globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

2 reakcí na tento příspěvek Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

4.4.2024 v 22:44 | Nahoru | #1
Borci díky za Váš čas a ochotu. Uvažoval jsem i o nějakém začátku na něčem slabším - původně jsem si říkal, že pořídím CRF 300 a třeba za půl roku bude změna, ale dost mě od ní odradilo to, že je podvozek z výroby ušitý na korejskou ženu tenhle fakt mě prakticky posunul rovnou k Tenere - pokud byste měli nějaký tip na postup přes CRF či něco schopnějšího, rád si to poslechnu a uvážím.

K terénu dodám tolik, že do zákazů úplně riksovat nechci a na motokrosovou trať ambice nemám, ale koleje a bláto si umím představit. Popravdě bych to raději rovnou vyřešil motorkou, kterou už bych nemusel měnit kvůli jejím vlastnostem (tady mi zapadá Tenere), ale přece jen jsem sem nakoukl kvůli radám.

PS: Jen se mi příčí koupit CRF a rovnou měnit podvozek v hodnotě desítek procent ceny motorky (jestli jsem pochopil problematiku) a prodávat moto obratem se ztrátou. Nějaké tipy?

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

4.4.2024 v 22:56 | Nahoru | #2
Enky> co nějaká jeta CRF, která uz má ten zadní tlumič vyřešeny? Ten tlumič, který je jako jediný nutnost stojí myslím 10-12 tis...
Do té tenérky taky budeš muset nasypat hromadu peněz, aby jsi to mohl do terénu vzít... A riziko, že se něco rozbije tam je daleko větší než u CRF..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2024 v 08:34 | Nahoru | #3

Enky píše: na motokrosovou trať ambice nemám, ale koleje a bláto si umím představit. Popravdě bych to raději rovnou vyřešil motorkou, kterou už bych nemusel měnit kvůli jejím vlastnostem (tady mi zapadá Tenere)

Nekomplikuj to. Chceš motorku primárně na cestování s tím aby se neztratila v terénu když na to občas dojde.
Jít na to přes CRF300L není špatné, ale v případě že by ti bylo o dvacet(pět) let míň. Je to motorka pro mladé lulany aby si zvykli na bláto a zároveň mohli na motorce dojíždět do školy. Machrovat před roštěnkama na parkovišti u supermarketu a jejich fotříci si ji občas půjčit na ryby když zaprší a Babeta to na ten jejich flek nedá. Používat jí jako ostré enduro typu WRf, EXC tak ji za sezónu rozštípu na trsátka.

Za mě jsi si vybral úplně nejlépe jak to šlo. Jen připomenu že Yamaha si s vývojem téhle Tenerky dala dost načas a vymyslela ji pořádně. A to i přesto že mě osobně se nelíbí vedení výfuku.
Není to tupě převzatý motor z naháče jako to udělala konkurence. Je v něm jinak poskládaná převodovka, podvozek má tři varianty tlumičů, dvě velikosti nádrže, upravili vypínání ABS(tady možná víc tlakem konkurence než uživatelskou odezvou). Ceny ND, z té čtyřky, jasně nejlevnější. Mám osobní zkušenost že originální Yamaha ND/spotřebák byl levnější než druhovýroba.
Transalp-Tuareg-VStrom jen převzali stávajíci silniční agregát a vložily ho mezi 21"-18" kola. Tenhle silniční základ je u všech tří uvedených hodně patrný a místo aby veřejně přiznali že to tak trošku "ojebali" tak z toho dělají přednost. (Pár keců v mediálním prostoru je x-krát levněší než vývoj)

Jestli tě to do terénu opravdu hodně táhne a myslíš to vážně se zvyšováním svých jezdeckých dovednosti kup si k Tenerce, né místo ní, ostré sportovní enduro EXC 400, EXC 350, WR250f, WR450f.
Neřeš to nákupem kompromisní motorky typu CRF300L, WR250R s tím že ji obratem zase prodáš.

Naposledy editováno 05.04.2024 08:41:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 66 14.5.2024 v 18:45 Deadman
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid PeteTenere700WR 4 13.5.2024 v 21:59 HTB
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 73 11.5.2024 v 12:36 Vlnič
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 3 8.5.2024 v 23:13 goffy
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin


TOPlist