prevážiš, stačí staticky dáš osku do kolesa a medzi dve stoličky. rozdiel v jazde s vyváženým a nevyváženým kolesom je obrovský , hlavne pri rýchlostiach nad 100 km/hod. Keď som sa vracal s trate tak som to púšťal pri návrate aj nad 120 , nech si aj tá motorka užije, našťastie mi tá kľuka blokla v teréne, lebo by som tu už nevypisoval ftákoviny. Na vaše použitie halter musíš mať, lebo v teréne jazdíš s tlakom max 0,9 Atm , zabrzdíš a utrhneš ventil. Zadok netreba vyvažovať, ale môžeš, bude to len lepšie. Halter musíš mať vpredu aj vzadu. Teda kvôli tomu podhusteniu, ale to vám nemusím písať, viete to lepšie ako ja. Na štupľových gumách sa po ceste jazdiť dá, ale sa rýchlo opotrebujú a budú bezštupľové. Štupľové gumy do blata sú tvrdšie teda vydržia viac na sfalte ako tie určené na kamenistý terén. tie sú z mäkšieho materálu, aby sa nešmýkali po kameňoch. Ja používam vpredu C-19 a vzadu EF-07.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:52 | Nahoru | #49

mRKEF píše: Zrovna ti vyšel článek...

https://www.motorkar...e-48351.html [/quote]

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:52 | Nahoru | #50

jaro27 píše: krokoš> Prosim ťa, v tejto diskusii si spomínal nájazd u 500vky 90000km. Vieš dať k tomu nejaké info?

nájazd 90 000

Ohľadom CRF300 som už písal na začiatku. Motorka hmotnosťou ako má motorka moja a s výkonom 40% mojej motorky - to by som si v čom polepšil?
Na CRF 250 bol Erbe až kdesi pred Magadanom. Myslím, že tu má o tom článok. Na plný plyn mal rýchlosť proti vetru 80km/h...

Ohľadom článku na Fantic rely, na ten som pôvodne ani nemrkol. Jedná sa o rely motorku, nie enduro. Požiadavky na rely sú iné počnúc priebehom motora po geometriu podvozku. Zas mimo tému.
Navyše hmotnosť de facto rovnaká ako u mojej, priebeh motora odhadujem horší ako u mojej a cena astronomická. Má akurát 30 lit nádrž (rýchlo som nakukol do článku, je to zvýraznené), a to bezne nevyužijem. Ideálna nádrž by bola okolo 20 lit a ak treba občas viac, tak to riešiť dodatočným vakom, napríklad.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:52 | Nahoru | #51

mariano píše: kdysi jsem zažil pár českých kluků na velkých motorkách jezdit nesmysly...třeba na 990adv - i s časovou ztrátou díky výměně duše v zadním kole - dojet desátý v offroadmaratonu (takže to nebyl těžký terén). nebo z dvoumetrového rozjedu přeskočit 2,5-3 metrovou díru, kde "umělci jako já" spouštěli exc do díry a pomáhali si ji na druhé straně vytahovat.
na druhou stranu - občas se mi stane, že se zpod motorky sám nedostanu, ani když ležím pod exc.

také vím o klukovi, co na exc (tuším 535) poprvé nasadil motardy a trochu to prohnal po silnici. definoval to: "hodina super a pak odtahovka a 35 tisíc servis" (roztekla se mu vodítka rozvoďáku)

každá motorka je konstruovaná na něco jiného a jezdec se musí přizpůsobit hlavně slabším stránkám té motorky - obvzlášť, když ji chce používat trochu jinak, než pro co byla konstruována. univerzální motorka/pneumatika/rada neexistuje

zkrátka, a vracím se ke svému původnímu příspěvku:
1) jet na špuntech s halterem po silnici dlouhodobě kolem 100 si nedokážu představit...podobně, jako si nedokážu představit jet těžší terén s tlakem gum přes 1,5 atm, abys ten halter nepotřeboval
2) když budeš potřebovat jet na exc přes 100 po silnici, určitě nemůžeš mít nejpoužívanější převody do terénu (13-14/52), takže v nějaké pomalejší pasáži budeš s převodem 15/45-48 trápit spojku
3) mám exc450 a 990adv, měl jsem 690e...na to, co píšeš, bych si nechal to, co máš
4) připadá mi, že sis sem přišel ověřit správnost své teze "exc500 bude ideál" a nelíbí se ti, že ti lidé píší něco jiného
5) na lehkou a těžkou motorku potřebuješ jiný styl jízdy. těžkou navedeš a dost ti pomůže setrvačností. lehkou musíš stále aktivně řídit.

edit: cestuju jen po silnici, v terénu maximálně navigační rallye pro endura přes 600

(reakce na) Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:53 | Nahoru | #52

Ariete píše: kokonhead> To určitě ne, ale známe ho. Lidi se tady smolí s elaborátama a on jim to za dva dni smaže.



Ok

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:54 | Nahoru | #53

vilemx píše: Motorka se dimenzuje na hmotnost, kterou má vozit, výkon (resp. tah řetězu), který má přenést, použití, jakým způsobem se bude jezdit a životnost. Pokud chcete 120 jezdec + 30 kg bagáž / 70 koní v jednobuchu / rasení v těžkém terénu / 100.000 km, tak to je docela složitá rovnice, má-li to být do 120 kg pohotovostní :))

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:55 | Nahoru | #54

assassin píše: jaro27> Tech mx se mozna vyrobi vic nez tech 701 ver tomu nebo ne, jedno je zavodni motorka… a druhe ne rozdil v materialech a technologii tam je.

Manici na videu tvrdi kde co asi bych se radama toho konkretniho manika neridil…

Jak uz jsem psal, kamarad koupil exc500 na kterem predchozi majitel dojel do portugalska na vylet… asi 270mth a olej nejspis taky moc nemenil. Kamos na tom obrazil jeste par rally a pak jednoho dne umrela. Ztrata komprese, litala z toho voda… menil se urcite pist, asi toho bylo vic… no a jezdi to dal.
Taky vim o jedne g450x kterou si nekdo koupil na dojizdeni do prace, se 440mth s ni dotycnej dorazil do servisu s dotazem, co je potreba na tom udelat :D menil jen olej … intervaly nevim, ale pocitam naky vycucany z prstu

Ty motorky nejspis vydrzi opravdu hodne i pri nedodrzovani predepsaneho servisu… ale nikdo pri smyslech vam to nezaruci…


Jak píšeš, ty motokrosové motory vydrží násobně víc, než kolik se píše v návodech, jenom je tam několik "ale":

- lidí potřebují být oblbovaní, mají závodní motorku, a kdyby měla v návodu psanou výměnu pístu po 100 hodinách, začali by pochybovat, jestli je někdo neošidil, když jiný tam má hodin 20.

- na trati se často jezdí v prachu a při nedokonalé filtraci to sežere nikasil. Proto se musí furt sundávat válec a kontrolovat. Prach se dostává do oleje.

- ve skoku jde motor občas do omezovače, z kopce i za omezovač. Už tak je to vyhoněné otáčkama a co to udělá s pístem nebo ojnicí, když se motor hodně přetočí, třeba u 2T 125, která motorem moc nebrzdí? Nová móda je projet cílem a držet motor v omezovači, ať mě všichni slyší.

- výrobce si nevezme na triko, že napsal do návodu 100 hodin a ono to kvůli výš uvedenému nevydrželo. Taky se nejede výlet, ale závod na čas, a asi by bylo blbé psát do návodu, že 100 hodin je v pohodě, nicméně po 50 hodinách se výkon sníží až o 10 %, protože se o dvě stovky uvolnil píst a ten olej už nejspíš taky není v původní specifikaci. Tak napíšou 20 závodních hodin a nikdo si nepřijde stěžovat.

Proto si dovolím tvrdit, že EXC-F 500 nebo EXC 300 TPI můžou mít mnohem delší servisní intervaly a najet na tom bez preventivních oprav 20 tisíc km je zcela reálné, když to bude jezdit na vlastivědné výlety.
A obráceně, motor z civilní CRF 300L musí vydržet 100 tisíc km, ale co když ho vezmu, dám do motokrosového rámu, zvýším maximální otáčky z 10 na 13 tisíc a nechám ho honit po trati? Jak dlouho vydrží rychlému jezdci? Fakt by vydržel víc, než motor 250ccm krosky? To asi ne.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:56 | Nahoru | #55

jaro27 píše: Ja by som sa ešte vrátil k videu, čo tu dal Ariete
Toho chlapíka som už videl na inom videu a je to ten, čo hovoril o intervale výmeny oleja 1200-1600 km (spomínal som to tu kdesi v tom bahne už).
Ale toto video je suprovejšie. Jasne hovorí o 200 mH a 13500 km. Za ten čas menil olej 10x, takže interval je jasný.
A celý ten nájazd spravil za 3 roky.

U mňa je exc500 favorit a mokrý sen. Ale už len na Európu a aj to by som si ju vozil na vozíku.
A prečo 500 a nie 350? Len tak, neviem. Asi aby som bol frajer. Ale ak by skutočne došlo na kúpu na tento európsky účel, tak by asi vyhrala SWM300. Kvôli cene. Prečo by som strkal prachy do exc500, keď mi rovnako poslúži aj RS300.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:57 | Nahoru | #56
jaro27> Až půjdeš do SWM, tak zvaž snížení předstihu, protože oktanový nárok to má 98 a ne 95, nebo dokonce 91, jako mají civilní Hondy a pod.
Jak často je opravdu nutná preventivní oprava na EXC-F 500, by mohl napovědět Dakar - ten saudský měřil naposledy asi 8000 km, z toho asi 4000 km měřené speciály. Je opravdu vyjímka, že někdo mění píst, nebo dokonce celý motor, protože je za to penalizace. Africa Eco Race má 6500 km. Mění se oleje, filtry, občas spojka.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:59 | Nahoru | #57
Obrázky z dynamometru - EXC-F 500 je vlastně slaboch proti SX-F 450, a bude to mít vliv i na tu výdrž.
Než sem dám video samotné, kde jde poznat, jak velký je setrvačník u půllitru, když se motor roztáčí o 50% déle proti SX-F, což snižuje výkon naměřený touto metodou, odhaduji tak o 10%.


Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 16:59 | Nahoru | #58


Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 17:03 | Nahoru | #59
Tak doufám, že jsem vyzobnul jenom ty technické záležitosti a kdyby to někomu vadilo, mohl bych to dát pryč. Zdenda ať si exhibuje se svými obdivovateli.

Lehké expediční enduro

29.10.2022 v 20:04 | Nahoru | #60
Tyhle brašničky by snad uvezlo i to EXC, kdyby bylo pořeba jet na něm tu adventúru. Čurč Birč v akci (vlastním jménem Chris Birch).

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Obrábění titanu Husqvarna FE 501 ktm525smerák 26 19.4.2024 v 07:17 dewwil
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06


TOPlist