bmw_r1300gs_cartec





Téma: jakou podlitrovou motorku na cestování
 
9.9.2023 v 21:14
Ahoj,
tak přemýšlím, jaká motorka by byla pro mě dobrá, pokud si v této době nějakou koupím...
Jakou zařadit do výběru a na jaké se ještě projet, než si nějakou vyberu.
Ať už z kategorie cestovní endura, ale klidně i nějaké silniční.

Upřesním výběr:
12 let jsem jezdil na Stromu 650 a chtěl bych motorku o něco silnější, stále však podlitr, z důvodu nižší spotřeby a nižšího opotřebování penumatik a asi i řetězu, apod. Prostě ať má spíš nižší provozní náklady (např. olej raději cca 10 tis. než 6 tis., ventily raději 20 než 10 tis., apod.).
Co se týče výkonu, jsem klidný jezdec, takže nepotřebuji žádnou divočinu. Strom 650 má 52 kW, tak něco víc, např. kolem 60 až 70 kW.
Pneumatiky raději bezdušové, než s dušemi (pokud by to bylo možné).
Současně chci, aby to bylo pohodlné, aby se na tom při 2 týdenním výletu pohodlně sedělo jak mi, tak i mé přítelkyni (tzn. aby zadní sedadlo bylo plnohodnotné a ne nějaká zmenšenina).
Plusem je i nějaká rozumná ochrana proti větru, kapotáž, možnost většího plexi (na Stromu mám velké plexi a na některé motorky třeba velké plexi nejde dát, nebo se nehodí)
Pokud by byla jetá, tak aby nebyla starší než 10 let, raději do 5 let. A nebo i novou motorku.
Cena u jeté motorky raději do 200 a u nové max do 300 tis.
Pokud by to nebylo cestovní enduro, ale nějaká cestovní motorka, tak bych chtěl, aby na to šly dát hliníkové kufry (topcase ještě uvidím, jestli plast nebo hliník, ale boční kufry chci na 100% hliníkové a brašny na nich). Na druhou stranu někdo tady dal kdysi fotku snad Hyabusy nebo Blackbirda s hliníkovými kuframi, tak vše je možné

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Takže poraďte, co všechno bych měl zařadit do výberu?

Zatím jsem vybral pár a dle vašich rad další doplnil:
Suzuki Strom 800 DE
Honda TransAlp 750
Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700 GT ?
Yamaha Tenere 700 - nejel jsem, ale asi to bude mít úzké a malé sedlo...
Yamaha Tracer 9
Tiger 800 XRT
Moto Guzzi V85TT

z výběru jsem zatím vyřadil
Suzuki Strom 650 - jak jsem psal, chci o něco vyšší výkon
Kawasaki Versys 650 - také z důvodu výkonu
Honda NC 750X - asi nejslabší výkon
a asi i BMW F 700, 750, 800, 850 - chci jinou značku

možná:
Africa Twin 1000 - ale fakt možná....

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dejte mi tip na další motorky, kterou bych si když tak omrkl a projel se na ní.
díky


Naposledy editováno 10.09.2023 20:23:45
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování

19.9.2023 v 23:40 | Nahoru | #61
To je spíš o tom jak to má kdo nastavené v hlavě. Já raději příjmu riziko, když vím že statisticky na tom vydělám a že případná smůla mě nezrujnuje. Havarijní pojištění má narozdíl od povinného ručení tu vlastnost, že škoda nikdy nemůže překročit hodnotu motocyklu a za druhé maximálně příjdeš o tu motorku, kterou k životu nutně nepotřebuješ.
Zaplatit kilo za opravu sice nasere ale člověka to nesežere. Předpokládám, že si nikdo nekupuje motorku, na kterou nenašetří za 2 roky.
Kdybych měl mít strach jezdit, že rozštípu motorku za 300K, musel bych mít mnohem větší strach, že rozštípu sebe. Na to žádná pojistka nepomůže, nové tělo si za peníze nekoupím.
Za 25 let ježdění jsem žádnou velkou škodu na motorce nezpůsobil. Z kamarádů, co jezdí taky, někdy v životě rozštípal motorku zhruba 1 z 10. Takže to riziko nevidím vysoké. To samozřejmě nezaručuje, že tu svoji nemůžu zrušit už zítra.

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

20.9.2023 v 00:06 | Nahoru | #62

Deadman píše: Předpokládám, že si nikdo nekupuje motorku, na kterou nenašetří za 2 roky.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

20.9.2023 v 06:19 | Nahoru | #63

littlewonder píše: puffybodie> Proč je NT1100 ohnivé peklo? Kvůli čemu, teplu od motoru? Nebo? Jako jasně, moc na tom nefouká, v 35stupnich to není jako na naháči, o tom žádná, na druhou stranu v deseti stupních nebo když prší je pohoda. . Ale možná je ještě brzo hodnotit, mám na NT zatím jen 16 000 km.



Topi to naprosto nehorazne a cca pod 110 tam nefunguje aerodynamika, ktera by to teplo odvedla pryc. Hodne mne to prekvapilo. U cestovnich motorek jsem zvykly na uplne jiny komfort. Nad 120 uz pak v pohode, i na ruce zacal jit prijemny vanek atd. Ale jak znamo u nas se po vesnicich a mestech neda zrovna jezdit 120 a vice a kdyz, tak na cim dal mene mistech

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

20.9.2023 v 10:24 | Nahoru | #64
Deadman> vidis to a ja znam hromady lidi co rozstipali zanovni motorky a byli radi za havarijko nehlede na to, ze vetsina to ma i jako pojisteni proti kradezi a zivlum

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

20.9.2023 v 16:29 | Nahoru | #65

bledemon píše: v-strom 800 s 19litým už má švýcarskou homologaci od června, takže na podzim bude na výstavách. Má vážit 223kg (takže bude bez toho lešení krytu motoru, co možná přispívá k vibracím).
A komu vadí název V, tak uvažte, že má kliku přesazenou jako V2 a v techničáku stejně jen obchodní název DL800.


To samé udělala Honda - už brzy přijde Afrika s 19" předním a snad to tedy bude i na bezdušákách. Cenovka je samozřejmě v porovnání s DL 800 hrozná.

jakou podlitrovou motorku na cestování

20.9.2023 v 19:53 | Nahoru | #66

Zkueny zasuany cenzorsky zmuuuud youtube už nikdy vice zadejte do vyhledávače take me home by leo mám enem androida

I cesta může být cíl rozvedl jsem se stěhuju se s motorkami pod Praděd

Naposledy editováno 20.09.2023 19:58:30

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

21.9.2023 v 10:51 | Nahoru | #67
puffybodie> Asi to mám posunutý někam jinam. Nebo z toho se svou výškou víc vyčuhuju . Ostatně mi kámoši taky říkají, že jsem pořád zmrzlej. Já to NT fakt takhle nevnímám, trochu cítit je to až nad 30 stupňů ve městě. A to je většinou sepnutým větrákem. Jak to jede je to pecka. Navíc některé deflektory jdou sundat. No nevadí, shodneme se, že se neshodneme. Proste jsme každej jinej. A to je dobře. Respekt

Naposledy editováno 21.09.2023 10:57:08

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

21.9.2023 v 13:06 | Nahoru | #68

Krautkopf píše: To samé udělala Honda - už brzy přijde Afrika s 19" předním a snad to tedy bude i na bezdušákách. Cenovka je samozřejmě v porovnání s DL 800 hrozná.

Afrika? Afrika z bezdušákama už dávno je. ATAS verze.

jakou podlitrovou motorku na cestování

25.9.2023 v 20:35 | Nahoru | #69
V-strom 800 na liťákách.
edit - řekl bych, že tohle je konstrukce a design, které vznikly primárně, až tak dobře to vypadá. Pak někdo mohl rozhodnout, že se zkusí přijít na trh nejdřív s DE verzí a 21" kolem, tedy vlastně bastlem ....



