globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)
Ahoj vespolek. Řeším záhadu. Skútr, na kterém jezdím skoro denně, jeden den odpoledne (měla to být ten den třetí jízda) nenastartoval - vybitá baterka. Místo vyřizování jsme tedy dobíjel. Myslel jsem si, že to bylo proto, že jsem si ten den zkusil sjet prudší kopeček "bez motoru" - nahoře jsem zabrzdil, nechal to rozjet samospádem a tak celou cestu skoro až dolů (pro Pražáky - ulice Ke Klíčovu, kolem Krocínky). Motor jel několik minut na volnoběh, tedy nedobíjel. Ten samý den spousta popojíždění na semaforech a v kolonách, které nešly předjet. Zdálo se, že vyřešeno.
Jenže ouha... Včera ráno jízda do práce (opět kolony), pak domů, večer za kamarádem do hospody v centru. Obě trasy cca 15-20 km v jednom směru. Předtím jsem s tím normálně jezdil v okolí bydliště - nákupy a podobně. Rozloučím se, vylezu z hospody - nenastartuju, opět zdechlá baterka. Zachránil mě kamarád, dojel za mnou se startovacími kabely.
Nastartoval, odjel, po cca 25-30 minutách jízdy, většinou rychlostí kolem 50 km/h v "zelené vlně" v centru a do kopce (Liberecká) jsem šťastně doma. Změřím baterku - 11,1 voltu. Po půl hodině dobíjení???
Baterku jsem dal na nabíječku a šel objednávat novou, s předpokladem, že ta stávající (zakoupena v září) odešla do věčných lovišť. Jenže - po hodině nabíjení ukazuje nabíječka 13,1 voltu (kdyby neměla kapacitu, tak by se asi nabíjela kratší dobu, takže by bylo dobíjení skončeno nebo by to napětí bylo vyšší).
Setkal jste se s tím někdo?
Mám podezření na dobíjení. Na stojánku se baterka dobíjí, ve vybitém stavu při otáčkách odpovídajících zhruba 50-60 km/h ukazuje napětí 13 voltů, takže alternátor něco dává. že by někde náhodně vypadával konektor?
Měnili jsme válečky a řemen ve variátoru, kabely od alternátoru k usměrňovači a zpátky k baterce vedou dost natěsno kolem krytu variátoru a musí se na ně dost zatlačit, když se kryt dává zpátky. Může to být tohle? Jak se dostanu k bloku usměrňovače? Je někde pod nádrží...

Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

17.5.2023 v 09:17 | Nahoru | #1
13 není nic moc...pcx mi nejde pod 14.

1 reakcí na tento příspěvek Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

Skvělá odpověď, děkuji! 17.5.2023 v 10:42 | Nahoru | #2
Podle mého je (jako skoro vždy) propálený stator alternátoru a zkrátka to málo dobíjí. Novej stojí (podle roku výroby) cca 2.700Kč, případně risknout na allegru nebo z ebaye cca polovic.

Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

29.5.2023 v 22:27 | Nahoru | #3
Tak jsem si udělal trochu průzkum - na ebayi nějakej Ital prodává stator + regulátor dohromady za nějakých 1887,- to teda bude asi Čína? Stator samostatně s nějakým těsněním asi za 1100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

1.6.2023 v 22:06 | Nahoru | #4
Slávek-TDM> No, tak jsem měřil ohmický odpor statoru... Podle servisního manuálu má být 0,1 - 0,5 ohmu. Naměřil jsem 5,5 - 6 ohmů. Motor byl teplý, rozebíral jsem to po návratu z cesty. No ale při teplotním koeficientu mědi zhruba 0,004 / 1°C by to dejme tomu mohlo mít odpor o 50% větší, ale DESETKRÁT??? A nerozumím tomu, odkud by se ten odpor bral - jedině přechodový odpor, ale kde? A proč je to na všech třech vinutích stejné?

(reakce na) Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

1.6.2023 v 22:31 | Nahoru | #5
ok4rm> tak jestli je propalena izolace na vinuti...

2 reakcí na tento příspěvek Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

2.6.2023 v 12:45 | Nahoru | #6
a nemá náhodou tento motor kombinaci startéru a alternátoru v jednom?+ funkci že se po zhasnuti nastaví do pozice ideální pro další start? nebude tam měření dost složitější a jiné? nevím,jen se ptám.pcx 2013 tohle vše ma a tuším že to je shodný motor..

(reakce na) Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

2.6.2023 v 23:24 | Nahoru | #7
karavanista> To je furt jen třífázovej stator. Akorát je to 18-pól a ECM to na start používá jako bezkartáčovej motor s perm. magnety.

(reakce na) Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

7.6.2023 v 10:20 | Nahoru | #8
karavanista> je to zvlášť; je tam nějaká spojka od startéru, takže jsou asi na jedné hřídeli, ale jsou to dvě oddělené sestavy.

Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

7.6.2023 v 10:22 | Nahoru | #9
No asi teda rovnou objednám ten stator. 19. to jde tak jako tak do servisu, tak ať se to pak nezdržuje :)

Záhadné vybíjení baterky (Honda SH125, 2010)

8.6.2023 v 12:36 | Nahoru | #10
tak pardon za omyl,měl jsem za to že 2010 už má taky startování jak pcx ..a ono ne. má startér fakt bokem přes převod a volnoběžku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oleje do honda sh 125 Honda SH 125 Sumup 9 8.10.2023 v 11:05 Gahan37
Oleje do honda sh 125 Honda SH 125 Sumup 2 20.9.2023 v 21:17 Kohlstein
SH 125, rv 2007, životnost řemenu Honda SH 125 borek.cefyr 7 17.5.2023 v 08:06 ok4rm
Honda SH 125 nefunkční imobilizér Honda SH 125, Honda SH Mode 125 Zálík 2 18.4.2023 v 16:13 Zálík
Hondy SH125i nebo PCX 125 Honda SH 125, Honda PCX 125 TOMDICKFELD 6 1.12.2021 v 21:24 TOMDICKFELD


TOPlist