chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....
Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.
Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?
O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...
A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?
No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.
Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že
Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Jindy se mi zase podařilo v Koločavě píchnout zadní 140 dušovou o v potoce pohozenou flašku od vodky :( Takový ten výjezd z potoka přes velké placaté šutry nahoru na poloniny. Když jsem si půjčil druho motorku, že s ní pomocí bočáku srazím patku, tak jsem ten bočák ulomil No a pak se zeptej, koho další motorku si můžeš půjčit na to sražení patky Nakonec se kolo opravilo, vyjeli jsme na poloniny, aby nahoře u té motorky se zlomeným bočákem proseknul přední. Takže tam stojíš, motorka nemá stojánek a řešíš, jak ji vypodložit nebo jestli hodit na bok
U těch dušových vidím jako největší riziko kvalitu duší, aby pomalu neunikaly. U dvou motorek musím cca každý měsíc dofukovat všechna dušová kola, kdy to klesne z 2.0 na 1.5 Když jsem měl bezdušáky, tak jsem na to za sezónu nemusel sáhnout. Je ale zajímavé že u jízdních kol to mám přesně naopak. Tam dušové drží, ale bezdušové (i s mlékem) utíkají.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Jinak s tou kvalitou, neměli by duše do motorek vyrábět cyklistické firmy, že by se to vyřešilo?
Honza-TA950 - neboj, osobně si to určitě neberu, jako hodně diskusí tady A jo, máš pravdu, mohl bych třeba koupit motorku s dušemi a neřešit. Ale nedá mi to, aspoň bych si pořídil na to nářadí.... co kdyby.
A jo, právě ta výhoda spolehlivosti je u mě asi na první místě
Pedl - když to uděláš (to protočen prázdného kola), tak neurveš ventilek? A nebo je to jedno, že gumu tak i tak vyměníš?