globalmoto_kveten





Téma: duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
 
9.9.2023 v 13:11
Ahoj,
chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....

Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.

Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?

O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...

A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?

No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.

Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že

Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
Anketa: Pokud máš pneu s dušemi, tak jak jsi připraven na defekt?
vozím páky a rezervní duši
22%
2
vozím na opravu sprej (jaký?)
0%
0
defekt bych řešil sám jinak (jak?)
0%
0
mám zaplacenou asistenci (kde všude? za kolik?)
11%
1
neřeším to
67%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

14.9.2023 v 09:20 | Nahoru | #1
Roman2bk> Když to je nějaký pomalý únik, tak se holt musí po chvíli (od desítek minut po hodiny) zastavit a dofouknout, pokud se rozhodněš dojet do civilizace a neopravovat na místě. Je to jen časový opruz. V nějaké UA nebo RO Tramtárii jsme řešili tak 1 cm díru od klacku z boku - zadní bezdušová 150 guma. Tohle odrazit od patky někde v lese fakt nechceš, abys díru vypodložil, vyhodil ventilek a dal tam duši. Takže na to padla celá sada knotů, všechny bombičky a stejně se poskakovalo a dofukovalo po 10 minutách, než jsme se dokodrcali do pneuservisu - půl dne v čudu. A asistence ti je k ničemu, protože do kopců by nevyjela a dole na asfaltu to už do vesnice s pneuservisem bylo kousek.

Jindy se mi zase podařilo v Koločavě píchnout zadní 140 dušovou o v potoce pohozenou flašku od vodky :( Takový ten výjezd z potoka přes velké placaté šutry nahoru na poloniny. Když jsem si půjčil druho motorku, že s ní pomocí bočáku srazím patku, tak jsem ten bočák ulomil No a pak se zeptej, koho další motorku si můžeš půjčit na to sražení patky Nakonec se kolo opravilo, vyjeli jsme na poloniny, aby nahoře u té motorky se zlomeným bočákem proseknul přední. Takže tam stojíš, motorka nemá stojánek a řešíš, jak ji vypodložit nebo jestli hodit na bok

U těch dušových vidím jako největší riziko kvalitu duší, aby pomalu neunikaly. U dvou motorek musím cca každý měsíc dofukovat všechna dušová kola, kdy to klesne z 2.0 na 1.5 Když jsem měl bezdušáky, tak jsem na to za sezónu nemusel sáhnout. Je ale zajímavé že u jízdních kol to mám přesně naopak. Tam dušové drží, ale bezdušové (i s mlékem) utíkají.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

18.9.2023 v 22:11 | Nahoru | #2
vilemx> tak to máš tedy drsné zážitky
Jinak s tou kvalitou, neměli by duše do motorek vyrábět cyklistické firmy, že by se to vyřešilo?

Honza-TA950 - neboj, osobně si to určitě neberu, jako hodně diskusí tady A jo, máš pravdu, mohl bych třeba koupit motorku s dušemi a neřešit. Ale nedá mi to, aspoň bych si pořídil na to nářadí.... co kdyby.
A jo, právě ta výhoda spolehlivosti je u mě asi na první místě

Pedl - když to uděláš (to protočen prázdného kola), tak neurveš ventilek? A nebo je to jedno, že gumu tak i tak vyměníš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

18.9.2023 v 23:46 | Nahoru | #3
vilemx> Ulomit bočák je extrém, ten už musel být načatej a časem by se ulomil stejně. Bočák musí unést hmotnost motorky, když na něm motorku otáčíš nebo když ji na něj postavíš, abys zvedl zadní kolo při mazání řetězu na cestě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist