rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.
Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?
2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?
3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?
4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?
Předem díky za odpověďi a ochotu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
bazin. píše: ....
Jít na to přes CRF300L není špatné, ale v případě že by ti bylo o dvacet(pět) let míň. Je to motorka pro mladé lulany aby si zvykli na bláto a zároveň mohli na motorce dojíždět do školy. Machrovat před roštěnkama na parkovišti u supermarketu a jejich fotříci si ji občas půjčit na ryby když zaprší a Babeta to na ten jejich flek nedá.
...
Jestli tě to do terénu opravdu hodně táhne a myslíš to vážně se zvyšováním svých jezdeckých dovednosti kup si k Tenerce, né místo ní, ostré sportovní enduro EXC 400, EXC 350, WR250f, WR450f.
Neřeš to nákupem kompromisní motorky typu CRF300L, WR250R s tím že ji obratem zase prodáš.
Mladí si nové motorky nekupují, a už vůbec ne maloobjemová endura protože nevypadají kůl a nedá se s nima machrovat před roštěnkama.
Tyhle motorky si alespoň v ČR kupují "dědci" kolem 40, kteří už zjistili, že na lehké motorce si polňačky, klikaté okresky i proplétání se městem cestou do práce užijí mnohem víc než na těžkopádném dvouválci, se kterým se mimo asfalt už dost nadřeli když jim bylo 25-40.
Ostré enduro je pro většinu lidí nesmysl, protože na jeho řádné využití nemají fyzičku a nesmíš na něm na silnici - tedy musíš ho všude tahat na vozíku nebo v dodávce. Navíc servis v motohodinách, kdy generálku motoru na tom děláš častěji, než se na tupém enduru se silničním motorem mění olej.
Pořád ale platí, že žádná motorka nemůže být dobrá na všechno. Pokud chceš pohodlně cestovat, potřebuješ na to jinou motorku, než na víše zmíněné. Takže potřebuješ mít motorky alespoň dvě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
se někteří snaží dokázat že ano) a motorka typu "dualsport" bude vždy o kompromisech. Buď více do cestovna nebo více do terénu. A zase jsme u toho s tím terénem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 66 | 14.5.2024 v 18:45 Deadman |
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid | PeteTenere700WR | 4 | 13.5.2024 v 21:59 HTB |
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT | TomasNBK | 73 | 11.5.2024 v 12:36 Vlnič |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 3 | 8.5.2024 v 23:13 goffy |
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 | vr46. | 1 | 5.5.2024 v 11:40 assassin |