bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TCT/TET
11.2.2024 v 20:59
Zdarec motorkáři/motorkářky. Včera jsem se byl projet, čistě polňačky atd. Po cestě jsem u Miroslavi potkal 3 kluky na motorkách úplně stejně od bláta jak jsem byl já, tak jsem zastavil a hodili jsme řeč. Nakonec došlo na téma TCT a jaká motorka do 80 tisíc je na to nejlepší pro někoho kdo mimo silnic začíná. Obsazení bylo Honda xl 600 transalp, stará Yamaha xtz 660, KTM 790 Adventure a já na XT 600. Pochopitelně kluk na KTM tvrdil že nic jinýho jak nová KTM nemá smysl ?, ale jinak jsme dost to dlouho řešili . Hlavně chlazení vzduchem vs. Vodou, váha motorek atd. Bohužel jsem si v zápalu debaty zapomel na kluky vzít kontakt, ale věřím že tuto otázku uvidí. Takže se ptám motorkářů ve skupině co si o tom myslíte, jaká motorka do 80tisic je nejlepší pro začátečníka ve smyslu ježdění TCT/ TET. Díky za odpovědi

Naposledy editováno 11.02.2024 21:00:42
Předchozí
1 2
Následující

TCT/TET

11.2.2024 v 21:43 | Nahoru | #1
Do limitu se skoro vleze CRF 250L

TCT/TET

11.2.2024 v 21:47 | Nahoru | #2
Na podzim jsem byl s kamarády v Bosně....a na staré EXC450 s RFS motorem. A na TET asi není pro tuhle hračku neprůjezdný úsek. Pokud jde o servisní interval -ten týden je naprosto bezproblémový.

Naposledy editováno 11.02.2024 21:48:26

TCT/TET

12.2.2024 v 00:50 | Nahoru | #3
TET má místy docela náročný terén, takže kdo nechce objíždět, tak bych řekl, že CRF 300/701 je max. Ty samozřejmě nejsou do 80, takže DR 350/400, CRF 250 a nebo ostré.

Samozřejmě místa jako severské země budou nejlépe obsloužené na vlekém cenduru, takže třeba ten alp je ideál.

TCT/TET

12.2.2024 v 09:23 | Nahoru | #4
Skoč do skupiny TCT na FB a pokud míříš víš tak i do TET kde jsou lidi z celé Evropy a na jejich stránkách stáhneš i všechny traily co v Evropě jsou a pokud si do toho zápalenej tak budeš slintat u fotek co tam lidi dávaj. Hlavně z Balkánu a Španělska. Jezdím vše na svojí 800GS ADV a dá se to v pohodě, ale top motorka za mně je asi KTM 790 ADV nebo Huska 701 Rally, ale není to do 80tis bohužel. . Na menších se dá samozřejmě taky a pokud to má drapáky tak cokoli. Po té Husce teď dost pokoukávám, že bych si nechal GS jen na silnici a jí na TET. Kluky co jsi potkal budou určitě na FB tak je tam třeba chytneš. Čus


Naposledy editováno 12.02.2024 09:30:08

1 reakcí na tento příspěvek TCT/TET

12.2.2024 v 10:19 | Nahoru | #5
Není TET jako TET. V některých zemích jsou to v podstatě jen polňačky, jinde, jako třeba v Rumunsku jsou i celkem náročné úseky.
Také je to individuální. Někdo má postavu a sílu na to aby v terénu vodil dvouválec, někdo má stejnou práci s o 50kg lehčí motorkou. Někdo má ocelovou prdel a může cestovat i na XR400 nebo CRF250L v originále, někdo potřebuje pohodlné sedlo a posaz Transalpa.
Za 80 to bude buďto něco starého jako XR400, z novějších CRF250L jakožto zástupci lehkých motorek, přes nějaké 600ccm které ani neznám po starého Transalpa jako asi jediného zástupce pohodlných ADV, co se dá za 80 koupit.

TCT/TET

12.2.2024 v 11:35 | Nahoru | #6
XT600 je v pohodě, ne? Stačí naučit se ji trochu vodit a na nějakých TET trasách nemůže být za sucha problém.

TCT/TET

12.2.2024 v 11:43 | Nahoru | #7
ja bych jen rekl, ze treba 800GS s bagazi uz (pro mne) bylo na TCT celkem dost...

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:13 | Nahoru | #8
Deadman> o postavě a sile je to v pripade, ze neumis jezdit a tahas to silou. Koukni se kolik měří a váží lidi jako jsou Tarres - coz je samo extrém, ale on na tenere da mnohem vic nez ja na 100kg ostre…

Takze pro me je to jasnej ukazatel toho, ze nemusim nutne menit motorku co mi vyhovuje vykonove na silnici za zdechlinu se kterou musim cestovat 90 jen kvuli tomu, ze se mi v terénu dobre tlaci, ale investuju do treninku abych to dokazal odjet na velke a bez tlaceni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:27 | Nahoru | #9
assassin>
Tak někdy je to i o volbě trasy. Já jsem zase docela asfaltoplachej..ale dovedl bych si představit šikovné uni enduro, něco jako 950SE, případně HSQ701...a kamarád si to zase užívá na AJP700., další na 1150GS. Ale je jasný, že to je hlavně o mezikusu.

Naposledy editováno 12.02.2024 12:28:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:40 | Nahoru | #10
assassin> no uz se na Tebe na TCT tesim!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:41 | Nahoru | #11
assassin> Tarres 192cm a 90kg, já 167cm a 62kg Jasně, že je to hlavně o technice, ale i tak tam určitě hraje roli nějaký counterbalance. Ten je zásadně proti mně

Ale abych se nevymlouval, Gaston Rahier, dvojnásobný vítěz Dakaru:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:47 | Nahoru | #12

assassin píše: Deadman> o postavě a sile je to v pripade, ze neumis jezdit a tahas to silou. Koukni se kolik měří a váží lidi jako jsou Tarres - coz je samo extrém, ale on na tenere da mnohem vic nez ja na 100kg ostre…

Takze pro me je to jasnej ukazatel toho, ze nemusim nutne menit motorku co mi vyhovuje vykonove na silnici za zdechlinu se kterou musim cestovat 90 jen kvuli tomu, ze se mi v terénu dobre tlaci, ale investuju do treninku abych to dokazal odjet na velke a bez tlaceni



Profíci na dvouválcových ADV je čistě marketing a nemá smysl to řešit s ohledem na výběr motorky pro hobíka. On na těžké motorce třeba dá o 20% méně, než na ostré, ale hobík toho zvládne polovinu. Navíc s těžkou motorkou se snáze zraníš, budeš mít větší problémy ji vytáhnout ze škarpy, nebo jen zvednout po 10. pádu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:52 | Nahoru | #13
Mr.Dreamer> v mem okoli jezdi 2,3 lidi rally na velkých a zajedou i v lese na velke vic nez ja na ostre. Jezdi na tom protoze je to bavi, hlavne asi ten vykon - ze to jede bokem i v rychlostech nad 100kmh atd …
Takze si nemyslim, ze to je jen vec Birche, Tarrese a dalších…

Popravdě, me by asi nebavilo jezdit nejakej tezkej terénu na 300l s tim, ze to v tom extrému tlacim nebo taham jako kočka koťata…

(reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:54 | Nahoru | #14
TomasNBK> jsem myslel, ze je tarres mensi, tak nic, tech lidi co s cca 60kg zajedou nesmysl je vic, u nas treba Zarubitch…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 12:54 | Nahoru | #15

MedWed píše: assassin> no uz se na Tebe na TCT tesim!



Uz bych mel zacit trenovat zatim jeste ani nevim jestli mi nekdo pujci motorku …

(reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 17:40 | Nahoru | #16

Tank píše: assassin>
Tak někdy je to i o volbě trasy. Já jsem zase docela asfaltoplachej..ale dovedl bych si představit šikovné uni enduro, něco jako 950SE, případně HSQ701...a kamarád si to zase užívá na AJP700., další na 1150GS. Ale je jasný, že to je hlavně o mezikusu.


Na 300kg těžké mrše si to užívat může jenom masochista. A to jenom když mu to nepadá na zem. Dvakrát to zvedne a potřetí to nechá zarůst kopřivama.

Problémem je vždy kompromis - lehká motorka je super v terénu.........pokud nechceš s sebou nic tahat a nechceš jezdit dálky. Těžší stroj je většinou lépe naložitelný, ale jsou úseky, kdy je to místo radosti jen trápení a dřina.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 19:56 | Nahoru | #17

assassin píše: Mr.Dreamer> v mem okoli jezdi 2,3 lidi rally na velkých a zajedou i v lese na velke vic nez ja na ostre. Jezdi na tom protoze je to bavi, hlavne asi ten vykon - ze to jede bokem i v rychlostech nad 100kmh atd …
Takze si nemyslim, ze to je jen vec Birche, Tarrese a dalších…

Popravdě, me by asi nebavilo jezdit nejakej tezkej terénu na 300l s tim, ze to v tom extrému tlacim nebo taham jako kočka koťata…



Pochybuji, že kromě špičky člověk v terénu (neberu volný otevřený prostor) využije více, než 50koní. Jasně, CRF na limit dostaneš, ale aby tě omezovala výkonem do takové míry, že ji budeš muset tahat? To bys musel být hodně dobrý jezdec.

Tím neříkám, že je to motorka pro každého, kdo chce jezdit louky, otevřené polňačky svižným tempem nebo zvedat na záda kdykoli bez spojky, bude mu to v terénu málo, ale málo koho omezí množství výkonu a naopak velmi pomůže váhou. A ostrá, která těch 50k má a ještě navíc dalších 40kg dolů, to už pro hobíka bude obrovská výhoda a posune ho to do naprosto jiných možností, než 2vál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 20:32 | Nahoru | #18
assassin> ... kazda pujcovna! 1250GSA!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 20:33 | Nahoru | #19

Mr.Dreamer píše: Pochybuji, že kromě špičky člověk v terénu (neberu volný otevřený prostor) využije více, než 50koní . Jasně, CRF na limit dostaneš, ale aby tě omezovala výkonem do takové míry, že ji budeš muset tahat? To bys musel být hodně dobrý jezdec.

Tím neříkám, že je to motorka pro každého, kdo chce jezdit louky, otevřené polňačky svižným tempem nebo zvedat na záda kdykoli bez spojky, bude mu to v terénu málo, ale málo koho omezí množství výkonu a naopak velmi pomůže váhou. A ostrá, která těch 50k má a ještě navíc dalších 40kg dolů, to už pro hobíka bude obrovská výhoda a posune ho to do naprosto jiných možností, než 2vál.



...o tom klidne pochybuj... ale vykonnej 2v je zazitkove neco, co jsi v terenu ocividne jeste nezazil... jinak bys to nenapsal...

Naposledy editováno 12.02.2024 20:34:40

TCT/TET

12.2.2024 v 20:42 | Nahoru | #20
No já bych se klidně spokojil s tímhle, "ludra lína"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 21:13 | Nahoru | #21

MedWed píše: ...o tom klidne pochybuj... ale vykonnej 2v je zazitkove neco, co jsi v terenu ocividne jeste nezazil... jinak bys to nenapsal...


Zážitkově je to tak na úrovni hrabajícího autobusu, když musí cestující vyjít zatlačit, aby se to hnulo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 21:20 | Nahoru | #22
Mr.Dreamer> tak jasne, ze v technickem terenu nebo na trati je 50ps az az, ale prave v tom otevrenem terenu, polnacky atd tam se pozna jestli mas 50ps nebo 90(SER). A rally casto maji tyhle rychle sekce a nektere lidi co to maji v hlave jinak zprehazene to bavi.

Zlabek ma ruzne naky videa na youtube a zrovna on podle me na velky jezdi lip jan na maly… on teda jede na obojim nesmysl, ujede mi i na kole… ale velka mu podle me sedi nejlepe.

Me taky bavi kdyz jsem ted na krosce jeste nebyl ani v tom otevrenem terenu schopnej dat plnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 21:20 | Nahoru | #23

MedWed píše: assassin> ... kazda pujcovna! 1250GSA!

neuridim nic vetsiho nez 701

(reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 21:27 | Nahoru | #24

Kohlstein píše: Zážitkově je to tak na úrovni hrabajícího autobusu, když musí cestující vyjít zatlačit, aby se to hnulo.



... každej podle svejch možností a schopností

(reakce na) TCT/TET

12.2.2024 v 21:28 | Nahoru | #25

assassin píše: neuridim nic vetsiho nez 701



... napis Houskovi

TCT/TET

12.2.2024 v 22:13 | Nahoru | #26
Ačkoliv mě tahle organizovaná mototuristika nebere, takže TCT/TET znám jen z postnutých videí, nemám pocit, že by to nebylo jetelné od elektrokola po čtvrtunový cesťák.
No a teď už jen záleží, na čem si to dotyčný nejvíc příjemně užije. Někdo bude chrochtat blahem na ostrém enduru, jiný by se na něm k smtri uklepal a unudil. Někdo si zase rád užije pohodlíčko a klídek na těžkém dvouválu, jiný s ním v obavě nesjede ani obrubník.

Nevidím důvod, proč by tvé XT-čko tyhle trasy nedalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCT/TET

13.2.2024 v 00:15 | Nahoru | #27

MedWed píše: ...o tom klidne pochybuj... ale vykonnej 2v je zazitkove neco, co jsi v terenu ocividne jeste nezazil... jinak bys to nenapsal...



Počítá se 990 a T7?

(reakce na) TCT/TET

13.2.2024 v 00:26 | Nahoru | #28

assassin píše: Mr.Dreamer> tak jasne, ze v technickem terenu nebo na trati je 50ps az az, ale prave v tom otevrenem terenu, polnacky atd tam se pozna jestli mas 50ps nebo 90(SER). A rally casto maji tyhle rychle sekce a nektere lidi co to maji v hlave jinak zprehazene to bavi.

Zlabek ma ruzne naky videa na youtube a zrovna on podle me na velky jezdi lip jan na maly… on teda jede na obojim nesmysl, ujede mi i na kole… ale velka mu podle me sedi nejlepe.

Me taky bavi kdyz jsem ted na krosce jeste nebyl ani v tom otevrenem terenu schopnej dat plnej



Však o tom není řeč, já reagoval na to tlačení, což se ti třeba na dváce skutečně stane. U mě prostě motorka musí mít takový krouťák, že i když jsou obě kola zaházená blátem a ty jedeš prudký výjezd ve žlábku, ten motor to musí v pohodě utáhnout tak, že jen spojkou moduluješ, aby tě to nepřehodilo nebo jen nehrabalo. To snad všechno 250ccm+ splňuje.

Že pak máš dvouválce, které umí udělat spoustu parády v otevřeném terénu a ani ostrá nemá šanci se udržet, už kvůli nižší stabilitě je zcela jiné téma. Já osobně mám z toho celkem respekt, 250 na silnici je pro mě mnohem zvladatelnější, než 150 na louce. Tím neříkám, že bych si hned nekoupil desertx, kdybych na to měl budget, ale vzhledem k tomu, že už teď mám 5 motorek a moc toho na nich nenajedu, dává mi mnohem větší smysl jít do co nejlehčí motorky, která zvládne dálnici a nebát se to poslat kamkoli, protože ji vytáhnu relativně snadno i po velkém zahození.

(reakce na) TCT/TET

13.2.2024 v 05:53 | Nahoru | #29
Mr.Dreamer> 990 jo, T7 ne

1 reakcí na tento příspěvek TCT/TET

13.2.2024 v 06:58 | Nahoru | #30
Dyť ta TCT je namotaná tak z 1/3 po asfaltu. Co tam proboha chcete dělat s lehkym endurem? Unudit se k smrti?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přední kolo-setkal se z tím někdo Yamaha XT 600Z Raptile 4 7.4.2024 v 15:13 Raptile
Yamaha xt 600z tenere nejde do otáček Yamaha XT 600Z Trumen28 4 8.10.2023 v 12:29 Trumen28
Yamaha xt 600z tenere dobíjení Yamaha XT 600Z Trumen28 7 26.9.2023 v 09:29 Jenik789
Yamaha XT 600 Z 1984 jaký průměr na... Yamaha XT 600Z Luka09 1 14.6.2023 v 16:47 ja1
Yamaha XT 600 Z 1984 jaký průměr na... Yamaha XT 600Z Luka09 0 13.6.2023 v 17:26 Luka09


TOPlist