globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybitá baterie
Dnes po ujetí cca 500km a zastavení na semaforu jsem už nenastartoval. Baterie total vybitá. Přes kabely jsem to natočil ale na volnoběh to chciplo. Budu hledat měřákem zda není někde nějaký skrat nebo co by tu baterku mohlo vybít a kolik dobiji jestli vůbec.. Mám jen dotaz může altík baterku nedobijet a přitom se kontrolka dobijení nerozsvítí?

1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie

8.4.2024 v 08:34 | Nahoru | #1
Pokud víš, že kontrolka po posledním zapnutí zapalování svítila a po nastartování normálně zhasla, bude to s největší pravděpodobností alternátor. Aby mohl alternátor vůbec vyrábět elektrický proud, potřebuje se jeho pracovní vinutí uložené na rotoru nejprve nabudit budícím proudem. Ten si alternátor bere z akumulátoru. Pokud se rotor nenabudí, mívá to tři příčiny. Od prodřených sběrných kroužků, kterými je napájena přes kartáče budící cívka (na rotoru), přes krátké uhlíky regulátoru, až po utržené nebo jinak přerušené vinutí rotoru. To se může stát, když se sekne volnobězka. Ta má za úkol odpojovat rotor od pohonu při prudkých poklesech otáček motoru. Zvlášť důležité u motorky, která nemá skoro žádný setrvačník. Při uvedených závadách alternátoru se kontrolka dobíjení vůbec nerozsvítí. Motorka pak jede jenom na baterii a ta se rychle vybije. Půlhodinka bohatě stačí. To, že pak poblikává pristrojovka je normální, ale dost nebezpečné pro veškerou elektroniku, zvlášť ŘJ.
Navrhuji:
1. nabít baterii, musí mít nejméně 12,4 ale radši 12,6V
2. zkusit nastartovat
3. změřit napětí na baterii, mělo by být 14,5 - 14,9V
Když bude menší, nedobíjí nebo málo, když větší, přebíjí. Obojí je špatně.
4. zapnout nějakou zátěž, např všechny světla a zkontrolovat napětí jestli neklesá a s přidáním plynu nestoupá.
Kontrolka:
- když po nastartování svítí nebo poblikává je vadný diodový můstek - nejčastější závada
- když nesvítí, ale napětí na baterce je 15 a víc voltů, může za to regulátor. To oddělá baterku spolehlivě. Ve velkém nebezpečí je i ŘJ.
Pokud není něco jasné, klidně se ptej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybitá baterie

8.4.2024 v 09:33 | Nahoru | #2
JMan> já jsem teda vždycky viděl na motorkách alternátory s permanentními magnety, ani mě nenapadlo, že by někdo vymýšlel alternátory s buzením
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Vision 110 vs Suzuki Address ... Honda Vision 110, Suzuki Address 110 Stephen7 15 11.2.2021 v 18:25 igors
Pomoc s výběrem skůtru 125ccm Kymco Super8 125, Honda Vision 110, Suzuki Address 1... Peet1 14 12.7.2017 v 00:00 nmax
OK Suzuki Address 110 stevens129 2 27.5.2016 v 20:38 Pančák46


TOPlist