globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajíždění motorky s baťůžkem
Zdravím všechny, mám takový asi blbý dotaz ale i tak se raději zeptám.

Mám novou MT-07, teď najeto asi 300km a chtěl jsem se zeptat, jestli během zajíždění motorky mohu vzít s sebou někam na výlet i baťůžek? Já mám asi 75kg, batůžek 55kg. Celková hmotnost na motorce by tedy nebyla překročena ale zajímá mě, jestli k tomu mám přistupovat jinak, když tu motorku teprve zajíždím..jestli bych třeba nemohl něco pokazit a tak.

Budu rád za jakékoliv poznatky, díky!


Naposledy editováno 06.07.2023 19:32:06

Zajíždění motorky s baťůžkem

23.3.2023 v 17:44 | Nahoru | #31
"Mám novou MT-07, teď najeto asi 300km a chtěl jsem se zeptat, jestli během zajíždění motorky mohu vzít s sebou někam na výlet i baťůžek? ..když tu motorku teprve zajíždím..jestli bych třeba nemohl něco pokazit a tak.".

To nemá chybu ! Ženská nebo motorka , co má větší cenu ??? Každý přece ví , že motorka .
Takže se hoď do klidu a dokud mašina nebude 100% , tak ze sebe nedělej spasitele . a netahej na ni zbytečnou zátěž.

Zajíždění motorky s baťůžkem

23.3.2023 v 19:14 | Nahoru | #32
Zátěž nevadí, ale rozhodně nepřekračuj moc vysoké otáčky a netoč plynem až na doraz. Nechápu tady ty řeči některých přítomných, co ti řeknou, že se mašina nezahřívá a nezajíždí (asi taky studovali v oboru a rozebírali ty motory po podobných uživatelích)... Nepřekračoval bych první 3000km určitě 65-70% jmenovitých otáček a tahal bych tak maximálně 2/3 plynu. Po těch zhruba 3000km můžeš začít postupně zvyšovat otáčky i tahat za plan více, ale určitě se spolujezdcem dávej pozor, jelikož je motor vystaven vyšší zátěži a samozřejmě se namáhá o to více. Pokud teda nejsi ten typ, co si koupí mašinu na operák, za 2 roky jí zhuntuje, vrátí jí a bere novou protiúčtem. To je potom radost takový stroj po někom kupovat.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

23.3.2023 v 21:09 | Nahoru | #33
Rozhodně než zajíždět motorku s baťúžkem je mnohem lepší zajíždět baťůžek s motorkou...

Zajíždění motorky s baťůžkem

23.3.2023 v 21:16 | Nahoru | #34
On tady někdo psal, že se to nemá zahřívat? Ale už vím, proč se předváděčky šrotujou Ne, počkej, oni se normálně prodávaj, dealeři jsou zmrdi, to je radost to od nich kupovat, když to všem klekne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

23.3.2023 v 21:26 | Nahoru | #35
Animals21> No, Tenerka má prakticky stejný motor. Oficiálně se zajíždí 1600 km. Tak do Marného zase tolik nešijte. Je blíže pravdě než výroky typu 300 km a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 07:58 | Nahoru | #36
PetNed> Teď ještě zjistit, co je ta pravda.

Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 08:20 | Nahoru | #37
Není snad v manuálu, že máš jezdit prvních 1000km sám? Já jsem tenerku zajížděl solo

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 09:29 | Nahoru | #38

truk píše: Rozhodně než zajíždět motorku s baťúžkem je mnohem lepší zajíždět baťůžek s motorkou...



Tak tys to tu dorazil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 14:30 | Nahoru | #39
Krautkopf> No to asi ne, ja třeba kdysi měl XJ 600 Diversion - koupené nové v Čr a byl k tomu uživatelský návod. A bylo tam striktně
Prvních 100km max 4tis
300 mužes do 6tis
800 od 9tis
a snad po 1200 vyměnit olej s tím že je zajeto.

Psát po 300km že je zajeto a může točit plný je nesmysl.

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 14:38 | Nahoru | #40
kokoška.> Musíš to umět během těch 300 km zajet.

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 14:53 | Nahoru | #41
kokoška.> Mimochodem, že "může točit plný" je tvůj výmysl. Ještě upřesním ty tvoje kilometry a tisíce rpm, jak se to opravdu psalo v dřívějších návodech u Yamahy podobné velikosti motoru, který měl max. otáčky 8000 rpm (XTZ 750).

Všimni si termínů "prolonged operation above xxx rpm", "prolonged full throttle".

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 14:59 | Nahoru | #42
Ahá jasné, a MT-07 a XTZ z r. asi rak 1995 to bude isto zameniteľné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 15:17 | Nahoru | #43
marna> Všimni si, ocase, že podle tebe se může prvních 1000 km jezdit jen jako podělaný důchodce, zatímco dřívější zvyklosti omezovaly jezdce pouze prvních 150 km a pak, když už měl motorku trochu v ruce, mohl motor vytáčet podle libosti.

Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 15:22 | Nahoru | #44
Zrovna taky zajíždím novou motorku a vážím asi jako ty s i batůžkem dohromady včetně oblečení. Takže bych se toho nebál :)))

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 15:26 | Nahoru | #45

Krautkopf píše: marna> Všimni si, ocase, že podle tebe se může prvních 1000 km jezdit jen jako podělaný důchodce, zatímco dřívější zvyklosti omezovaly jezdce pouze prvních 150 km a pak, když už měl motorku trochu v ruce, mohl motor vytáčet podle libosti.



Bože ty si fakt ocas. 1) Daj si to nejak preložiť 2) Načo sem súkaš niečo čo je k téme totál irelevantné resp. zavádzajúce 3) No zrejme ten postup nebol až taký aktuálny tak doznal zmien k aktuálnej podobe pokynov.

Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 17:55 | Nahoru | #46
Každá motorka to má ináč, možno každý výrobca. KTM do 1000km, Yamahy do 1600km, Triumphy to majú rozkúskované s otáčkami snáď po 200km.
Je to ako s tlakmi v pneu. Určí to výrobca, ale 70% motorkárov bude špekulovať, ako to ochcať.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

24.3.2023 v 19:01 | Nahoru | #47
Nejnovější studie Dubnického ústavu pro výzkum motorových vozidel, přicházejí se zajímavou skutečností. Pokud nebudete jezdit vůbec, bude to pořád jako nový

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

25.3.2023 v 00:10 | Nahoru | #48
U mě dle návodu je plné zajetí po 1600 km. Do 1000 jsem musel držet otáčky do 5600. Bylo mi řečeno, že do 1000km nemám brát spolujezdce. Výrobce ví nejlépe jak se chovat k jeho výrobku, takže jsem to dodržel.

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

25.3.2023 v 15:24 | Nahoru | #49

stm01 píše: U mě dle návodu je plné zajetí po 1600 km. Do 1000 jsem musel držet otáčky do 5600. Bylo mi řečeno, že do 1000km nemám brát spolujezdce. Výrobce ví nejlépe jak se chovat k jeho výrobku, takže jsem to dodržel.



Přesně tak, tady je vždycky nejvíc chytrolínů jako je zelí když někdo čte manuál a ještě doporučení dodržuje.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

25.3.2023 v 15:41 | Nahoru | #50
Tento jav si neviem celkom vysvetliť ale môže to byť nejak tak, že časť ľudí si prosto nikdy nebude môcť dovoliť ten slastný pocit kúpy úplne novučičkej motorky, vedia to o sebe a zožiera ich to. Čiže keď tu zrovna dostanú príležitosť od naivného majiteľa novej motorky pokaziť mu radosť tým, že si na základe ich "rady" vlastne sám čiastočne poškodí stroj, neváhajú a využijú ju Treba byť opatrný a neveriť všetkému čo sa píše na nete

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

25.3.2023 v 16:42 | Nahoru | #51

marna píše: Treba byť opatrný a neveriť všetkému čo sa píše na nete


To by se tu melo vyvesit na homepage i s tvymi blaboly z DVUT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

25.3.2023 v 16:49 | Nahoru | #52
Krautkopf> Ty prostě musíš mít svoji pravdu, že? Možná že se vůbec zajíždět nemusí ...
Máš svůj názor, věř si čemu chceš, ale nenapadej kvůli tomu ostatní.

Zajíždění motorky s baťůžkem

25.3.2023 v 17:10 | Nahoru | #53
Jsou lidi, co nikdy neměli novou mašinu a vědí, že si jí nikdy nebudou moci dovolit a tak závidí všem těm, kteří mohou. Žere je to. A jakmile mají příležitost pokazit novému majiteli radost, tak to udělají a radí mu, aby motorku, pokud možno, zajížděl co nejdéle, klidně i 10.000 km a prvních 1600 km jí dokonce klidně jen tlačil.

Naposledy editováno 25.03.2023 17:11:09

Zajíždění motorky s baťůžkem

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2023 v 19:36 | Nahoru | #54
Batuzek nevadi. Motorku nech zahrat nez ji zacnes honit, hodne men rychlosti, brzdi motorem, zrychluj a zpomaluj, motor nepodtacej, nevytacej na neutral. Na druhou stranu, kdyz uz mas par set kilaku najeto, neboj se, ze ze kdyz sem tam prekrocis doporucene otacky, ze motorku znicis nebo poskodis.
A pochop, ze nektery odpovedi tady na foru jsou marny a pouzij vlastni rozum.
Gratuluju k motorce, uzivej si ji!

Zajíždění motorky s baťůžkem

26.3.2023 v 15:28 | Nahoru | #55
1) https://m.facebook....&id=180739014053

2) Dale OSOBNE vim o litrove Africe, resp. dvou, kdy jedna se zajizdela stylem zahrat, 50km svizne a pak uz se s tim nesrat a jede ZNATELNE lepe, nez ta ucourana “podle manualu”. Jel jsem, videl jsem, zkouseli jsme.

3) nadavate tem, co maji jiny nazor, ale jen nekriticky papouskujete to, co je v manualu, protoze si myslite, ze to je to nejlepsi pro motorku. Je to to nejlepsi pro vyrobce!!

Kazdy ma pravo na svuj nazor a viz bod 3, vy mate taky jen nazor a ne dukazy/testy, atd.

A samozrejme, kazdy at si svou novou motorku za sve vydelane penize zajede, jak sam uzna za vhodne. Jen se prosim nenabourejte, az budete furt cumet na otackomer

2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

26.3.2023 v 15:30 | Nahoru | #56
Tohle uz jsem tu kdysi postoval. Netvrdim, ze to tak 100%, ale je to vysvetleni, dava mi to smysl a je to tak podle me spravne. Rozhodne je to pro me hodnotnejsi nazor nez “pisou to v manualu!!!!!”

Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

27.3.2023 v 09:29 | Nahoru | #57

PetNed píše: Krautkopf> Ty prostě musíš mít svoji pravdu, že? Možná že se vůbec zajíždět nemusí ...
Máš svůj názor, věř si čemu chceš, ale nenapadej kvůli tomu ostatní.



Pořád tu ještě chybí, abys nějak doložil, co je ta nejpravdivější pravda!

PetNed píše: Animals21> No, Tenerka má prakticky stejný motor. Oficiálně se zajíždí 1600 km. Tak do Marného zase tolik nešijte. Je blíže pravdě než výroky typu 300 km a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

27.3.2023 v 09:40 | Nahoru | #58
Animals21> Autorom toho prelomového "receptu" je kto, priamo ty alebo neznámý vojín?

e-preklep

Naposledy editováno 27.03.2023 09:41:29

(reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem

27.3.2023 v 10:49 | Nahoru | #59
marna> Odkaz na ten přelomový recept by sem samozřejmě bylo možné dát, bylo by to zbytečné - perly sviním je zbytečné házet. Čti si v návodu výrobce o nepřekročitených otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem

27.3.2023 v 12:06 | Nahoru | #60
jasné, dielo utajeného anonymného génia akých sa tu pohybuje niekoľko... no ono to až taká perla nebude, skôr niečo čo také prasatá produkujú
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos


TOPlist