bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Babetta 210
21.10.2023 v 15:58
Ahoj Babettáři.
Mám problém s mou Babettou 210.
Se sytičem Babetta chytne na první šlápnutí, jakmile přidám plyn a sytič vypne začne se dusivě dostávat do otáček, pří plných otáčkách běží zdá se mi že s kolísavými otáčkamy, jakmile uberu plyn tak na volnoběh zdeche, jakmile povolím plyn na nižší otáčky a opět záběru za plyn opět se dusivě dostává do otáček.
Co to může zpúsobovat netuším???
Nová svíčka, vyčištěný karburátor, nový tiristor, seřízené zapalování, co zústalo původní je idukční cívka myslíte že to může být tou indučkou nebo něco jiného????
Děkuji za každou radu a odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210

21.10.2023 v 18:48 | Nahoru | #1
Každý tady píše "vyčištěný karburátor", ale většinou to znamená "v karbecu jsem se rýpal, zkoušel jsem ho i čistit".

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210

21.10.2023 v 19:05 | Nahoru | #2
Nastav karburaci dle příručky - jistě bude na internetu ke stažení. Jinak hodně lidí tam dává karbucari Dell Orto
Svíčku si dal jakou - označení? Výfuk je čistý?

(reakce na) Babetta 210

21.10.2023 v 21:24 | Nahoru | #3
kokoška.> Karburátor mám Dell Orto asi rok v provozu, svíčka nová Brisk super NR17C, výfuk jsem čistil na jaře múžu na něj mrknout ale pochybuji že bude zanesenej?

Naposledy editováno 21.10.2023 21:25:10

(reakce na) Babetta 210

21.10.2023 v 21:29 | Nahoru | #4
Kohlstein> V Dell Ortu není co rýpat jedna tryska, jeden šroubek na seřízení volnoběhu, není co rozladit ani co zkazit?
S tvou odpovědi jsi mi moc nepomohl?

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210

21.10.2023 v 21:43 | Nahoru | #5
Měl jsi koupit tyristor s integrovanou cívkou a o Dell'Ortu napsat hned na začátku. Proč jsi ten karburátor čistil?

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210

22.10.2023 v 06:37 | Nahoru | #6
Ahoj, všštci, zabudli ste mu napísať, nevh vymení aj ten snímač otáčok. Píšeš, že si nastavil zapaľľovanie , ale mal si ho vymeniť. Pozor, nekupuj celé zapaľovanie aj z cieevkami, dá sa kpiť len ten hliníkový kruh, čo je na ňom snímač a cievky prehodíš. Pozor na vzdialensť cievok od rotoru. kamoš čo má servis ten menil a tú cievku , čo živý zapaľovanie čo ja nadd snímačom, ja som ju nemenil. Cena toho kruhu zo snímačom cca 12 € a celého zapalka cca 50 €. Ten snímač popraská a potom to blbne, častá porucha, aj tyristor sa serie, najlepšie dávať ten integrovaný, ako píše Kohlstein. Držím palce pri oprave.

(reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 07:54 | Nahoru | #7
Kohlstein> měl jsem dojem že je přicpaná tryska nebo sítko na přívodu.
Tiristor s vestavěnou cívkou mám, ale netuším zda nemusejí být v zapalování větší polové cívky, mám tam ty malé původní, tak jsem to tam zatím nedával???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 07:57 | Nahoru | #8
krokoš> děkuji za radu, zkusím koupit nový snímač, a uvidím běkuji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 08:32 | Nahoru | #9
Mira->V podstatě, jestli tomu rozumím, ta závada začala po vyčištění karburátoru. Hledal bych tedy příčinu závady kolem něj a palivové cesty. Zkontroluj funkci plováku, hlavní trysku, těsnění na cestě karburátor-válec. Vezmi kousek hadříku, namoč ho do normálního benzínu, nebo lépe do technického benzínu, nebo do čističe brzd. "oběhni" s ním příruby kolem sání. Pokud se zvýši otáčky, saje to falešný vzduch. Součástky zapalování se dají proměřit. Metodiku najdeš například tady: Babetta renovace opět s úsměvem , nebo někde jinde. Ona ta diagnostika sice není přiliš špičková, ale určité vodítko to je. To, že se motor po přidání plynu dusí nebývá elektrikou. Závady na elektrice se projevují tak, že to nejde nastartovat, nebo zpravidla po zahřátí součástek. Bylo by hezké, kdybys sem pak napsal, jak si závadu vyřešil, aby byla nějaká zpětná vazba pro ostatní. Ještě poznámka, pokud používáš odrušenou fajfku, nebo svíčku, dej neodrušené. Odrušovací odpor je velmi častou příčinou závad a je to věc, která se ohřeje celkem hned po nastartování. Ostanímu to trvá mnohem déle. Svíčka, kterou uvádíš je odrušená.
Ještě jedna poznámka. Na Dell Ortu není co seřizovat. Jediný šroubek, kterým se dá něco ladit je na seřízení volnoběhu. Vše ostatní je dané jeho konstrukcí.

Naposledy editováno 22.10.2023 14:29:09

(reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 09:08 | Nahoru | #10
Milos1> čau, ten tyristor a snímač sa srali tak často, ( na starých strojoch) , že som pri každej väčšej oprave, napríklad výmena piestu, mal podmienku pre zákazníka, že ten tyristor ( keď mal prasklinu) a snimač som musel vymeniť. lebo sa mi stalo, že po oprave som mal potom reklamáciu pre blbý snímač. Niekdy to začalo vynechávať po zapnutí svetiel. No, porucha na porazenie. Doma som potom mal babilión snímačov a tyristirov. Len som nevedel, ktoré sú dobré. Lebo som to menil preventívne u každého. Raz sa mi stalo, že prišiel zákazník aj s kamošom, hrobári. Prišli cez víkend, jasné posratý snímač. No, čo už , hrobár súril, no, komu nevyhovieš , keď nie hrobárovi. Nový snímač som nemal , ale spústu snímačov mi viselo po stenách v garáži. Boli menené preventívne. Tak som jeden , taký najkrajší, nepopraskaný namontoval a koľko vydržal? Týždeň.

PS: dôvod reklamácie bol u mňa že: babeta nejde. Bolo to dávne, keď sme ešte bývali na východe . Raz som mal kurióznu reklamáciu ktorú som riešil o 01:00 po polnoci. Robil som babetu, z posledných modelov, majú už riešenú plynovú rukoveť ako staré jawy šmýkadlom v plyne, nemali rýchlopal. Čiže k plnému plynu si musel rukoväť prechytiť. Babety majú , teda táto to má tak, že sytič má dve polohy, zavretú klapku a polovične otovrenú. Pri rýchlopale sa to nerieši, lebo hneď pridáš plyn a sytič je zrušený. No, k veci, sedím si v krčme a príde ku mne kamoš a hovorí, prprav sa Mišo bol na záhradke na babete a tam sa mu pokazila a ako ju tlačí domov tak sa zastaví v každej krčme a nadáva na teba. Tak som ho počkal, príval nadávok som hneď za horúca zastavil Babetu som zobral domov , vymenil sviečku a prišiel do krčmy. Tam som spravil užívateľské školenie, ako má pridávať plyn po naštartovaní. Lebo Mišo ( bývalý vyšetrovateľ) dal sytič naštartoval, pridal plyn a viezol sa. Akurát ho nedal na plno tak šiel na polovičný sytič. Ono sa to ani nepozná ( to dvojité cvaknutie sytiču), na babete, čo má klasický rýchlopal. Keď to chceš počuť, tak musíš veľmi pomaly otvárať plyn, samozrejme bez naštertovaného motoru a musí byť ticho, aby si to počul.

PS: po úspešnom vyriešení reklamácie sme sa poriadne opili v krčme a dorazili u Miša doma domácou slivovicou. Teda, nie doma , ale v garáži. Babeta v proriadku a my dvaja tri dni chorí.

Naposledy editováno 22.10.2023 09:16:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 09:08 | Nahoru | #11
Mira-> snímač se nechá změřit multimetrem, má mít předepsaný odpor - hodnotu najdeš v dílenské knížce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 09:27 | Nahoru | #12
kokoška.> Na tvoje klasické "tyristor a snímač" bych měl odpověď Třicetiletá babetta v kombinaci se současným benzínem dřív nebo později vyškolí každého.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 10:45 | Nahoru | #13
Kohlstein> Hele nevím prodáváme na to díly 25 let a 90% lidí stále dokola, tyristor, snímač, cívka na zapalování. Hodně lidí to předělává na ten Maďarský co má zapalovací cívku v sobě. A kdo je gurmán koupí Vape a má do smrti pokoj

(reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 11:05 | Nahoru | #14
kokoška.> A co by ti lidi měli kupovat? Ventilky do kol, když to přestane jet? Elektro součásti se vždycky budou kupovat nové, když nejdou opravit, ať už jsou to kladívka a kondenzátory, nebo elektronická zapalování a regulátory, nebo nejnověji nejrůznější snímače a ECU.
Když v obchodě připadne deset prodaných zapalování na jeden karburátor, tak to neznamená, že v tomto poměru se objevují i závady na nich.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 12:10 | Nahoru | #15
Milos1> závada nezačala po vyčištění karburátoru ale prěd, vyčištění byla jedna z možností závadu odstranit. Na sání i výfuk nové těsnění.?

(reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 12:23 | Nahoru | #16
Mira-> Určitě. Ještě překontroluj rovinnost přírub okolo sání. Třeba pravítkem. Často se stává, že jsou prohnuté a těsnění to "nevezme". Jsou li prohnuté, přebruš je na nějaké rovné (například sklo) desce jemným brusným papírem nebo plátnem.

Naposledy editováno 22.10.2023 12:33:44

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210

22.10.2023 v 14:12 | Nahoru | #17
Dnes jsem zkontroloval výfuk čistý nezanesený, ještě jsem zkusil vyměnit svíčku , vyjmul jsem novou Brisk NR17C a vložil starou Brisk N17C a bylo po problému, netušil bych že písmenko R nadělá takovou neplechu?
Děkuji všem za rady a příspěvky a rád bych se ještě zeptal na nejlepší a nejspolehlivější svíčku která se hodí pro Babettou.
Ještě jednou děkuji všem.

(reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 14:31 | Nahoru | #18
Mira->Dík za informaci. Podle mých zkušeností jsou svičky Brisk pro Babettu zcela v pohodě. Jenom bez R - to je ten odpor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 12 27.4.2024 v 23:07 Drakl
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 pitbikeros 11 27.4.2024 v 08:21 dasto
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 19 23.4.2024 v 21:04 Krautkopf
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros


TOPlist