Naposledy editováno 25.09.2023 20:39:08

1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování

25.9.2023 v 20:51 | Nahoru | #70
Aby toho nebylo málo, přijde ještě GSX-S1000X, přímý konkurent litrového Versysu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

26.9.2023 v 08:59 | Nahoru | #71
Kohlstein> tvl, abych měnil po roce 650 za 800 ?! Je vážně pěkná

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

26.10.2023 v 23:00 | Nahoru | #72
callowsick> tak klidně se to může stát
Jak jsem se na Stromu 800DE projel, tak ovladatelnost také příjemná

3 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování

29.10.2023 v 01:02 | Nahoru | #73
S bývalým majitelem mé V 85 TT a jeho kolegou jsme celou tuhle třídu motorek probrali a on většinu motorek i projel. Silné stránky V 85 TT: POHODLÍ (velkým je to schválně), nízká spotřeba, kardan, styl, jednoduchost (vzducháč), zvuk (subjektivní a byl tam Akrapovič), velká nádrž, telematika která skutečně funguje. Nevýhody: není to polokapota ale spíše naháč, ladil se štítek vs helma. Z nevýhod konkurence a proč V 85 TT ano, snad si pamatuji dobře: Tracer 9 sedlo, Suzuki 800DE hnusná, BMW F 800 GS drahé (jinak by se i líbilo, ale výbava vs Guzzi cca + 66 000,-), Triumph: projev a zvuk motoru (to nechápu), nová Aprilka Tuareg 660 je malá, vysoká a moc točivá (a ne tahavá, ale tak je to 660, pro dva asi ne a terén nejezdí), Tracer 700 malý, slabý a rozpočtovka na první pohled. Transalp 750 ještě nejel - moc nové. Teď kouká na CF MOTO 800 a my kolem jsme přesvědčeni, že se vrátí ke Guzzi... bo pohodlnější z těch podlitrových cestovních mašin nic není. Ano, také chválím hlavně svoje.

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

31.10.2023 v 15:17 | Nahoru | #74

MarioV2 píše: Triumph: projev a zvuk motoru (to nechápu)

A ktorý? Lebo klasika a T-plane je úplne o inom.

Chýba mu tam ešte KTM, ale ak mu ide o pohodlie, tak asi chápem prečo. Ale ergonomicky mi príde lepšie než CF, v Číne je ergo stále akoby nadávka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

1.11.2023 v 13:03 | Nahoru | #75

MarioV2 píše: S bývalým majitelem mé V 85 TT a jeho kolegou jsme celou tuhle třídu motorek probrali a on většinu motorek i projel. Silné stránky V 85 TT: POHODLÍ (velkým je to schválně), nízká spotřeba, kardan, styl, jednoduchost (vzducháč), zvuk (subjektivní a byl tam Akrapovič), velká nádrž, telematika která skutečně funguje. Nevýhody: není to polokapota ale spíše naháč, ladil se štítek vs helma. Z nevýhod konkurence a proč V 85 TT ano, snad si pamatuji dobře: Tracer 9 sedlo, Suzuki 800DE hnusná, BMW F 800 GS drahé (jinak by se i líbilo, ale výbava vs Guzzi cca + 66 000,-), Triumph: projev a zvuk motoru (to nechápu), nová Aprilka Tuareg 660 je malá, vysoká a moc točivá (a ne tahavá, ale tak je to 660, pro dva asi ne a terén nejezdí), Tracer 700 malý, slabý a rozpočtovka na první pohled. Transalp 750 ještě nejel - moc nové. Teď kouká na CF MOTO 800 a my kolem jsme přesvědčeni, že se vrátí ke Guzzi... bo pohodlnější z těch podlitrových cestovních mašin nic není. Ano, také chválím hlavně svoje.


No jo italka je italka ale tvoje tvrzení o traceru ou seven si dovolují zpochybnit že malá a slabá viděls ji vůbec? Projel? Asik ne bo bys jinak nemohl napsat že je slabá posaď se na něj projeď se a pak mudruj rozpočtovka to je o tom žádná ale tím zase šetří tvou peněženku ne? Omlouvám se že tímto slintem ruším Vaše kruhy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

1.11.2023 v 13:11 | Nahoru | #76
eMnatřetí> me prijde taky slaba… bezne tomu ujede na motor silnější SUV …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

1.11.2023 v 13:47 | Nahoru | #77
MarioV2> Moc jsem nepochopil to srovnání s BMW F800GS. Startovačka BMW je na 269,-, to stejný stojí V85TT. F800GS má v základu vyhřívaný hefty a kryty rukou. O 10k a 10Nm víc. Nevim no. Ležel jsem v tom dost dlouho, Vstrom800, Alp 750, projel F750GS a Tenere 700 a nakonec musel uznat, že nová F800GS (aktuální 750 beze změn, jen s lepším motorem) jakoby nemá moc konkurenci. Ono sice BMW, cena atd., ale když vezmu třeba Alpa 750 a doplním tak, aby to šlo srovnat, gumy na stupačkách, hefty, tak je ta cena najednou dost podobná. Kamarád má 850gs a ten motor je brutální, jede hodně dobře, dobrý spodní i střední pásmo a spotřeba kdy stelvio a afrika 1000 jedou za 6, on za 4,1l. Jako vždycky jsem BMW opovrhoval, ale musím uznat, že jim v celku funguje hodně dobře. I k té obyč přední vidlici jsem neměl nejmenších výhrad na f750gs. Včera jsem viděl F900GS naživo a docela mě mrzí, že nesázím sportku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

1.11.2023 v 22:14 | Nahoru | #78

assassin píše: eMnatřetí> me prijde taky slaba… bezne tomu ujede na motor silnější SUV …

dobrá nerozporuju ale než se takový mastodont rozjede jsem se svou osminkou dávno za obzorem
Přeji hezký den pane moderátor zdali cítíš potřebu sundat mi máslo z hlavy jen směle do toho

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

1.11.2023 v 22:18 | Nahoru | #79
eMnatřetí> jezdil jsem i na traceru i na t700 i na r7 a pravdu bys mel leda kdyby mt07 jela lip nez vyse zminene…ujel mi na prazskem okruhu blbej range rover …

Ale chapu, pro nekteré speciální piloty je i tech 70?ti koni az dost

Naposledy editováno 01.11.2023 22:19:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 01:05 | Nahoru | #80
assassin> Ty mas opravdu nejaky mindrak, ze si neco takhle kompenzujes? Uz jsme vsichni pochopili, ze jsi drsny strzelec

jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 06:54 | Nahoru | #81
Z tech motorek, ktery tady MarioV2 srovnava, je Yamahacka CP2 opravdu nejslabsi. Vuci nekterym motorkam z toho srovnani o parnik. Nekomu to staci. Nekomu ne a nemusis byt ani strelec. Pro prumerne rostlej pár s nalozenou motorkou je 70 koni a 65 nebo kolik newtonmetru v nekterych situacich uz trosku trapeni.

Nevim, jaky ma Tracer 700 zprevodovani. Ale jestli to bude vic do rychlosti jak u Tenere, tak to bude nic moc. Tenere jede celkem pekne. Ale musi si clovek zvyknout, protoze pokud neni fakt kochaci typ, ma tam i pri ustalene rychlosti furt 6000 ot.

Naposledy editováno 02.11.2023 07:01:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 08:32 | Nahoru | #82
yeuop> ze si neco kompenzuju tim, ze napisu, ze mi ujel RR? Kdyz to rikas…

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 13:48 | Nahoru | #83

assassin píše: eMnatřetí> jezdil jsem i na traceru i na t700 i na r7 a pravdu bys mel leda kdyby mt07 jela lip nez vyse zminene…ujel mi na prazskem okruhu blbej range rover …

Ale chapu, pro nekteré speciální piloty je i tech 70?ti koni az dost


Ťuk hřebík na hlavičku výborně Honzo klobouček já jen chtěl říct že ať už vodim cokoli musím vždy respektovat možnosti stroje a jeho vlastnosti bohatě mi vyhovují lehoučké motorky s nižším výkonem nemusím za každou cenu vždy krotit stokoňove stádo ale uznávám že na cestování zejména ve dvou s bagáží se každá kobylka navíc hodí (tento styl motorkařeni je mi ovšem cizí)

Naposledy editováno 02.11.2023 14:07:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 18:45 | Nahoru | #84
oldyno> ja jel na F850GS ADV a ta predni vidle je tragicka - a to nejsem zadnej zavodnik ani odbornik na tlumeni... Tohle a problemy, ktery kamarad resi u F850 s motorem me od tohoto modelu dost odrazuji...

jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 20:53 | Nahoru | #85


Naposledy editováno 04.12.2023 10:01:50

jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 21:22 | Nahoru | #86
Odstraneno OT

(reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování

2.11.2023 v 21:52 | Nahoru | #87

Slávek-TDM píše: oldyno> ja jel na F850GS ADV a ta predni vidle je tragicka

900-ka by už mala mať lepšiu. Ale áno, BMW na svoju konkurenciu (Triumph a KTM) zatiaľ nestíhalo...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist