globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LED žárovky
13.3.2023 v 09:57
Zdravím přátelé,
Chtěl bych se s vámi poradit, jestli někdo máte zkušenosti s výměnou žárovek za LEDky.
Nemohu najít, zda tam pasují H4 autožárovky, myslím si, že pasují. Jen se mi nechtějí kupovat 2kusy, abych zjistil, že nepasují a nebo nejsou "schválený"
Tak jestli někdo nemáte nějaký tip, co jste třeba koupili a použili, nebo vám nějaká nezbyla.
Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky

14.3.2023 v 18:52 | Nahoru | #1
Honza-TA950>Máš pravdu v tom, že je zapotřebí vědět jak regulace funguje. Většina motorek (i aut) má tzv. zkratový regulátor, který funguje takhle:
Regulace funguje tak, že když je napětí příliš vysoké (většinou dosáhne hranice 14,4 V), tak řídící logika regulátoru pomocí tyristorů zkratuje všechny 3 vinutí alternátoru a krátkodobě tak přeruší dodávanou energii z alternátoru do elektrické sítě motorky. Protože motocyklový alternátor je "měkký zdroj", zkratování mu neublíží. Pro jednoduchost je to tak, jako by místo vinutí tam byl kus drátu. Z toho vyplývá, že regulátor není zatížen nadměrným ztrátovým teplem. Nic méně chlazený být musí, protože jeho elektronika "vyrábí" teplo, které se musí nějak mařit. Proto regulátory mají chladič, nebo jsou v chladiči přimo vestavěny a mají být umístěny tak, aby se při provozu ochlazovaly. V pravěkých regulátorech, když ještě na vozidlech nebyl alternátor ale dynamo, byly velké odpory, ve kterých se opravdu přebytečný výkon měnil v teplo.
U alternátoru není napětí úměrné otáčkám. To je u dynama.

Naposledy editováno 14.03.2023 19:30:22

(reakce na) LED žárovky

16.3.2023 v 18:45 | Nahoru | #2
Milos1> Přesně tak. U lepších voltmetrů se zobrazením křivky je vidět jak ten regler pracuje.
...a proto měřit motoregler bez připojeného aku, naprázdno nebo jenom s odporovou zátěží často vede k chybný diagnózám, popř. lze takovým měřením ten regler i 'utýrat'. Zkratováním odzkratováním alternátoru vznikají napěťové piky a když nejsou tlumeny připojeným aku. občas to polovodiče v regleru napěťově nevydrží.
... u alternátoru není napětí, resp. účinnost úměrně otáčkám, a dokonce při hodně vysokých otáčkách napětí/účinnost alternátorů v zátěži paradoxně klesá-je to střídavý zdroj a zvyšují se jeho vnitřní magnetizační ztráty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet n... Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet, Suzuki GSX-8S Dodo01 17 19.4.2024 v 19:33 JirkaKun
Porucha startéru - Z650 Kawasaki 2017 Kawasaki Z650 Killdr 8 9.3.2024 v 13:12 diablo664
Z650 oprava převodovky Kawasaki Z650 Addiioo 3 8.7.2023 v 14:18 ja1
Občasná vyjížďka Nové Město nad Met... Kawasaki Z650 cameliasinensis 7 16.6.2023 v 18:38 holl75
Nanuk moto Kawasaki Z650 Fallyn 1 12.6.2023 v 17:02 Maxipes_Fík


TOPlist