globalmoto_duben_nolan





Téma: duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
 
9.9.2023 v 13:11
Ahoj,
chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....

Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.

Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?

O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...

A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?

No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.

Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že


Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
Anketa: Pokud máš pneu s dušemi, tak jak jsi připraven na defekt?
vozím páky a rezervní duši
22%
2
vozím na opravu sprej (jaký?)
0%
0
defekt bych řešil sám jinak (jak?)
0%
0
mám zaplacenou asistenci (kde všude? za kolik?)
11%
1
neřeším to
67%
6
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

13.9.2023 v 14:17 | Nahoru | #31
Deadman> myslel jsem především mentálně připraven - jestli co a jak budu řešit

z toho co píšeš jsem si většinou prošel a to i v různě méně komfortních destinacích - např. jsem to složil v písku v poušti bez mobilního signálu hodně kilometrů mimo jakékoliv obydlí, ale měl jsme s sebou satelitní volání o pomoc právě pro případ průseru, tady jsem jen opravil motorku a jel dál a pak ji v civilizaci doopravil, jinak na té cestě jsem měl defekt 5x
a pokud k tomu vezmu i cesty bez motorky tak jsem se proletěl i vrtulníkem v alpách a s díky odmítnul operaci v Dušanbe, o tom kolikrát jsme se brutálně zesral ane nemluvě

u delších cest myslím na to co mám za motorku, co se může stát a jestli to mám řešit nebo ne - takže ano vezl jsem s sebou palivové čerpadlo (váleček o průměru 30 mm a cca 200 gramů) a regulátor, nářadí, věci na opravu (páčky, epoxid, lanka, drcpásky, tesu atd.)

s myšlenkou, že stará motorka je super jednoduchá a spolehlivá už dost lidí narazilo (around afica, kluci s tenerkama ve stánech atd.)
ale souhlasím, že zbytečně vyšperkovaná motorka má své specifické problémy - ale s tím už stroj vybíráš a připravuješ ho na cestu, vstřikování fakt není problematická komponenta

při jízdě po silnici a v evropě to zásadní problém není - za sebe jak už jsme psal bych tohle jako kritérium výběru neřešil

2 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

13.9.2023 v 23:16 | Nahoru | #32
Kohlstein - jo, toho se obávám, že bych to nemusel zvládnout (sundat a nasadit tu gumu) a proto se tu vyptávám.

Deadman - no, je to asi ještě horší, než jsem čekal...

vilemx - jo, to věřím. Právě že jezdím většinou jen asfalt, tak by mě nemělo potkat nic horšího než hřebík. Za 17 let jsem měl defekt jen jednou a byl to právě hřebík.

Honza-TA950 - no jo, ta pojistka s odtahem, to taky někdo zmínil. Nevím kolik to stojí a jestli to funguje ve všech zemích... a neznám nikoho, kdo by to měl a měl s tím zkušenosti.

Deadman
(reakce na další příspěvek) - jo, vím že se může stát na motorce ceokoliv, ale třeba ten Strom 650 mě rozmazlil v tom, že se mi na něm v zahraničí nikdy nic nepokazilo a celkově byla porucha jen jedna a to jsem s tím ještě dojel domů (přestal fungovat alternátor, nenabíjel a nesvítilo přední světlo)

Honza-TA950 - zajímavé. Takže pokud jezdím po Evropě, neměl bych to řešit. Ale stejně si říkám, že mohu někde na Balkáně sjet z cesty, hledat někde místo na spaní třeba někde na louce a cestou k ní na lesní cestě třeba píchnout. Nebo se ráno probudit a zjistit, že to byl nějaký pomalý defekt.
A jak to pak řešit? Asistencí? TO zase nevím, jestli by mi asistence někde mimo cestu pomohla.... nebo bych to měl odtlačit nebo odjet na prázdných na hlavní cestu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

14.9.2023 v 09:20 | Nahoru | #33
Roman2bk> Když to je nějaký pomalý únik, tak se holt musí po chvíli (od desítek minut po hodiny) zastavit a dofouknout, pokud se rozhodněš dojet do civilizace a neopravovat na místě. Je to jen časový opruz. V nějaké UA nebo RO Tramtárii jsme řešili tak 1 cm díru od klacku z boku - zadní bezdušová 150 guma. Tohle odrazit od patky někde v lese fakt nechceš, abys díru vypodložil, vyhodil ventilek a dal tam duši. Takže na to padla celá sada knotů, všechny bombičky a stejně se poskakovalo a dofukovalo po 10 minutách, než jsme se dokodrcali do pneuservisu - půl dne v čudu. A asistence ti je k ničemu, protože do kopců by nevyjela a dole na asfaltu to už do vesnice s pneuservisem bylo kousek.

Jindy se mi zase podařilo v Koločavě píchnout zadní 140 dušovou o v potoce pohozenou flašku od vodky :( Takový ten výjezd z potoka přes velké placaté šutry nahoru na poloniny. Když jsem si půjčil druho motorku, že s ní pomocí bočáku srazím patku, tak jsem ten bočák ulomil No a pak se zeptej, koho další motorku si můžeš půjčit na to sražení patky Nakonec se kolo opravilo, vyjeli jsme na poloniny, aby nahoře u té motorky se zlomeným bočákem proseknul přední. Takže tam stojíš, motorka nemá stojánek a řešíš, jak ji vypodložit nebo jestli hodit na bok

U těch dušových vidím jako největší riziko kvalitu duší, aby pomalu neunikaly. U dvou motorek musím cca každý měsíc dofukovat všechna dušová kola, kdy to klesne z 2.0 na 1.5 Když jsem měl bezdušáky, tak jsem na to za sezónu nemusel sáhnout. Je ale zajímavé že u jízdních kol to mám přesně naopak. Tam dušové drží, ale bezdušové (i s mlékem) utíkají.

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

14.9.2023 v 11:41 | Nahoru | #34
Roman2bk> doufám, že to nevezmeš moc osobně, ale měl bych řešení - zajdi si na kurz "jak mít něco tak trochu v prdeli" a hodně věcí tím vyřešíš

já si před cestou připravuju motorku, hledám informace, připravuji podklady, ale vím, že se stanou věci, které neovlivním a které budu muset vyřešit na místě viz příhody od vilemx - od zdraví přes politickou situaci či nehodu po motorku, je to pořád jen stroj a když ten stroj znáš tak zhruba víš co můžeš čekat, jaké nařadí potřebuješ a jak se co rozebírá - co nemám rád je když musím řešit problém, kterému šlo jednoduše předejít - řešil jsem u kamaráda první den výletu vysypané a totálně vyrezlé ložisko v kole, fakt stačilo před výletem motorku zkontrolovat a nemuseli jsme to řešit

takže za mě je jedno jestli má moto duše nebo bezduše - obojí má své výhody i nevýhody, obojí má své limity včetně limitu člověka co zvládne a co ne a podle toho se připravíš

ale plně chápu kam míříš - jižní ameriku jsem jel na nudném stroji co má velkou přednost je spolehlivý s malou spotřebou, takže prostě ráno jen otočíš klíčkem, mrkneš na budíky, na tlak v gumách, voltmetr, vynuluješ trip a na zmáčknutí startéru motorka zavrčí. Spolehlivost je u cestování nedocenitelný atribut.

Pomalý defekt na místě spaní kus od cesty prostě není problém - k cestě se dostaneš i s prázdnou gumou (zkusit dofouknout a dojet, odtlačit s pomocí motoru atd.) a na cestě seženeš pomoc pokud si neporadíš sám sprejem či knoty.

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

15.9.2023 v 19:43 | Nahoru | #35
Co se týká odražení (odlepení) patky na zadním kole, tak mě napadá kolo hned nesundávat, ale zkusit s vyfouklou pneu dát "plný" plyn ať se ráfek pootočí, až pak sundat kolo a už by to mělo jít montpákama snadno. U přední asi zkusit prudší zabrždění (v malé rychlosti).
Ale nic z toho jsem zatím nezkoušel. Zažil jsem zatím jen malé úniky a jen jednou kousek propíchlou pneu, zesílená duše vydržela. (A kdybych byl jen kousek od domova, tak to asi nechám na později).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

18.9.2023 v 22:11 | Nahoru | #36
vilemx> tak to máš tedy drsné zážitky
Jinak s tou kvalitou, neměli by duše do motorek vyrábět cyklistické firmy, že by se to vyřešilo?

Honza-TA950 - neboj, osobně si to určitě neberu, jako hodně diskusí tady A jo, máš pravdu, mohl bych třeba koupit motorku s dušemi a neřešit. Ale nedá mi to, aspoň bych si pořídil na to nářadí.... co kdyby.
A jo, právě ta výhoda spolehlivosti je u mě asi na první místě

Pedl - když to uděláš (to protočen prázdného kola), tak neurveš ventilek? A nebo je to jedno, že gumu tak i tak vyměníš?

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

18.9.2023 v 22:44 | Nahoru | #37
Roman2bk> Když to vezmu statisticky, tak těch defektů moc nebylo. Právěproto si dovoluji napsat, že volba mezi TT a TL je hlavně o pocitu překonat ono povětsné "co kdyby"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

18.9.2023 v 23:46 | Nahoru | #38
vilemx> Ulomit bočák je extrém, ten už musel být načatej a časem by se ulomil stejně. Bočák musí unést hmotnost motorky, když na něm motorku otáčíš nebo když ji na něj postavíš, abys zvedl zadní kolo při mazání řetězu na cestě.

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

19.9.2023 v 00:42 | Nahoru | #39
Deadman> Bočák se mi ulomil i u mojí. Přijedu, zastavím, vyklopím, opřu motorku, stoupnu na levou stupačku, abych přehodil nohu a - ležím i s motorkou na boku Prostě už máme staré vrány, no, tak holt uhnily

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

19.9.2023 v 19:19 | Nahoru | #40

Roman2bk píše: vilemx>Pedl - když to uděláš (to protočen prázdného kola), tak neurveš ventilek? A nebo je to jedno, že gumu tak i tak vyměníš?


Jo asi jo, předpokládám, že bys měl k dispozici novou duši. Ale možná, když zkusíš ten ventilek předtím namačkat dovnitř, tak by to mohla duše přežít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

26.10.2023 v 23:19 | Nahoru | #41
Pedl> no slyšel jsem, že je dobré vozit nějaký dřevěný klínek a místo palice (nebo kladiva) použít kámen a tím tu gumu od ráfku "odlepit"....
No doufám, že to nebudu muset nikdy dělat....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

26.10.2023 v 23:45 | Nahoru | #42
Roman2bk> Tohle může fungovat na nějaké menší dušové gumě. Jenže dneska je většina gum už jen s bezdušovou verzí patky (měkký těsný límec kolem drátu, takže v kombinaci s pevnou širokou gumou na tom často skáču i v dobře vybavené dílně. Na cestě to je peklo na druhou. Ale vždycky se nějak zadařilo, on má člověk v tom stresu tak nějak větší sílu a necítí tolik bolest :))

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

26.10.2023 v 23:54 | Nahoru | #43
vilemx> no, to jsem tedy zvědav....
ale za 18 let jsem měl jen jeden defekt, tak snad to tak zůstane
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist