rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.
Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?
2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?
3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?
4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?
Předem díky za odpověďi a ochotu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Palomoto píše: Kde se dá koupit nový 1200GS s váhou 220kg za 350az400tis.Kč?
Plus to má přeci mnohem nižší zdvihy a malý přední kolo, to bych vůbec v tyhle kategorii ani nesrovnával
Já píšu, že do této kategorie nepatří ani F900GS, které je příliš těžké a celkově je to cenduro. Podobně jako Afrika.
U cendura nevadí 19" přední kolo, nejezdí takový terén, kde by bylo 21" výhodou. Dvouválce BMW F mi příjdou jako promarněná příležitost. To že váží tolik jako boxer s kardanem, je samo o sobě důkaz, že se jim to nepovedlo. To mohli místo toho udělat celkově zmenšenou, zjednodušenou a odlehčenou 800ccm verzi R1200GS, třeba s obyč přední vidlicí. Kdyby to vážilo o 15kg méně než R1200, mělo by to unikátní vlastnosti BMW (boxer+kardan) odlišující je od zbytku trhu, jistě by to mělo úspěch. Takto je to jen další střední paralelní dvouválec s řetězem mezi asi 8 dalšími na trhu, kde musí bojovat parametry. A žádným způsobem nad konkurencí nijak nevyčnívá, naopak mnozí z konkurentů dokázali postavit v nějakém směru výrazně lepší motorku.
Naposledy editováno 10.04.2024 11:11:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 66 | 14.5.2024 v 18:45 Deadman |
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid | PeteTenere700WR | 4 | 13.5.2024 v 21:59 HTB |
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT | TomasNBK | 73 | 11.5.2024 v 12:36 Vlnič |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 3 | 8.5.2024 v 23:13 goffy |
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 | vr46. | 1 | 5.5.2024 v 11:40 assassin |