globalmoto_kveten





Téma: Motorka do začátků
23.1.2024 v 10:29
Ahoj přátelé, obracím se na vás s prosbou o radu. Na jaře mi bude 24 a plánuji si udělat řidičský průkaz A, v případě, že na mě motorka bude silná nebo těžká, nabízí autoškola v průběhu výcviku sestup na A2. Nikdy jsem před tím na motorce nejela, ani skutr, prostě nic, jenom klasický kolo . Zkrátka začátky by byly "kolem komína" a až bych se trochu rozjezdila, plánuji jízdy po ČR případně zahraniční státy (Polsko, Německo, ...) a v daleké budoucnosti možná i dál. Tady na tyto jízdy jsem se koukala, že je ideální cestovní enduro a celkově cestovní silniční motorky. Jak ale správně vybrat, aby motorka nebyla příliš těžká a extra silná. Jak já říkám, aby to byla Fabie mezi motorkami.
Pozn. výška 165

Děkuji za případné rady.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků

20.2.2024 v 14:01 | Nahoru | #1
Pokud zvládneš všechny úkony nutné pro zkoušku na motorce A, pak je zbytečné dělat zkoušky dvakrát. Na druhou stranu jsem poúrazovým postupem z Versyse 650 ( snížený ) přešla na radu manžela na Kawu Z400 a byla to ta nejlepší změna, kterou jsem mohla udělat. Ta motorka je malinká a lehounká a tahle kombinace mi dovolila přestat řešit, kde zrovna zastavuju, jestli jsou na křižovatce zrovna vyjetý koleje, a tak. Fakt je, že nejsem žádný závodník a nikdy nebudu. Povolenou rychlost tenhle prcek dokáže překročit i na dálnici ( zábava to teda už není ) a je příjemné využít celý rozsah otáček a ještě neletět 200+. Takže pro začátek bych radila ojetou, ale novějsí motorku ( 390 Yamaha, Kawasaki, KTM - Duke je teda z nich nevyšší, CF,... ), mají lehký spojky, ukazatele zařazené rychlosti ( to všechno řízení zpříjemní ) nebo cokoliv malého a lehkého. Ať se daří.

(reakce na) Motorka do začátků

20.2.2024 v 19:42 | Nahoru | #2

BajzaT píše: Pokud zvládneš všechny úkony nutné pro zkoušku na motorce A, pak je zbytečné dělat zkoušky dvakrát. Na druhou stranu jsem poúrazovým postupem z Versyse 650 ( snížený ) přešla na radu manžela na Kawu Z400 a byla to ta nejlepší změna, kterou jsem mohla udělat. Ta motorka je malinká a lehounká a tahle kombinace mi dovolila přestat řešit, kde zrovna zastavuju, jestli jsou na křižovatce zrovna vyjetý koleje, a tak. Fakt je, že nejsem žádný závodník a nikdy nebudu. Povolenou rychlost tenhle prcek dokáže překročit i na dálnici ( zábava to teda už není ) a je příjemné využít celý rozsah otáček a ještě neletět 200+. Takže pro začátek bych radila ojetou, ale novějsí motorku ( 390 Yamaha, Kawasaki, KTM - Duke je teda z nich nevyšší, CF,... ), mají lehký spojky, ukazatele zařazené rychlosti ( to všechno řízení zpříjemní ) nebo cokoliv malého a lehkého. Ať se daří.



... tesat do kamene ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist