tak přemýšlím, jaká motorka by byla pro mě dobrá, pokud si v této době nějakou koupím...
Jakou zařadit do výběru a na jaké se ještě projet, než si nějakou vyberu.
Ať už z kategorie cestovní endura, ale klidně i nějaké silniční.
Upřesním výběr:
12 let jsem jezdil na Stromu 650 a chtěl bych motorku o něco silnější, stále však podlitr, z důvodu nižší spotřeby a nižšího opotřebování penumatik a asi i řetězu, apod. Prostě ať má spíš nižší provozní náklady (např. olej raději cca 10 tis. než 6 tis., ventily raději 20 než 10 tis., apod.).
Co se týče výkonu, jsem klidný jezdec, takže nepotřebuji žádnou divočinu. Strom 650 má 52 kW, tak něco víc, např. kolem 60 až 70 kW.
Pneumatiky raději bezdušové, než s dušemi (pokud by to bylo možné).
Současně chci, aby to bylo pohodlné, aby se na tom při 2 týdenním výletu pohodlně sedělo jak mi, tak i mé přítelkyni (tzn. aby zadní sedadlo bylo plnohodnotné a ne nějaká zmenšenina).
Plusem je i nějaká rozumná ochrana proti větru, kapotáž, možnost většího plexi (na Stromu mám velké plexi a na některé motorky třeba velké plexi nejde dát, nebo se nehodí)
Pokud by byla jetá, tak aby nebyla starší než 10 let, raději do 5 let. A nebo i novou motorku.
Cena u jeté motorky raději do 200 a u nové max do 300 tis.
Pokud by to nebylo cestovní enduro, ale nějaká cestovní motorka, tak bych chtěl, aby na to šly dát hliníkové kufry (topcase ještě uvidím, jestli plast nebo hliník, ale boční kufry chci na 100% hliníkové a brašny na nich). Na druhou stranu někdo tady dal kdysi fotku snad Hyabusy nebo Blackbirda s hliníkovými kuframi, tak vše je možné
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Takže poraďte, co všechno bych měl zařadit do výberu?
Zatím jsem vybral pár a dle vašich rad další doplnil:
Suzuki Strom 800 DE
Honda TransAlp 750
Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700 GT ?
Yamaha Tenere 700 - nejel jsem, ale asi to bude mít úzké a malé sedlo...
Yamaha Tracer 9
Tiger 800 XRT
Moto Guzzi V85TT
z výběru jsem zatím vyřadil
Suzuki Strom 650 - jak jsem psal, chci o něco vyšší výkon
Kawasaki Versys 650 - také z důvodu výkonu
Honda NC 750X - asi nejslabší výkon
a asi i BMW F 700, 750, 800, 850 - chci jinou značku
možná:
Africa Twin 1000 - ale fakt možná....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dejte mi tip na další motorky, kterou bych si když tak omrkl a projel se na ní.
díky
Naposledy editováno 10.09.2023 20:23:45
2 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
Zaplatit kilo za opravu sice nasere ale člověka to nesežere. Předpokládám, že si nikdo nekupuje motorku, na kterou nenašetří za 2 roky.
Kdybych měl mít strach jezdit, že rozštípu motorku za 300K, musel bych mít mnohem větší strach, že rozštípu sebe. Na to žádná pojistka nepomůže, nové tělo si za peníze nekoupím.
Za 25 let ježdění jsem žádnou velkou škodu na motorce nezpůsobil. Z kamarádů, co jezdí taky, někdy v životě rozštípal motorku zhruba 1 z 10. Takže to riziko nevidím vysoké. To samozřejmě nezaručuje, že tu svoji nemůžu zrušit už zítra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
littlewonder píše: puffybodie> Proč je NT1100 ohnivé peklo? Kvůli čemu, teplu od motoru? Nebo? Jako jasně, moc na tom nefouká, v 35stupnich to není jako na naháči, o tom žádná, na druhou stranu v deseti stupních nebo když prší je pohoda. . Ale možná je ještě brzo hodnotit, mám na NT zatím jen 16 000 km.
Topi to naprosto nehorazne a cca pod 110 tam nefunguje aerodynamika, ktera by to teplo odvedla pryc. Hodne mne to prekvapilo. U cestovnich motorek jsem zvykly na uplne jiny komfort. Nad 120 uz pak v pohode, i na ruce zacal jit prijemny vanek atd. Ale jak znamo u nas se po vesnicich a mestech neda zrovna jezdit 120 a vice a kdyz, tak na cim dal mene mistech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
bledemon píše: v-strom 800 s 19litým už má švýcarskou homologaci od června, takže na podzim bude na výstavách. Má vážit 223kg (takže bude bez toho lešení krytu motoru, co možná přispívá k vibracím).
A komu vadí název V, tak uvažte, že má kliku přesazenou jako V2 a v techničáku stejně jen obchodní název DL800.
To samé udělala Honda - už brzy přijde Afrika s 19" předním a snad to tedy bude i na bezdušákách. Cenovka je samozřejmě v porovnání s DL 800 hrozná.
Naposledy editováno 21.09.2023 10:57:08
Krautkopf píše: To samé udělala Honda - už brzy přijde Afrika s 19" předním a snad to tedy bude i na bezdušákách. Cenovka je samozřejmě v porovnání s DL 800 hrozná.
Afrika? Afrika z bezdušákama už dávno je. ATAS verze.1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
3 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
MarioV2 píše: Triumph: projev a zvuk motoru (to nechápu)
A ktorý? Lebo klasika a T-plane je úplne o inom.Chýba mu tam ešte KTM, ale ak mu ide o pohodlie, tak asi chápem prečo. Ale ergonomicky mi príde lepšie než CF, v Číne je ergo stále akoby nadávka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
MarioV2 píše: S bývalým majitelem mé V 85 TT a jeho kolegou jsme celou tuhle třídu motorek probrali a on většinu motorek i projel. Silné stránky V 85 TT: POHODLÍ (velkým je to schválně), nízká spotřeba, kardan, styl, jednoduchost (vzducháč), zvuk (subjektivní a byl tam Akrapovič), velká nádrž, telematika která skutečně funguje. Nevýhody: není to polokapota ale spíše naháč, ladil se štítek vs helma. Z nevýhod konkurence a proč V 85 TT ano, snad si pamatuji dobře: Tracer 9 sedlo, Suzuki 800DE hnusná, BMW F 800 GS drahé (jinak by se i líbilo, ale výbava vs Guzzi cca + 66 000,-), Triumph: projev a zvuk motoru (to nechápu), nová Aprilka Tuareg 660 je malá, vysoká a moc točivá (a ne tahavá, ale tak je to 660, pro dva asi ne a terén nejezdí), Tracer 700 malý, slabý a rozpočtovka na první pohled. Transalp 750 ještě nejel - moc nové. Teď kouká na CF MOTO 800 a my kolem jsme přesvědčeni, že se vrátí ke Guzzi... bo pohodlnější z těch podlitrových cestovních mašin nic není. Ano, také chválím hlavně svoje.
No jo italka je italka ale tvoje tvrzení o traceru ou seven si dovolují zpochybnit že malá a slabá viděls ji vůbec? Projel? Asik ne bo bys jinak nemohl napsat že je slabá posaď se na něj projeď se a pak mudruj rozpočtovka to je o tom žádná ale tím zase šetří tvou peněženku ne? Omlouvám se že tímto slintem ruším Vaše kruhy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
assassin píše: eMnatřetí> me prijde taky slaba… bezne tomu ujede na motor silnější SUV …
dobrá nerozporuju ale než se takový mastodont rozjede jsem se svou osminkou dávno za obzoremPřeji hezký den pane moderátor zdali cítíš potřebu sundat mi máslo z hlavy jen směle do toho
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Ale chapu, pro nekteré speciální piloty je i tech 70?ti koni az dost
Naposledy editováno 01.11.2023 22:19:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Nevim, jaky ma Tracer 700 zprevodovani. Ale jestli to bude vic do rychlosti jak u Tenere, tak to bude nic moc. Tenere jede celkem pekne. Ale musi si clovek zvyknout, protoze pokud neni fakt kochaci typ, ma tam i pri ustalene rychlosti furt 6000 ot.
Naposledy editováno 02.11.2023 07:01:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
assassin píše: eMnatřetí> jezdil jsem i na traceru i na t700 i na r7 a pravdu bys mel leda kdyby mt07 jela lip nez vyse zminene…ujel mi na prazskem okruhu blbej range rover …
Ale chapu, pro nekteré speciální piloty je i tech 70?ti koni az dost
Ťuk hřebík na hlavičku výborně Honzo klobouček já jen chtěl říct že ať už vodim cokoli musím vždy respektovat možnosti stroje a jeho vlastnosti bohatě mi vyhovují lehoučké motorky s nižším výkonem nemusím za každou cenu vždy krotit stokoňove stádo ale uznávám že na cestování zejména ve dvou s bagáží se každá kobylka navíc hodí (tento styl motorkařeni je mi ovšem cizí)
Naposledy editováno 02.11.2023 14:07:05