chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....
Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.
Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?
O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...
A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?
No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.
Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že
Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
z toho co píšeš jsem si většinou prošel a to i v různě méně komfortních destinacích - např. jsem to složil v písku v poušti bez mobilního signálu hodně kilometrů mimo jakékoliv obydlí, ale měl jsme s sebou satelitní volání o pomoc právě pro případ průseru, tady jsem jen opravil motorku a jel dál a pak ji v civilizaci doopravil, jinak na té cestě jsem měl defekt 5x
a pokud k tomu vezmu i cesty bez motorky tak jsem se proletěl i vrtulníkem v alpách a s díky odmítnul operaci v Dušanbe, o tom kolikrát jsme se brutálně zesral ane nemluvě
u delších cest myslím na to co mám za motorku, co se může stát a jestli to mám řešit nebo ne - takže ano vezl jsem s sebou palivové čerpadlo (váleček o průměru 30 mm a cca 200 gramů) a regulátor, nářadí, věci na opravu (páčky, epoxid, lanka, drcpásky, tesu atd.)
s myšlenkou, že stará motorka je super jednoduchá a spolehlivá už dost lidí narazilo (around afica, kluci s tenerkama ve stánech atd.)
ale souhlasím, že zbytečně vyšperkovaná motorka má své specifické problémy - ale s tím už stroj vybíráš a připravuješ ho na cestu, vstřikování fakt není problematická komponenta
při jízdě po silnici a v evropě to zásadní problém není - za sebe jak už jsme psal bych tohle jako kritérium výběru neřešil
2 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Deadman - no, je to asi ještě horší, než jsem čekal...
vilemx - jo, to věřím. Právě že jezdím většinou jen asfalt, tak by mě nemělo potkat nic horšího než hřebík. Za 17 let jsem měl defekt jen jednou a byl to právě hřebík.
Honza-TA950 - no jo, ta pojistka s odtahem, to taky někdo zmínil. Nevím kolik to stojí a jestli to funguje ve všech zemích... a neznám nikoho, kdo by to měl a měl s tím zkušenosti.
Deadman
(reakce na další příspěvek) - jo, vím že se může stát na motorce ceokoliv, ale třeba ten Strom 650 mě rozmazlil v tom, že se mi na něm v zahraničí nikdy nic nepokazilo a celkově byla porucha jen jedna a to jsem s tím ještě dojel domů (přestal fungovat alternátor, nenabíjel a nesvítilo přední světlo)
Honza-TA950 - zajímavé. Takže pokud jezdím po Evropě, neměl bych to řešit. Ale stejně si říkám, že mohu někde na Balkáně sjet z cesty, hledat někde místo na spaní třeba někde na louce a cestou k ní na lesní cestě třeba píchnout. Nebo se ráno probudit a zjistit, že to byl nějaký pomalý defekt.
A jak to pak řešit? Asistencí? TO zase nevím, jestli by mi asistence někde mimo cestu pomohla.... nebo bych to měl odtlačit nebo odjet na prázdných na hlavní cestu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Jindy se mi zase podařilo v Koločavě píchnout zadní 140 dušovou o v potoce pohozenou flašku od vodky :( Takový ten výjezd z potoka přes velké placaté šutry nahoru na poloniny. Když jsem si půjčil druho motorku, že s ní pomocí bočáku srazím patku, tak jsem ten bočák ulomil No a pak se zeptej, koho další motorku si můžeš půjčit na to sražení patky Nakonec se kolo opravilo, vyjeli jsme na poloniny, aby nahoře u té motorky se zlomeným bočákem proseknul přední. Takže tam stojíš, motorka nemá stojánek a řešíš, jak ji vypodložit nebo jestli hodit na bok
U těch dušových vidím jako největší riziko kvalitu duší, aby pomalu neunikaly. U dvou motorek musím cca každý měsíc dofukovat všechna dušová kola, kdy to klesne z 2.0 na 1.5 Když jsem měl bezdušáky, tak jsem na to za sezónu nemusel sáhnout. Je ale zajímavé že u jízdních kol to mám přesně naopak. Tam dušové drží, ale bezdušové (i s mlékem) utíkají.
já si před cestou připravuju motorku, hledám informace, připravuji podklady, ale vím, že se stanou věci, které neovlivním a které budu muset vyřešit na místě viz příhody od vilemx - od zdraví přes politickou situaci či nehodu po motorku, je to pořád jen stroj a když ten stroj znáš tak zhruba víš co můžeš čekat, jaké nařadí potřebuješ a jak se co rozebírá - co nemám rád je když musím řešit problém, kterému šlo jednoduše předejít - řešil jsem u kamaráda první den výletu vysypané a totálně vyrezlé ložisko v kole, fakt stačilo před výletem motorku zkontrolovat a nemuseli jsme to řešit
takže za mě je jedno jestli má moto duše nebo bezduše - obojí má své výhody i nevýhody, obojí má své limity včetně limitu člověka co zvládne a co ne a podle toho se připravíš
ale plně chápu kam míříš - jižní ameriku jsem jel na nudném stroji co má velkou přednost je spolehlivý s malou spotřebou, takže prostě ráno jen otočíš klíčkem, mrkneš na budíky, na tlak v gumách, voltmetr, vynuluješ trip a na zmáčknutí startéru motorka zavrčí. Spolehlivost je u cestování nedocenitelný atribut.
Pomalý defekt na místě spaní kus od cesty prostě není problém - k cestě se dostaneš i s prázdnou gumou (zkusit dofouknout a dojet, odtlačit s pomocí motoru atd.) a na cestě seženeš pomoc pokud si neporadíš sám sprejem či knoty.
Ale nic z toho jsem zatím nezkoušel. Zažil jsem zatím jen malé úniky a jen jednou kousek propíchlou pneu, zesílená duše vydržela. (A kdybych byl jen kousek od domova, tak to asi nechám na později).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Jinak s tou kvalitou, neměli by duše do motorek vyrábět cyklistické firmy, že by se to vyřešilo?
Honza-TA950 - neboj, osobně si to určitě neberu, jako hodně diskusí tady A jo, máš pravdu, mohl bych třeba koupit motorku s dušemi a neřešit. Ale nedá mi to, aspoň bych si pořídil na to nářadí.... co kdyby.
A jo, právě ta výhoda spolehlivosti je u mě asi na první místě
Pedl - když to uděláš (to protočen prázdného kola), tak neurveš ventilek? A nebo je to jedno, že gumu tak i tak vyměníš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Roman2bk píše: vilemx>Pedl - když to uděláš (to protočen prázdného kola), tak neurveš ventilek? A nebo je to jedno, že gumu tak i tak vyměníš?
Jo asi jo, předpokládám, že bys měl k dispozici novou duši. Ale možná, když zkusíš ten ventilek předtím namačkat dovnitř, tak by to mohla duše přežít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
No doufám, že to nebudu muset nikdy dělat....