globalmoto_duben_nolan





Téma: Mercedes Benz
 
5.3.2024 v 18:34
Technicky zaměřené téma o německé pomstě se zaměřovačem na kapotě.
Diskuse o nic se tady OT potuluje po různých vláknech, tak abychom se nedotkli jemnocitu místních intelektuálů, že :)

Disclaimer: nulová tolerance vůči kecům o politice.

1 reakcí na tento příspěvek Mercedes Benz

5.3.2024 v 18:47 | Nahoru | #1

Medved píše: PetrXX> Vyborne, takze jsme u benzinu . 4 valec muzes mit i v Ecku (1.8 kompressor) ale musi to byt utrpeni. Zakladni V6 pro W211 je stejne jako pro W220 - M112 (v ruznych objemech). To je motor, ktery nema zadny vylozeny pruser. Akorat to je trosku olejnicka - tesneni vik hlav a gufero mezi motorem a prevodovkou. Je choulostivej na vahu vzduchu - ta se obvykle meni casteji nez svicky .
Bacha na posledni kusy W211 - s motorem M272. Ten motor je sice skvelej (mam ho v W221), ale az od cisla motoru 30468993 . Do tohohle cisla odchazeji rozvody - konkretne vyvazovaci hridele. A to je oprava za vic, nez ma to auto obvykle cenu.



Tak abych to trochu zarámoval ze svého pohledu, protože házení typy MB se bezpečně trefuji mimo cíl:
W211 mám aktuálně dvě, a stran vysokého nájezdu (půl mio) půjde jedna do světa. Moje inklimace k naftě je pro skvělou zkušenost s motory 2.7 a 3.2, ročníky 2004.
Jako náhradu jsem uvažoval vstoupit podruhé do řeky limuzín (kdysi 745li) - ale hlavně jako zvědavost, jestli komfort w211 a jejich spolehlivost lze nahradit vyšším komfortem a přibližně stejnou spolehlivostí (tzn auto bez lopaty na házení peněz v kufru).

Takže (zatím) nehledám novější w211, ale zvažuju novější E w212, případně starší S 220. A aby toho nebylo málo, ukrutně se mi líbí C207 Mercedes-Benz E-Class, protože jednak je krásnej, druhak to sedí na C platformě, tzn relativně robustní auto bez kurvítek typu airmaitic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mercedes Benz

6.3.2024 v 09:06 | Nahoru | #2

PetrXX píše: Tak abych to trochu zarámoval ze svého pohledu, protože házení typy MB se bezpečně trefuji mimo cíl:
W211 mám aktuálně dvě, a stran vysokého nájezdu (půl mio) půjde jedna do světa. Moje inklimace k naftě je pro skvělou zkušenost s motory 2.7 a 3.2, ročníky 2004.
Jako náhradu jsem uvažoval vstoupit podruhé do řeky limuzín (kdysi 745li) - ale hlavně jako zvědavost, jestli komfort w211 a jejich spolehlivost lze nahradit vyšším komfortem a přibližně stejnou spolehlivostí (tzn auto bez lopaty na házení peněz v kufru).

Takže (zatím) nehledám novější w211, ale zvažuju novější E w212, případně starší S 220. A aby toho nebylo málo, ukrutně se mi líbí C207 Mercedes-Benz E-Class, protože jednak je krásnej, druhak to sedí na C platformě, tzn relativně robustní auto bez kurvítek typu airmaitic.


On je v tom znaceni dost chaos - na prvni pohled. A 'odbornici' z rad novinaru a majitelu-nadsencu tomu moc nepridavaji. To, cemu rikas C207 je ve skutecnosti W207 (typ). To se pak oznacuje dal jako C207 (coupe) anebo A207 (kabrio). Rozhodne to neni 'platforma C-Klasse'. Podobne je to napriklad i s W203 (coz je C-Klasse) a dale se to rozpada na S203 (sedan), T203 (combi), ... . Splehlive se to da poznat jedine z VIN.

Kazdopadne s motory je to mnohem jednodussi - v generaci o ktere premyslis (a kterou jsme si konecne ujasnili) pripadaji v uvahu motory M271, M274, M272 a M276.

M271 je stary klasicky R4, ktery byval preplnovany kompresorem (1.8) a ted je vyhradne preplnovany turbem (1.6 nebo 1.8). Krome vadnoucich variablu vacek s nim nikdy nebyly zadne vyrazne problemy. Je docela citlivy na svicky a na vahu vzduchu. Mam ho ve dvou autech - 1 x kompresor, 1 x turbo. Kompresor ma hezci zvuk, turbo ma o 40 koni vic (ze stejneho objemu) a prekvapive malo zere.

M274 je primovstrikova R4 pouzivana puvodne v A-Klasse a B-Klasse. Neznam ho, nikdy jsem ho nemel, ale nadavaji na nej uplne vsichni. Heslo je: co se sralo na M266 (to je jeho predchudce) se sere dal a pribylo i par veci, ktere se serou nove. Treba silene karbonovani (zpusobene honbou za minimalnimi emisemi), neodstranitelne a na dnesni dobu neakceptovatelne uniky oleje, komicky napinak rozvodu, ktery se meni casteji nez vzduchovy filtr a turbo, ktere ma nizsi vydrz nez na jednickove oktavce.

M272 je V6, nastupce M112, coz byl prvni MB V6. M272 ma jeden velky potencialni problem - viz muj predchozi elaborat. Mam ho v jednom aute (M112/M113 mam ve dvou dalsich)

M276 je primovstrikova V6, nastupce M272 (ve skutecnosti je to potomek M272 a Pentastaru od Chrysleru). Neznam ho, nikdy jsem ho nemel. Rika se o nem, ze ma 4 zakladni problemy - odchazejici vysokotlaka pumpa, karbonovani, mizerny napinak rozvodu a odchazejici svicky/civky. Ale prijde mi to takove hledani hnid za kazdou cenu - neco jako kdyz Vaculik vycita modernim motorum, ze si je nemuzes opravit na dvorku s francouzakem a kladivem v ruce.

Naposledy editováno 06.03.2024 09:22:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist