globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F800ST - rozvody
26.1.2024 v 20:52
Ahoj. Chci se zeptat, zda nekdo delal rozvody na F800S /ST a jakym zpusobem? Koupil jsem moto, chvili stala a chci delat udrzbu, vcetne kontroly vent. vuli a pokud to bude nutne, tak rozvody. PRoblem je, ze ofiko se koupi jem cely rezet a bez vyndani a rozborky motoru to udajne nelze. Pak je tu i varianta, retez rozpojit ,sehnat spojovaci clanek a snytovat.
Pokud je tu nekdo, kdo to nejak resil, diky za info. Digi

Naposledy editováno 26.01.2024 20:53:36
Předchozí
1 2
Následující

BMW F800ST - rozvody

27.1.2024 v 01:11 | Nahoru | #1
Máš nějaký indicie, že je to potřeba? A pokud už, má smysl to dělat napůl? Netuším, jakej je tam řetěz, jestli neprošel nějakým ojebávacím inženýringem, ale skoro bych si netipnul, že to bude nejslabší článek, určitě tam budou nějaký plastový vodící lišty a napínák. Taková moje zkušenost, i když to myslíš dobře, neser se do něčeho co funguje.

BMW F800ST - rozvody

27.1.2024 v 08:22 | Nahoru | #2
Odpověděl sis sám
Sem koukal na jedno video, a opravdu je ten motor dělaný tak, že rozvoďák vcelku tam dostaneš až po demontáži kliky O montáži rozpojeného řetězu bych uvažoval v případě že by byla k sehnání kvalitní spojka od renomovaného výrobce.

BMW F800ST - rozvody

27.1.2024 v 10:48 | Nahoru | #3
Hele, naprosto s vama souhlasim. Spis se obavam dopredu a hledam i jiny technologicky postup, bez vyndani motoru .Po natoceni moto,( tak na 10s) kdyz jsem si pro ni prijel - ano, byla zmrzla v garazi, stala dlouho ,olej nemenil rok/dva - slyset byl klapot na strane u altiku ,nahore u vacek.Nechtel jsem ji trapit v mrazu. Byla od starsiho typka, co si uz koupil neco mensiho, tak mu stala nevyuzita. Doufam, ze je to byl projev studeny masiny a s tim spojeny veci - nedopnutej napinak, nez se dostal olej k vackam. Ma to nalitano 57tis. Tenhle 2V jsem nikdy nemel a nikdy neslysel, tak proto se ptam.
mj. jsem nasel tady tenhle typ a na dotaz, jaky maj zkusenosti me odpovedeli pozitivne ...jak jinak

Naposledy editováno 27.01.2024 10:49:31

BMW F800ST - rozvody

27.1.2024 v 12:53 | Nahoru | #4
Je výrobcem předepsaný interval výměny? Boxery BMW ze stejné doby mají řetězy (je jich tam víc) doživotní. Nemění se.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

27.1.2024 v 12:56 | Nahoru | #5
Podle mě můžeš být dalších 50 tisíc v klidu, pokud ty kilometry sedí. A potom spíš lidi řešili ty plastové vodítka (degradují) než řetěz. Dopínání je hydraulicky, chvíli trvá než se tam olej natlačí, kor po dlouhé odstávce. Každou výměnu oleje něco uslyšíš, počkej Ale i tak, šicí stroj je to normálně
Jestli se do toho chceš pustit i tak, sežeň si servisní manuál (Reprom), máš tam krok za krokem.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

27.1.2024 v 14:34 | Nahoru | #6
zachrastění při startu neřeš, poslouchej co se děje potom a jajký otáčky mu vyhovují jestli v mírném záběru je motor tichý tak jako u mě, tak najedeš ještě do 100tisíc.
Taky jsem byl vyblbnutej ale vysral jsem se na to. To měla asi 45tisíc km? když jsem ji pořizoval. Dneska máme 97 tisíc a teprve zdechnul asi altík a vloni myslím spojka. Neřeším to, je kosa a teď drandím boxera. K Fku mám druhej motor. S tím co tam je, jsem nedělal vůbec nic ale vůbec nic, jen olej filtry, žádný ventily, nic. V servisu byla jen po koupi, ale ten kluk těmhle motorům moc nerozumněl, neměl s nima praxi a tak mě vyděsil že jsou v čudu vačky, no asi nebyly ...Na olejový zátce žádný špony, nic.. Spotřeba furt nízká. Ty zvuky ten motor dělá hrozivý. Lil jsem Castrol, lil jsem Mogul teď má motul a půjde ven při rozborce dobíjení, řekl bych že při mogulu byl motor malinko tišší, měl i předepsanou viskozitu. Motul mám myslím 10W50. Motorky se nehodlám zbavovat, nevyplatí se to. Spíš ji dám do kupy, protože jak mi upadla na obrubník tak má oba boční plasty v pytli. Náhradní motor očistit a nalakovat. Plány smělé Ještě fichtla mám rozebranýho a na babettu očištěný rám pro výměnu vč. zalakování Do důchodu ještě daleko
Mrkni se do deníku, je dost obsáhlý.
p.s.: k motoru jsem se vždy choval slušně, 1x jsem ji protáhl po dálnici až k maximálce(po koupi) ale je to o ničem, motor nikdy nevytáčím jako blázen a zase nepodtáčím, zkrátka všechno tak akorát s citem

Naposledy editováno 27.01.2024 15:02:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F800ST - rozvody

29.1.2024 v 21:01 | Nahoru | #7

TomasNBK píše: Podle mě můžeš být dalších 50 tisíc v klidu, pokud ty kilometry sedí. A potom spíš lidi řešili ty plastové vodítka (degradují) než řetěz. Dopínání je hydraulicky, chvíli trvá než se tam olej natlačí, kor po dlouhé odstávce. Každou výměnu oleje něco uslyšíš, počkej Ale i tak, šicí stroj je to normálně
Jestli se do toho chceš pustit i tak, sežeň si servisní manuál (Reprom), máš tam krok za krokem.



jj, nebyl jsem si jistej, jestli je napinak hydraulickej, ale jak koukam na detajl, tak na nem vidim ty maly kanalky pro vstup oleje, tak fajn. U K1200Sport jsem ho menil, myslim za delsi, pojmul vic oleje, aby pri startu nesel na sucho a pomohlo to.
Jinak samozrejme Reprom i schemata mam, nemluve o diagnostice - motoscan ultimate + BT adapter. Jsem s ni spokojen, staci. Sehnal jsem alarm ,tak jsem zvedav ,jestli ho pak nakoduju. Jo a jelikoz mam masinu za velmi prijemnou cenum ,tak cekam na celokapoty poslane z UK ,jak budou vypadat. Uz to mam doma, ale nebyl cas to ani vybalit.
Jinak diky vsem za info. Kazdopadne mrknu na ventily, rozvody a pak se uvidi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F800ST - rozvody

29.1.2024 v 21:07 | Nahoru | #8

elvis78 píše: zachrastění při startu neřeš, poslouchej co se děje potom a jajký otáčky mu vyhovují jestli v mírném záběru je motor tichý tak jako u mě, tak najedeš ještě do 100tisíc.
Taky jsem byl vyblbnutej ale vysral jsem se na to. To měla asi 45tisíc km? když jsem ji pořizoval. Dneska máme 97 tisíc a teprve zdechnul asi altík a vloni myslím spojka. Neřeším to, je kosa a teď drandím boxera. K Fku mám druhej motor. S tím co tam je, jsem nedělal vůbec nic ale vůbec nic, jen olej filtry, žádný ventily, nic. V servisu byla jen po koupi, ale ten kluk těmhle motorům moc nerozumněl, neměl s nima praxi a tak mě vyděsil že jsou v čudu vačky, no asi nebyly ...Na olejový zátce žádný špony, nic.. Spotřeba furt nízká. Ty zvuky ten motor dělá hrozivý. Lil jsem Castrol, lil jsem Mogul teď má motul a půjde ven při rozborce dobíjení, řekl bych že při mogulu byl motor malinko tišší, měl i předepsanou viskozitu. Motul mám myslím 10W50. Motorky se nehodlám zbavovat, nevyplatí se to. Spíš ji dám do kupy, protože jak mi upadla na obrubník tak má oba boční plasty v pytli. Náhradní motor očistit a nalakovat. Plány smělé Ještě fichtla mám rozebranýho a na babettu očištěný rám pro výměnu vč. zalakování Do důchodu ještě daleko
Mrkni se do deníku, je dost obsáhlý.
p.s.: k motoru jsem se vždy choval slušně, 1x jsem ji protáhl po dálnici až k maximálce(po koupi) ale je to o ničem, motor nikdy nevytáčím jako blázen a zase nepodtáčím, zkrátka všechno tak akorát s citem



Jinak ,pokud klapnou ty kapoty, tak mozna budou ty origo kapoty k mani. Jedna je lehce odrena ,druha asi jen na jednom miste. Jdou v modry metle. kod barvy 749 mysli.
Nicmene jsem si nechal udelat spektromerem sken /94% shoda/ a tak je mozna opravim a prelakuju. Uvidim.

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

30.1.2024 v 09:15 | Nahoru | #9
digison> Ok

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

30.1.2024 v 21:20 | Nahoru | #10
digison> Zdravím, když už máš tu diagnostiku, není tam náhodou v bloku hodnot stav synchronizace klika-vačka? Mohlo by to něco říci o stavu rozvodů...

3 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

30.1.2024 v 23:01 | Nahoru | #11
Mám GS 800 r.v. 2008 . Jsem jediný majitel a rozvodový řetěz jsem měnil v 59t . Není tam předepsaný servisní interval na výměnu ale vadil mi ten zvuk při nastartování než natlakoval hydraulický napínák . Je s tím dost práce , vytáhnout motor z rámu , motor rozebrat , kliku demontovat apod. Ten zvuk při startování není závada ale vlastnost toho motoru . Měnil jsem při tom všechna plastová vodítka , hydraulický napínák , šálky na vyvažováku preventivně , nějaká gufera , všechna těsnění prostě díly asi za 15t .
Je fakt že po složení byl start naprosto tichý ale po asi 10t km je tam trošku opět . Předpokládám že až tam budu mít 100t km tak to bude stejné .
Víckrát bych to nedělal . Na netu jsou videa kde to borec rozpojí , natáhne nový řetěz a pak snýtuje ale není to originál řetěz . Na originál neexistuje spojka . Celá problematika se probírala na bmwgs.cz
Kamarád si udělal nový šroub napínáku asi o 5 mm delší aby tam nebyla taková vůle mezi pružinou napínáku než natlakuje olej a má to tiché . Mám to taky ve výrobě tak uvidím .

BMW F800ST - rozvody

31.1.2024 v 09:28 | Nahoru | #12

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

31.1.2024 v 10:32 | Nahoru | #13
Rosťa65> Řešil jsi nějak přehřívající se a časem z toho důvodu spálené vinutí alternátoru? BMW kvůli tomu od r.v. 2012 pozměnilo karter. Nenapadlo tě, když už jsi ten motor půlil, přeskládat ho do těchto inovovaných karterů a vyřešit tak zároveň i ten profláklý problém přehřívání alternátoru?

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

31.1.2024 v 20:32 | Nahoru | #14
[quote=Rosťa65]Mám GS 800 r.v. 2008 ¨

šálky na vyvažováku? Nikde jsem na to nenarazil, to mě zajímá. rozvoďák bych já teoreticky vyměnit mohl s nejtováním nevidím problém, budu řešit altik a myslím že ten motor ještě něco nalítá.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

31.1.2024 v 21:05 | Nahoru | #15
Alternátor jsem měnil před měsícem v 76t km . Mám tam namontovaný woltmetr a na volnoběh mi to dávalo něco málo přes 12 V . Neměl jsem sice žádný problém se startováním ale nechtěl jsem někde zůstat viset . Kdysi jsem koupil originál stator asi z bouračky za 3500 kč , jako nový . Všichni kdo měnili za druhovýrobu nebo nechali převinout tak jim to nevydrželo tolik jako originál . Zvláštní je že někomu to odejde ve30t km a někdo mění až v 80 t . Na foru bmwgs padl názor že tomu nesvědčí dlouhé třeba celodenní přesuny po dálnici . Možná na tom něco je . Ale problém s altem nemá jen BMW . Viděl jsem spálený z Triumpha po 25t km.
Jinak o inovaci bloku motoru nevím ale dovedeš si představit tu cenu? . Nevím od kterého roku změnili rotor nebo kolo volnoběžky . Změna je v tom že tam udělali větší otvory pro lepší proudění horkého vzduchu . Nevím jestli to nějak výrazně pomohlo ale myslím že i novější ročníky mají s altem potíže .
Pak ještě změnili polohu regulátoru . Já jsem ho podložil vyrobeným chladičem z duralových plechů pro odvod tepla .

BMW F800ST - rozvody

31.1.2024 v 21:28 | Nahoru | #16
Ty šálky jsem měnil preventivně protože šla kdysi taková fáma že to někomu odešlo . Odešlo to protože měl poruchu chlazení někde mimo civilizaci , a motor uvařil . Už je to mnoho let a už si to přesně nepamatuju . Jak říkám vyměnil jsem je protože už jsem je měl koupené ale bylo to zbytečné . Buď v klidu . Pokud se o motorku staráš tak se nemusíš bát . Předzvěst že by došlo k něčemu takovému je že by ti klesnul mazací tlak oleje . Já tam mám napojený manometr vyvedený od napínáku rozvodového řetězu . Mám to od 2013 a tlak je stále stejný .

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

1.2.2024 v 08:41 | Nahoru | #17

Rosťa65 píše: Nevím od kterého roku změnili rotor nebo kolo volnoběžky . Změna je v tom že tam udělali větší otvory pro lepší proudění horkého vzduchu . Nevím jestli to nějak výrazně pomohlo ale myslím že i novější ročníky mají s altem potíže .

Já se dopátral k informaci že přepracovali blok motoru, né vnitřnosti jak píšeš ty. Údajně se tím lepšilo chlazení vinutí a od té doby už alternátory nehoří. Do r.v. 2011 včetně to čeká každý motor, je jen otázkou kdy. Někoho to potká v 35tis. někoho v 90tis. Opravíš a čekáš kdy to přijde znovu.

Ptal jsem se přímo v BMW zastoupení ať mi řeknou od jakého výrobního čísla začali s montáží těch inovovaných bloků, prý to nedokáží zjistit, motory se nečíslují, ani žádný kód na bloku není. Jen vědí že objednací číslo dílu se změnilo v roce 2012.
Nebya žádná svolávačka, BMW se na to sprostě vykašlala a nechala to na majitelích.
Přemýšlel jsem o koupi starší F800R a tak jsem se dopátral k těmto informacím. Nejvíc jsem vyčetl zde .

Naposledy editováno 01.02.2024 08:52:47

1 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

1.2.2024 v 09:28 | Nahoru | #18
Mě to potkalo v 70tis. uprostřed Rakouska. Na baterku jsem se dokázal ještě dokodrcat k hranicím, tam jsem volal odtah.

Dojel jsem 200m za čáru (Dolní Dvořiště, casino) , volám do pojišťovny a na druhé straně, že buď mě posunou jen 150km nebo to domů bude stát cca 4tis. Tak jsem operátora poprosil, ať mi zavolá za 10 minut. Pustil jsem chcíplou motorku z kopečka, při průjezdu mávnul na celníka a 20m za hranicí zastavil.
Když se po chvíli ozvala pojišťovna, tak povídám že jsem zase v zahraničí "Ano zdarma, jedeme pro vás. Zde vaše připojištění do zahraničí platí".

...jenom taková příhoda s altíkem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F800ST - rozvody

3.2.2024 v 09:19 | Nahoru | #19
TomasNBK>
tak to mi nějak uniklo s tím altikem, jinak rozvoďák já řešit budu, když už budu řešit dobíjení

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

3.2.2024 v 17:54 | Nahoru | #20
elvis78> Dobré reference ohledně alternátorů jsou na p. Mareše. Já jsem od něj bral i nový mosfet regulátor. Nakonec jsem ho teda nenamontoval, ale altík držel než jsem prodal moto

https://www.previjeni-regulatory.cz/

1 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

5.2.2024 v 07:48 | Nahoru | #21
dík za odkaz. Pokud byl altik udělanej dobře tak by držet asi měl Prej odchází tak, že se olej hřeje od výfuku hlavně ve vysokých teplotách při stání a tak, mnozí to řešili omotávkami výfuku. Vzhledem k tomu že já motorce nenakládám na max nijak často a v pařákách nejezdim tak možná proto mi vydržel tak dlouho. Uvidim, proměřim.
Do baterky to ale nejde.

Naposledy editováno 05.02.2024 07:48:27

BMW F800ST - rozvody

5.2.2024 v 09:01 | Nahoru | #22
Jj s tou omotávkou jsem to taky někde četl, pár fotek viděl. Někde jsem snad viděl i extra chlazení víka alternátoru (takové samo-domo). Údajně tomu uleví i ten mosfet...ale to už jsme jinde od rozvodů

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

6.2.2024 v 05:26 | Nahoru | #23

elvis78 píše: mnozí to řešili omotávkami výfuku


řešili ale nevyřešily. Jen pokus který stejně 100% nefungoval. Pročti si vlákno na baworak.cz co jsem sem dával minule odkaz. Tam jsou pokusy s omotávkou popsány.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

6.2.2024 v 13:28 | Nahoru | #24
Rozumím kovošrotemoravo
jinač rozvody, kolega z Baworak.cz mi poslal odkaz na pána, který mu sehnal nezanejtovanej rozvoďák..takže šance na výměnu bez rozborky motoru na nanočástice asi je. Měl by to být řetěz Morse 98XRH2015 140 článků snad ten scan čtu dobře...chvílema jsem myslel že to je 146 článků...no a ono to asi bude 146čl

Naposledy editováno 06.02.2024 13:44:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F800ST - rozvody

6.2.2024 v 13:38 | Nahoru | #25

elvis78 píše: Rozumím kovošrotemoravo
jinač rozvody, kolega z Baworak.cz mi poslal odkaz na pána, který mu sehnal nezanejtovanej rozvoďák..takže šance na výměnu bez rozborky motoru na nanočástice asi je. Měl by to být řetěz Morse 98XRH2015 140 článků snad ten scan čtu dobře...chvílema jsem myslel že to je 146 článků...



Je to 146čl.! A tento řetěz v "metráži" včetně nýtovací spony, objednáš např. zde:
http://www.berantuni...dovy-MORSE-98XRH2015

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

6.2.2024 v 13:45 | Nahoru | #26
PETARDAK> jo a od něj je i ta faktura
super, dík za odkaz

Naposledy editováno 06.02.2024 13:46:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F800ST - rozvody

6.2.2024 v 17:22 | Nahoru | #27

PETARDAK píše: Je to 146čl.! A tento řetěz v "metráži" včetně nýtovací spony, objednáš např. zde:
http://www.berantuni...SE-98XRH2015 [/quote]

"Řetěz je dodáván bez spojky - zanýtován z výroby."
Spojka za příplatek?

Naposledy editováno 06.02.2024 17:22:23

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

6.2.2024 v 22:13 | Nahoru | #28
Anti> Ne, musíš požádat o řetěz v rospojenem stavu s připraveným kusem k zanytovani.uz to tady padlo

1 reakcí na tento příspěvek BMW F800ST - rozvody

7.2.2024 v 12:27 | Nahoru | #29
Děkujeme vám za pomoc! Rád bych vyjádřil poděkování elvis78 za poskytnuté informace týkající se opravy alternátoru a elektroinstalace na mém motocyklu. Informace jsem našel také zde

Naposledy editováno 14.02.2024 18:29:39

(reakce na) BMW F800ST - rozvody

7.2.2024 v 14:05 | Nahoru | #30
Danielodek>
Nemám pocit že jsem někomu poradil ohledně eletroinstalace na motorce

Naposledy editováno 07.02.2024 14:32:40
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Benzin v oleji??? BMW F 800 ST Waxin 7 26.9.2023 v 20:22 Adam_156
Altmannmoto BMW F 800 ST elvis78 26 4.8.2023 v 15:24 elvis78
BMW F 800 R zadní nosič/držák top c... BMW F 800 S, BMW F 800 ST, BMW F 800 R, BMW F 800 GT petrosolsobě 2 23.7.2023 v 13:51 petrosolsobě
studené startování BMW F 800 ST bááwo 10 11.6.2023 v 21:59 maserx


TOPlist