globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

1 reakcí na tento příspěvek Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

23.4.2024 v 07:16 | Nahoru | #1
Potvrzuju, že po seřízení lanka na menší vůli, se ta ucukanost výrazně zlepší...teď už to vlastně ani nevnímám...na obyč tenerce nastavit tvrdost vidlic jde... nezdá se mi nejak, že by to na extreme nešlo...

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

23.4.2024 v 08:48 | Nahoru | #2
Tak znova. Tenerka problém s on-off plynem neměla. Tohle bylo na testované MT-07. Plynová rukojeť měla na řidítku nezvykle velkou vůli a lanko dělalo na kolečku ovládání klapek vlnku jak popisuje ve videu.
U Tenerky mě překvapil a trochu i zklamal její gumový motor oproti MT-07. MT-07 jsem na 4ku i 5tku ve 3000ot. naložil plný plyn a bez protestů se z toho podtočení sebrala a bez prodlevy okamžitě zrychlovala. Tenerka ne! U té jsem musel podřadit, protože to motor v těch 3000ot. nedokázal. Stejnou reakci a ochotu zrychlovat měl až ve 4500ot.

Wenca24 píše: na obyč tenerce nastavit tvrdost vidlic jde... nezdá se mi nejak, že by to na extreme nešlo...


Pojmem tvrdost vidlice myslíš co? Možnost změny předpětí pružiny. Naklikání průtoku oleje při kompresi. Naklikání průtoku oleje při útlumu.

Extremka má jinou vidlici než základní model. Podle letáku má plně stavitelnou přední vidlici. Jenže možnost změny nastavení předpětí pružiny tam není! Hledal jsem to, ptal jsem se technika. Dotazoval jsem se jestli je vidlice nějak "poladěná" že je tak tuhá. Nebyla, byla v sériovém nastavení z továrny.
Proto jsem hledal ten rozkres dílů a překvapilo mě řešení jaké použily pro dosažení delšího zdvihu. Jestli je to opravdu udělané způsobem viz. #109 tak je to pro mě velké zklamání ze strany Yamahy.

Naklikání komprese a útlumu měla už TT600R r.v. 1998.

Naposledy editováno 23.04.2024 09:12:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 66 14.5.2024 v 18:45 Deadman
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid PeteTenere700WR 4 13.5.2024 v 21:59 HTB
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 73 11.5.2024 v 12:36 Vlnič
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 3 8.5.2024 v 23:13 goffy
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin


TOPlist