globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
26.11.2023 v 21:45
Ahoj,
existuje něco jako Jump Starter (Startovací powerbanka), která by posloužila i jako záložní nabíjčka baterie?

Jedná se mi o to, že mám garáž bez elektriky a u auta i motorky se mi při delším stání vybíjí baterie k hodnotám cca 12V (baterie jsem nechal porměřit profi přístrojem, ani nejsou staré a jsou v pořádku, např. u toho auta vím, že je to jeho vlastnost, nejsem sám komu se to dějě...).

Nechce se mi furt vyndavat baterie a brát je domu na nabíječku (navíc u auta to vždy spadne do nějakýho nouzovýho režimu a trvá cca 100km, než si to sedne a přestanou lítat otáčky). Zkoušel jsem je i odpojovat ale jak jsem sal, u auta je to nežádoucí.

Bylo by fajn, kdyby existoval nějaký externí zdroj, který by po nabití dobil baterii alepoň o pár desetin voltů, aby se baterky nedostávaly na hodnoty, kdy už trvale ztrácí kapacitu a snižuje se jejich životnost díky podbití.

Stačilo by něco menšího jako klasický Jump Starter, který se doma jen nabije z USB nebo nabíječkou na 220V, s následnou možností ponechání připojení k baterii a její následným dobitím.

Věděl by někdo, zda něco takového existuje?

Díky za info

Předchozí
1 2 3
Následující

Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

8.12.2023 v 09:07 | Nahoru | #61
Názvy měsíců se píší s malým písmenem na začátku, tedy březen, listopad, atd. Stejně tak přídavná jména čínský, ....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

8.12.2023 v 12:48 | Nahoru | #62

kovosrotmorava píše: Takže praxe. Radik55 píše že teď v zimě mu to jede na 3,5% instalovaného výkonu, Brúčovi na 6,5%.
Provoz v zimním období je ale to hlavní kvůli čemu si ten solár chceš pořídit, takže na to pamatovat při výběru výkonu panelu. Výkon v létě při 100% osvitu tě na provoz od Listopadu do Března až tak moc nezajímá.
Dále k umístění a orientaci panelu. Sluneční paprsky teď v prosinci dopadají na zemi pod úhlem 17°. V létě, koncem června pod úhlem 64°. Tohle jsou hodnoty od-do v naší republice. Výkonové hodnoty solárního panelu jsou udávány při dopadu slunečního svitu na něj pod úhlem 90° a při teplotě 20°C. Změna úhlu dopadu světla a nárůst teploty panelu znamená ztrátu výkonu. A to né nějak zanedbatelnou, jedná se o hodnoty přesahující lehce i 50%.
Příklad je přímo tady na fotce Hawkey kdy mu panel leží vodorovně, to je ta úplně nejhorší varianta.
Jestliže nám jde v první řadě o ten zimní provoz měl by být panel umístěn pod úhlem približně 60°-70° s orientací na JJV. Teď v zimě totiž slunce vychází(svítí) až v 8:30 a zapadá už ve 14hod. narozdíl od "provozu" v létě kdy svítí už v 7hod a zapadá i ve 20:30. Takže zorientovat panel tak aby na něj přímo svítilo slunce mezi 11 a 12hod.
Samozřejmě je nutné brát v potaz místní podmínky a možnosti umístění, ale pokud to jde co nejvíce se priblížit těm teoreticky ideálním.



Máš to dobře napsaný, ještě si k tomu připočítej učinnost přeměny panel, měnič, nabíječka,akumulátor,nabíječka akumulátor. A k tomu pořizovací cena.
Parní stroj na tom bude líp.

(reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

8.12.2023 v 15:38 | Nahoru | #63
kratkej01> Ta účinnost nebude valná. Ale aspoň něco.
Já osobně bych to v případě jen potřeby udržení baterek při životě přes zimu řešil jednou větší baterkou zapojenou na obě baterky přes např. CTEK konektor a občas zkontroloval - případně vzal tu baterku domů nabít.
V případě potřeby řešit osvětlení a 220v bych to řešil podobně jako HAWKEY.
Ale vše dle možností a přáni každého soudruha - ty možnosti jsou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

8.12.2023 v 18:29 | Nahoru | #64

kratkej01 píše: Máš to dobře napsaný, ještě si k tomu připočítej učinnost přeměny panel, měnič, nabíječka,akumulátor,nabíječka akumulátor. A k tomu pořizovací cena.
Parní stroj na tom bude líp.


Měnič nepotřebuje, nabíječku taky ne a jako zátěžový akumulátor použije nějakou starou vyřazenou autobaterku.
Regulátor MPPT umí 12V baterii dobít a potom přepnout na udžovací režim. A to je to co od toho požaduje. Teď pár čísel.
Předpokládejme že má v motorce baterku 12V/14Ah. Potřebuje tedy nabíjecí proud 1,4A plus něco zbaští regulátor a plus něco malinko na ztráty ve spojích, kabeláži a nějaká rezerva .... Celkem tedy cca 2A, což je při 12V 24W.
Z údajů co nám tady napsali Radik55 a Brůča víme že jim fotovoltaika dává teď v zimním období +- 5% z celkového instalovaného výkonu. Je-li tedy námi požadovanaých 24W 5% výkonu musíme nainstalovat výkon 480Wp.
480Wp proto aby jsme v tomhle hnusu co teď venku už celý týden panuje dokázali z fotovoltaiky vyškrábnout oněch 24W.

A teď panely a jejich plocha. Někteří výrobci uvádějí že dostanou z 1m2 250Wp, ti střizlivější uvádí 200Wp na 1m2. To je 40cm2 na 1Wp, ve druhém případě 50cm2 na 1Wp. Na 480Wp tedy potřebujeme plochu 1,92m2 v případě "lepšího" panelu, nebo 2,4m2 v případě použití panelu standardní kvality.
Co dělat s takovým výkonem v létě nevím, ale teď v zimě bude jen tak tak stačit.
Uvádím to tady hlavně pro představu tém co věří nadpisům na alixpressu a podobných čínských webů že 600W z panelu 0,15m2 je blbost. A taky těm co uvěřili v solidnost sraček CFmoto, SWM, QJMotor, Kove, atd....

(reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

8.12.2023 v 19:43 | Nahoru | #65
kovosrotmorava> Možná to máš spočítané správně, ale praxe je jiná. Já mám 50Wp panel, PWM regulátor a baterku z auta, která už nedokázala nastartovat......napětí drží, ale startovací proud nizký. Baterka asi 52Ah. K ní navěšeny tři motorky s kapacitou baterií cca 40Ah. Takže k nabití bych potřeboval proud cca 9A. Takže panel s výkonem okolo 150Wp a plně osvícený ................jenže já potřebuji pouze doplnit samovybíjecí proudy akumulátorů...........což jsou v podstatě mA a na to s přehledem stačí i tento malý panýlek.
Při plném slunečném dni mám tak 4A a když se jen rozední a je totálně zataženo (celodenní déšť, nebo inverze a pod.) tak z toho leze cca 0,2A. Ale po celou zimu to dobijí. Jednou minimálně, jednou více, ale vždy jdu do plusu.
V pravěku za mých mladých let jsme si usměrnili kontrolkové trafo 2VA/24V (https://www.soucastka.cz/tr2-2va-sedy-.-trafo-22024v-2va-tah2?ItemIdx=0 ) a udrželo to baterie v traktoru funkční po celou zimu.
Tak zbytečně nestavte FVE jen pro dobíjení baterky v motorce.

(reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

8.12.2023 v 21:02 | Nahoru | #66

kovosrotmorava píše:
Příklad je přímo tady na fotce Hawkey kdy mu panel leží vodorovně, to je ta úplně nejhorší varianta.


Vím, vím. Házel jsem ho takto jednak kvůli okolním stromům a taky kvůli tomu jak jde sluníčko přes sezonu v okolí gáráže. Sice bych získal víc špičkového proudu, ale takto na něj svítí od 8 ráno (dříve stín od stromu) až do nějakých 17:00 (opět stín strom). Plus taky aby neprovokoval zbytečně. Překvapivě z něj leze něco 4A-6A i při takto blbém úhlu. Ono stejně není moc co dobíjet i když svítím jeden den od dopoledne až do té 17h, tak druhý den před obědem je zase plno když vyleze mozol. Zimní provoz je u mě fuk, to co já potřebuji by domlatílo i po 0,1A

Naposledy editováno 08.12.2023 21:04:29

(reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

8.12.2023 v 21:40 | Nahoru | #67

kovosrotmorava píše: Měnič nepotřebuje, nabíječku taky ne a jako zátěžový akumulátor použije nějakou starou vyřazenou autobaterku.
Regulátor MPPT umí 12V baterii dobít a potom přepnout na udžovací režim. A to je to co od toho požaduje. Teď pár čísel.
Předpokládejme že má v motorce baterku 12V/14Ah. Potřebuje tedy nabíjecí proud 1,4A plus něco zbaští regulátor a plus něco malinko na ztráty ve spojích, kabeláži a nějaká rezerva .... Celkem tedy cca 2A, což je při 12V 24W.
Z údajů co nám tady napsali Radik55 a Brůča víme že jim fotovoltaika dává teď v zimním období +- 5% z celkového instalovaného výkonu. Je-li tedy námi požadovanaých 24W 5% výkonu musíme nainstalovat výkon 480Wp.
480Wp proto aby jsme v tomhle hnusu co teď venku už celý týden panuje dokázali z fotovoltaiky vyškrábnout oněch 24W.

A teď panely a jejich plocha. Někteří výrobci uvádějí že dostanou z 1m2 250Wp, ti střizlivější uvádí 200Wp na 1m2. To je 40cm2 na 1Wp, ve druhém případě 50cm2 na 1Wp. Na 480Wp tedy potřebujeme plochu 1,92m2 v případě "lepšího" panelu, nebo 2,4m2 v případě použití panelu standardní kvality.
Co dělat s takovým výkonem v létě nevím, ale teď v zimě bude jen tak tak stačit.
Uvádím to tady hlavně pro představu tém co věří nadpisům na alixpressu a podobných čínských webů že 600W z panelu 0,15m2 je blbost. A taky těm co uvěřili v solidnost sraček CFmoto, SWM, QJMotor, Kove, atd....



Ty nechces optimalne za par hodin nabit vybitou baterku. Ty chces udrzovat nabite baterky pres zimu. Takze vypocet mas spravne. Ale nejde ti o 24w, jde ti jen to bejt v plusu proti samovybijeni baterky, a tobu uplne jina hra.

Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

9.12.2023 v 11:41 | Nahoru | #68
Ja mam pocit, ze za ty stranky co se tady napsaly a autor to musel cist a nutne z toho mit v hlave bramboracku, uz by s tema baterkama byl doma, mel je nabity a byl na ceste zpet do garaze

Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

9.12.2023 v 12:07 | Nahoru | #69
A co zavolat policajti že chce nabít baterku,prej to de pendrekem.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist