rád bych provedl nástřik a konzervaci podvozku, který už je narezlý povrchovou korozí (příklad na fotce) s tím, že není možný se dostat do všech míst (vnitřek rámu apod.) a ani není cílem to obrousit, natřít a uzavřít něčím jako tlumex/bitumen apod. Spíš jde o konzervaci současného stavu s co nejmenším úsilím (jo, jsem línej Takže mě zajímají vaše názory a zkušenosti s aplikací přímo na rez, tj nemělo by to být nic, co to uzavře a pod tím to bude hnít vesele dál. Staří pardálové mi radí vyjetý olej a prohnat to po prašný cestě, ale to mi prřijde až moc velká prasárna i na můj vkus. Zatím nejvíc se mi líbí Seilfett, mazivo na lana, prej to jde zředit benzínem, aby se to dalo aplikovat pistolí a pak to nechat uschnout. Ideálně by to mělo být aplikovatelný i do dutin (vnitřek dveří a jinde na karoserii).
Díky moc
Grafit se krásně vpije do koroze a podvozek je potom jenom černý. Klidně i nápravy a pružiny.
Samo je to aplikace na staré hajtry, aby byl technik při kontrole spokojený...
Žádné desetitisíce do aut s 300 tisícema km dávat nemá smysl. Pokud to bude něco levnýho a nijak extra pracně aplikovatelnýho, tak nemám problém každej druhej rok obnovovat. Ideálně žádný rozebírky, prostě to umejt, něčím (mastným) to postříkat a nazdar
1 reakcí na tento příspěvek Ošetření a konzervace narezlého podvozku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ošetření a konzervace narezlého podvozku
Pak mají tvrdší voskové filmy, naposledy jsem dělal s 4942 a na vnější části je to ideální. Ale třeba do podběhu nevím, nemám ověřené jak dlouho to vydrží, tam se víc hodí 447 nebo UBS. Do oleje jsem ještě taky na žádném autě nešel a neznám nikoho kdo by to zkusil, krom starých zaručených rad pamětníků. Co se mi už potvrdilo - je lepší použít něco snáz opravitelného/odstranitelného, než všude napatlat UBSko, pod kterým to stejně hnije dál a ještě je šílená práce dostat to dolů :).
Jako variantu inhibitoru koroze jsem používal Brunox, ale už si mi na něj někdo stěžoval, navíc se s ním nedělá zrovna moc dobře. Naopak známý si chválil blokátor rzi od Hostagrundu. Když si s tím člověk chce hodně hrát, tak mezivrstvu (postačí alkyton, ještě lépe je 2K PU barva) a na to nějaký vosk.
Jedno auto mám takového věčného otloukánka (japonec z roku 92), ošetřoval jsem to 2014 a od té doby asi 3 lokální opravy, tím myslím přebroušení a znova natřít - typicky problémová místa, a myslím 1 opakovaný vosk do dutin. Jezdí celý rok a i když vím, že jednou přijde doba, kdy bude chtít nějaký zásah svářečkou, tak zatím se drží. Dutiny mi ve výsledku přijdou důležitější, protože do nich není vidět a až to vyleze skrz tak už se to řeší blbě.
1 reakcí na tento příspěvek Ošetření a konzervace narezlého podvozku
Brunox používám spolu s Konkorem na flinty jako kozervační olej, což je přesně to, co chci i na auto, jen by to mělo být něco hustšího, aby to tolik neteklo, ale zas ne vazelína, ta nikam nenavzlíná.
Ten co jsem myslel je Epoxy:
Tady dělali srovnání a zrovna pro Brunox to moc dobře nedopadlo.
Já ho dlouho používal (a popravdě ještě používám, protože mám doma nějaké zbytky a byl jsem líný shánět něco jiného) - blbě to schne, musí se dělat více vrstvev, které jsou celkem silné. Samo o sobě to moc odolné není. U těch dutin, tehdy jsem na otloukánkovi zkoušel vyčistit vnitřní konec prahu drátěným kartáčem (malý průměr jako kominická štětka), pak vyfoukat vzduchem a základ epoxidový Brunox šplíchaný pomocí hadičky od vosku na dutiny. Byla to šílená práce a zpětně i kontraproduktivní, protože ten epoxid ucpal odtok. Jako horní vrstvu jsem dal klasický vosk do dutin.
Jinak Dinitrol dělá taky nějaký konvertor rzi a ten by stál za vyzkoušení. Ale je to taky na epoxidovém základu..
Pokud chceš pojízdnou olejničku tak do dutin tohle.
e-shop.exvalos.cz/produkty/detail/27083/molykote-multigliss-oil-5-l