globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zaseknutá spínací skříňka se zamknutými řídítky
6.7.2023 v 20:06
Ahoj, prosím o pomoc. Zamknul jsem si řídítka a už nejdou zpět odemknou, resp. zasekla se mi spínací skříňka v té poloze, když zamáčknete klíček a otočíte proti směru hod. ručiček pro zamknutí řídítek. Zkoušel jsem skříňku promazat pomocí speciálního mazadla na zámky od FAB. WD-40 jsem nezkoušel, protože se bojím aby mě to nezalepilo stavítka v zámku, ale pokušení mám. Nevím co teď s tím. Motorka mi stojí v garážovém stání, kolo šejdrem, takže s ní nejde vyjet. Pokusil jsem se dostat ke spínací skříňce abych jí vyndal, ale jsou tam strhávací imbusové šrouby, takže jedině odvrtat bateriovkou. Na to jsem si zatím netroufnul. Zkoušel jsem skříňku pobouchat kladivem, ale také bez úspěchu. Nevíte prosím o nějakém triku? Budu moc rád za každou radu. Děkuji.

6.7.2023 v 20:49 | Nahoru | #1
Rumplovat s řídítkama při odemikání jsi zkoušel? Jde ti klíč zasunout opravdu až dolů na doraz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutá spínací skříňka se zamknutými řídítky

6.7.2023 v 20:52 | Nahoru | #2
OndraCB> Ano, to jsem rumploval. Klíč zasouvam až dolu, ale prostě nejde otočit. Ten vysunutý trn se malinko hýbe, když do něj strkám malým imbusem který se vejde do mezery mezi horníma brýlema a spínačkou.

6.7.2023 v 20:59 | Nahoru | #3
Ygg> koukal jsem ještě na parts depot a ty ceny spínačky jsou šílený. Nová stojí cca 9 tis. bez víka nádrže a zámku na sedlo. Když bych to vzal celé jako set i s tím víkem nádrže + zámek do sedla tak cena vychází cca 28 tis. No to to snad odvrtám a dám to nějakému zámečníkovi zda by to nějak nedal dohromady.

6.7.2023 v 21:46 | Nahoru | #4
Ahoj, třeba video pomůže, měl, ale spíš problém se zamknutím

2 reakcí na tento příspěvek Zaseknutá spínací skříňka se zamknutými řídítky

6.7.2023 v 21:58 | Nahoru | #5

7.7.2023 v 07:14 | Nahoru | #6
Rumy> Ahoj, to jsem také zkoušel, ale bez úspěchu. Nejde ani jeden klíč a to ten druhý je úplně nový. Teď jsem to ještě zkoušel ráno po úplném vychladnutí. Trochu jsem doufal, že se to přes noc umoudřilo, ale pravda byla jiná.

7.7.2023 v 07:33 | Nahoru | #7
ijirka> Ahoj, díky za video, ale tady je problém opravdu jinde. Spíše řešil , že neměl dobře spasované horní brýle a proto mu ten kolíček nešel zasunout. U mě je to tak, že kolík je vycvyknutý do horních brýlí, které mají mezi kolíkem a trnem nějakou vůli, takže to nedrhne. Ale prostě najednou nejde otočit klíčkem zpět. Bohužel nevím jak ten zámek funguje, proč se vlastně musí zatlačovat dolů.

7.7.2023 v 08:26 | Nahoru | #8
Ygg> ahoj, jen mě napadlo, že to má "hnutý" proto nemůže kolíček zasunout a že tobě se to "hnulo-kouslo" při zamčení a proto se mu nechce ven.
Když by to bylo takto setinkově hnutý tak by možná stačilo přenést váhu na krk motorky trošku narovnáním/náklonem, ale to jen vařim z vody.
Používám na angl. text překladač což není úplně perfektní, ale jestli jsem dobře pochoppil někdo v diskuzi pod videem zmiňoval i "jen" povolení zámku.
Jinak zkus zapátrat po infu na netu, asi nebudeš první kdo to někdy řešil.
Ať se ti to co nejrychleji povede opravit.

7.7.2023 v 08:49 | Nahoru | #9
Asi by som zavolal tú "pohotovostnú " službu, čo otvára zabudnuté dvere. Síce sú drahí, ale za pokus to stojí.

7.7.2023 v 09:06 | Nahoru | #10
kdyz zastrcis klic do spinacky a pak zatlacis,tak citis odpor te pruziny proti klici?

Naposledy editováno 07.07.2023 09:07:51

7.7.2023 v 09:43 | Nahoru | #11

Rumy píše: Ona to nemusi byt nutne spinacka. Me se stalo, ze najednou po 15 letech pouzivani neslo otocit klickem ve spinacce ze zakladni polohy. Stalo se mi to na dovolene v Bosne. A to tak, ze jsem normalne dojel na vyhlidku, zhasnul motor a pak uz jsem tim klickem nemohl otocit. Zkousel jsem vsechno mozne, klicek namacel do oleje, ale nic. Jako posledni me ze zoufalstvi napadlo zkusit nahradni klic, ktery sebou na delsi cesty vozim, a ten fungoval uplne bez problemu. Po navratu z dovolene jsem si nechal udelat podle fungujiciho klicku dalsi nahradni a ten take funguje. Ten puvodni, ktery jsem pouzival leta, uz nikdy potom nechodil. Zkus nahradni klic, jestli mas.

Presne preto každý druhý rok prehodím sady kľúčikov, potom sa rovnomerne opotrebúvajú.

7.7.2023 v 11:10 | Nahoru | #12
WD 40 se neboj a pořádně to prolej.
Při odemknutí se snaž lehce pootáčet řidítkama,odemknout by to mělo jít jenom v jedný poloze a tu musíš najít,pokud se ti motorku někdo nesnažil ukrást a nezkurvil ti zámek.

7.7.2023 v 19:41 | Nahoru | #13
Taky pomáhá tlačit do řídítek na takovou stranu, aby se zámek řízení odlehčil.

8.7.2023 v 19:53 | Nahoru | #14
Huráááá opraveno. No byl to pěkný oprus, ale podařilo se. Zkusím stručně popsat co s tím bylo a jak na to aby zase šlo otáčet klíčkem.
Nejprve jsem jel do autorizovaného servisu kam jezdím na pravidelné servisní intervaly. Tam mi řekli ať nějak zkusím motorku přivést, ať si seženu někoho na pomoc kdo by mi pomohl motorku naložit na valník. Pak by mi to opravili s tím, že mám na výběr dvě možnosti: 1) pouze spínací skříňku takže bych měl dva klíče, jeden na startování a druhý na nádrž a sedlo, cena 8.250,- + práce a + kódování nového klíčku. 2) celou sadu vč. víčka nádrže a zámku do sedla, cena 25.200,- + práce a nakódování klíčků. To my šla brada fakt dolů, hlavně proto, že mi před cca týdnem skončila záruka. Jak jistě tušíte touto cestou jsem nešel.
Šel jsem zkusit vyndat spínačku. Rozebrat dekly mezi horníma brýlemi a nádrží šlo celkem dobře. Pak přišla horší část. Spínačku totiž drží dva "trhací" imbusové šrouby, resp. jsou schválně od výroby stržený tak, že se při povolování imbus protáčí. Zkusil jsem tam natlouci "hvězdici" ale ta se také protáčela. Nakonec se mi to podařilo majzlíkem a kladivem. Postupně jsem sekal do hlavy pod úhlem, abych šroub povolil a povedlo se. Spínačka šla naštěstí vyndat i když byl trn vysunutý. Původně jsem si myslel, že budu muset sundavat i horní brýle. Pak jsem doma zkoušel všelijaké kejkle abych spínačku rozchodil, ale nic nefungovalo. Vzdal jsem to a zavolal na zámečníky, kteří se zabývají opravama spínaček do aut. Domluvil jsem se s nimi a spínačku dovezl. Chlapík si jí odnesl a za cca 1 hod. volal, že se mu to podařilo. Při předání mi ukazoval, jak byly špatné stavítka (ty mi dal v pytlíčku vč, pružinky), která nahradil. Cena za práci 1.500,-. Spínačku ještě celou promazal a nyní funguje lépe, než když jsem si motorku kupoval jako novou. Takže opravdu po 2 letech se mi v zámku ochodily stavítka, které se tam sekli a proto s tím nešlo otáčet. To je vše. Děkuji všem za pomoc a návrhy jak na to. Mějte se.

8.7.2023 v 21:09 | Nahoru | #15
Tak super, gratulda k uspesne oprave. A pripomina mi to ze bych mel z kruzitek spinacky vykopat a nahradit tlacitkem

8.7.2023 v 22:46 | Nahoru | #16
Ygg> Pokud to je tak jak říkáš, musela spínačka blbnout už pěkně dlouho.

9.7.2023 v 15:52 | Nahoru | #17

2 reakcí na tento příspěvek Zaseknutá spínací skříňka se zamknutými řídítky

10.7.2023 v 16:13 | Nahoru | #18
Možná, že kdybys to mazal tím mazadlem FAB, na vložky zámků, od začátku, tak by to vydrželo déle, ale je to jenom domněnka.

P. S. je dobré tu vložku zámku občas vyčistit, nastříkám do ní pořádně benzínového čističe brzd (ve spreji) a potom vyfouknu špínu a prach stlačeným vzduchem (1,1 MPa), mám na to takovou veterinární injekční jehlu, asi 2 mm tlustou, co dosáhne až na konec vložky, takže to vyfouká nečistoty ven. Potom to namažu tím FAB mazadlem. Zámek spínací skříňky slouží už 14 let a 89000 km, pořád s jedním klíčem, ale není to Honda, je to Yamaha, i když italská.

10.7.2023 v 17:32 | Nahoru | #19

10.7.2023 v 18:28 | Nahoru | #20
Maxipes_Fík> U 32 let staré paštiky s nápisem Honda mi zrovna v pátek poprvé zazlobila spínačka. Při odemykání ze zamčených řídítek nechtěla vložka vyjet nahoru, takže nešlo zapnout z off na on. Bláhově jsem se domníval, že za tím bude nedávná dovča v písečných dunách. A ono to bude tím, že jsem se celých 20 let, co motorku mám, spínače nevěnoval s péčí 1,1 MPa natlakovaného vzduchu s olejem a navíc , hlupák, používám stále jeden klíč Fouknul jsem tam nepatrně vazelínu ve spreji a už zase odemyká…

10.7.2023 v 18:49 | Nahoru | #21

Fullnull píše: Maxipes_Fík> 1,05 MPa nestačilo a při 1,15 MPa lítají ze zámku pružinky a planžety

Ten tlak jsem napsal, jenom proto, aby si někdo nemyslel, že do toho foukám jenom hubou
Jinak řečeno, mám ve vzduchojemu tlak 1100 kPa.

10.7.2023 v 20:32 | Nahoru | #22
Maxipes_Fík> V pohodě, jen mně to padlo do oka,to bude tím horkem

10.7.2023 v 22:49 | Nahoru | #23
To je urizly pred tou nejlepsi hlaskou. Jooo, na takovy experimenty naseho tatinka uzije!

12.7.2023 v 09:19 | Nahoru | #24

Ygg píše: dave-lister> nyní funguje o 100% lépe než před opravou, prostě perfektně, takže blbla bych řekl už od začátku. Měl jsem to hned reklamovat, ale nenapadlo mě že za dva roky odejde zámek a ještě ke všemu u Hondy, kterou považuji za nejspolehlivější

Tvá informace mne trochu děsí

12.7.2023 v 10:12 | Nahoru | #25
Naděláte ....

12.7.2023 v 10:17 | Nahoru | #26
Tihle už si na to vzali vercajk ...
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prosím o radu s "první" moto na CZ ... Kawasaki Ninja 650 R, Honda CBR 650R, Aprilia RS 660... 15inchJim 8 19.3.2024 v 10:48 puffybodie
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Závada Svítí kontrolka Honda CBR 650R Ukrutor 10 29.5.2023 v 07:23 Tanja22
Nové pneu na CBR650R Honda CBR 650R Ukrutor 20 14.4.2023 v 12:47 miravotek
MESH Interkom a karbonová helma Honda CBR 650R Ukrutor 14 22.3.2023 v 07:56 VlČek67