globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Babetta 210
21.10.2023 v 15:58
Ahoj Babettáři.
Mám problém s mou Babettou 210.
Se sytičem Babetta chytne na první šlápnutí, jakmile přidám plyn a sytič vypne začne se dusivě dostávat do otáček, pří plných otáčkách běží zdá se mi že s kolísavými otáčkamy, jakmile uberu plyn tak na volnoběh zdeche, jakmile povolím plyn na nižší otáčky a opět záběru za plyn opět se dusivě dostává do otáček.
Co to může zpúsobovat netuším???
Nová svíčka, vyčištěný karburátor, nový tiristor, seřízené zapalování, co zústalo původní je idukční cívka myslíte že to může být tou indučkou nebo něco jiného????
Děkuji za každou radu a odpověď.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 08:32 | Nahoru | #1
Mira->V podstatě, jestli tomu rozumím, ta závada začala po vyčištění karburátoru. Hledal bych tedy příčinu závady kolem něj a palivové cesty. Zkontroluj funkci plováku, hlavní trysku, těsnění na cestě karburátor-válec. Vezmi kousek hadříku, namoč ho do normálního benzínu, nebo lépe do technického benzínu, nebo do čističe brzd. "oběhni" s ním příruby kolem sání. Pokud se zvýši otáčky, saje to falešný vzduch. Součástky zapalování se dají proměřit. Metodiku najdeš například tady: Babetta renovace opět s úsměvem , nebo někde jinde. Ona ta diagnostika sice není přiliš špičková, ale určité vodítko to je. To, že se motor po přidání plynu dusí nebývá elektrikou. Závady na elektrice se projevují tak, že to nejde nastartovat, nebo zpravidla po zahřátí součástek. Bylo by hezké, kdybys sem pak napsal, jak si závadu vyřešil, aby byla nějaká zpětná vazba pro ostatní. Ještě poznámka, pokud používáš odrušenou fajfku, nebo svíčku, dej neodrušené. Odrušovací odpor je velmi častou příčinou závad a je to věc, která se ohřeje celkem hned po nastartování. Ostanímu to trvá mnohem déle. Svíčka, kterou uvádíš je odrušená.
Ještě jedna poznámka. Na Dell Ortu není co seřizovat. Jediný šroubek, kterým se dá něco ladit je na seřízení volnoběhu. Vše ostatní je dané jeho konstrukcí.

Naposledy editováno 22.10.2023 14:29:09

(reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 09:08 | Nahoru | #2
Milos1> čau, ten tyristor a snímač sa srali tak často, ( na starých strojoch) , že som pri každej väčšej oprave, napríklad výmena piestu, mal podmienku pre zákazníka, že ten tyristor ( keď mal prasklinu) a snimač som musel vymeniť. lebo sa mi stalo, že po oprave som mal potom reklamáciu pre blbý snímač. Niekdy to začalo vynechávať po zapnutí svetiel. No, porucha na porazenie. Doma som potom mal babilión snímačov a tyristirov. Len som nevedel, ktoré sú dobré. Lebo som to menil preventívne u každého. Raz sa mi stalo, že prišiel zákazník aj s kamošom, hrobári. Prišli cez víkend, jasné posratý snímač. No, čo už , hrobár súril, no, komu nevyhovieš , keď nie hrobárovi. Nový snímač som nemal , ale spústu snímačov mi viselo po stenách v garáži. Boli menené preventívne. Tak som jeden , taký najkrajší, nepopraskaný namontoval a koľko vydržal? Týždeň.

PS: dôvod reklamácie bol u mňa že: babeta nejde. Bolo to dávne, keď sme ešte bývali na východe . Raz som mal kurióznu reklamáciu ktorú som riešil o 01:00 po polnoci. Robil som babetu, z posledných modelov, majú už riešenú plynovú rukoveť ako staré jawy šmýkadlom v plyne, nemali rýchlopal. Čiže k plnému plynu si musel rukoväť prechytiť. Babety majú , teda táto to má tak, že sytič má dve polohy, zavretú klapku a polovične otovrenú. Pri rýchlopale sa to nerieši, lebo hneď pridáš plyn a sytič je zrušený. No, k veci, sedím si v krčme a príde ku mne kamoš a hovorí, prprav sa Mišo bol na záhradke na babete a tam sa mu pokazila a ako ju tlačí domov tak sa zastaví v každej krčme a nadáva na teba. Tak som ho počkal, príval nadávok som hneď za horúca zastavil Babetu som zobral domov , vymenil sviečku a prišiel do krčmy. Tam som spravil užívateľské školenie, ako má pridávať plyn po naštartovaní. Lebo Mišo ( bývalý vyšetrovateľ) dal sytič naštartoval, pridal plyn a viezol sa. Akurát ho nedal na plno tak šiel na polovičný sytič. Ono sa to ani nepozná ( to dvojité cvaknutie sytiču), na babete, čo má klasický rýchlopal. Keď to chceš počuť, tak musíš veľmi pomaly otvárať plyn, samozrejme bez naštertovaného motoru a musí byť ticho, aby si to počul.

PS: po úspešnom vyriešení reklamácie sme sa poriadne opili v krčme a dorazili u Miša doma domácou slivovicou. Teda, nie doma , ale v garáži. Babeta v proriadku a my dvaja tri dni chorí.

Naposledy editováno 22.10.2023 09:16:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210

22.10.2023 v 12:10 | Nahoru | #3
Milos1> závada nezačala po vyčištění karburátoru ale prěd, vyčištění byla jedna z možností závadu odstranit. Na sání i výfuk nové těsnění.?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
otázky k babette Babetta 210 pitbikeros 10 Včera v 21:45 pitbikeros
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 pitbikeros 15 12.5.2024 v 08:34 pitbikeros
potřebuji pomoct s babettu 210 Babetta 210 pitbikeros 24 12.5.2024 v 07:58 pitbikeros
Potrebujem pomôcť s dielami Babetta 210 Krtekslopatku 5 12.5.2024 v 06:28 krokoš
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 21 11.5.2024 v 08:33 Krleš70


TOPlist