globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
26.11.2023 v 21:45
Ahoj,
existuje něco jako Jump Starter (Startovací powerbanka), která by posloužila i jako záložní nabíjčka baterie?

Jedná se mi o to, že mám garáž bez elektriky a u auta i motorky se mi při delším stání vybíjí baterie k hodnotám cca 12V (baterie jsem nechal porměřit profi přístrojem, ani nejsou staré a jsou v pořádku, např. u toho auta vím, že je to jeho vlastnost, nejsem sám komu se to dějě...).

Nechce se mi furt vyndavat baterie a brát je domu na nabíječku (navíc u auta to vždy spadne do nějakýho nouzovýho režimu a trvá cca 100km, než si to sedne a přestanou lítat otáčky). Zkoušel jsem je i odpojovat ale jak jsem sal, u auta je to nežádoucí.

Bylo by fajn, kdyby existoval nějaký externí zdroj, který by po nabití dobil baterii alepoň o pár desetin voltů, aby se baterky nedostávaly na hodnoty, kdy už trvale ztrácí kapacitu a snižuje se jejich životnost díky podbití.

Stačilo by něco menšího jako klasický Jump Starter, který se doma jen nabije z USB nebo nabíječkou na 220V, s následnou možností ponechání připojení k baterii a její následným dobitím.

Věděl by někdo, zda něco takového existuje?

Díky za info


Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

Skvělá odpověď, děkuji! 27.11.2023 v 15:47 | Nahoru | #1
Solárek (cca 50Wp), PWM regulátor a baterku z auta, která drží napětí, ale už neměla startovací proud. Mám to takhle v garáži již několik let.........a k té baterce připojuji 3 motorky a zahradní traktůrek. Funguje to perfektně. Jen pozor, kdyby jedna (jakákoliv) baterka měla vnitřní zkrat, vytlučou se přes ní všechny zbylé. U dvou strojů co je v zadání bych neměl strach. Ta stará baterie z auta je tam proto, že kdybych odpojil všechny nabíjené stroje, PWM regulátor by to nemusel rozdýchat............ale když by člověk nechal zapnutou alespoň jednu baterii, tak tento stav by nehrozil. A to, že je pár dnů zataženo se ani nepozná. Samovybíjení nikdy nebylo tak veliké, aby byl nějaký velký pokles napětí.
Na jednom dieselovém stroji používaném sporadicky jsem měl pouze 10Wp panýlek připojen rovnou do baterie 125Ah bez jakékoliv regulace. Mnoho zim na chatě a vždy, když bylo potřeba, stroj nastartoval. Měl jsem ten panýlek na bočním okénku, takže téměř svisle..........do doby, než jej potřeboval někdo více, než já .

Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)

Skvělá odpověď, děkuji! 29.11.2023 v 11:21 | Nahoru | #2
Mam na lodi cca 120Wp panel+regulator jako je na videu doted jsem parkoval na vode pod vrbou, zivi to dve 100 Ah baterky, kdyz jsem tam naposledy po mesici stani prisel mely baterky 12.8. Takze myslim ze by ti to v garazi baterky v pohode uzivilo.
Porizovaci naklady jsou tak 1600 Kc za panel + 300 kc za regulator + kabely.

Az to budes zapojovat a hlavne odpojovat! tak si pamatuj ze ten solar musis odpojit od regulatoru jako prvni a az potom odpojit ty nabijene baterky, kdyz sundas baterky a solar do toho bude prat napeti, tak ten MMPT regler jde do kytek. (empriricky overeno).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist