Abych se ujistil, že problém je opravdu v ložisku, tak jsem jenom na přední nápravu zkusmo nahodil zpět zimní a... zase ticho. Výsledek bádání teda je, že ložiskem to pravděpodobně nebude. Na vině bude nejspíš pneu, ale že by Barumka byla až takový shit? Problém je, že hukot pneu se od hučení ložiska dá jen těžko rozeznat.
Je možné, že je ložisko načaté a širší/těžší guma to ložisko více zatěžuje a to začíná hučet, nebo byste spíš viděli problém v samotné gumě? Loni ale vše OK a na zadní nápravě je to také v klidu. Už jsem zkoušel přehodit zadní/přední levé/pravé a hučí to furt stejně - to by ukazovalo na ložisko, ale jiná guma a je klid - to zase ukazuje na pneumatiku.
Tak se nějak nemůžu pořád dopátrat, kde by mohl být problém. Teoreticky zdravé ložisko je škoda měnit zbytečně, když by to pak třeba hucelo furt stejně a samozřejmě vzhledem k plánovanému nájezdu je každá ušetřena kačka dobrá (to auto slouží jen pro jízdu mezi vesnicemi v rámci okresu, nic víc).
Poprosil bych tedy odborné publikum, kdyby řeklo svůj názor na věc.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek pneu problém
Také je možné, že ta náprava si v současném stavu nerozumí s těmi koly. Může být jiné ET, k tomu širší gumy, hned tam působí větší síly a v jiném směru.
Řídí se to na obou sadách kolech stejně?
Mě na autě stačily disky s menším ET, kola byla vysunutá asi o 2cm ven (tedy podobně jako s podložkama). Sice to nehučelo, ale řízení bylo hrozné. Stejné gumy na origo discích co tam patří a řídí se to nádherně. Stejně tak širší gumy zhoršily jízdní vlastnosti.
Jinak ty liťáky jsou originální k tomu autu (fabia 1), zvýšených sil do řízení jsem si nevšiml, ale určitě o něco vyšší budou, jelikož je letní guma celkově širší a těžší.