Při jaké venkovní teplotě může dojít k zadření/uvaření vzduchem chlazeného motoru?
Ptám se proto, že minulý rok mi kamarád řekl, že jeho známej jel na HD Road King do Turecka, kde panovala teplota okolo 50 stupně Celsia. Týpci co tam byli na Japonských vodnicích, měli buď sucho v chladiči, nebo zadřený motor, ale s Road Kingem jel furt bez zastavení.
Mám Triumph Bonneville z roku 1978, a Enfield Bullet 500 rok 2004. S Enfieldem vím že i v teplotách skoro 40 stupně Celsia ten motor furt jede aniž by cítil únavu. Ale u Bonnieho si nejsem jistý. I když pojedu třeba na pohodu tak 100 km/h po rovinkách, nerad bych zažil moment, kdy se mi vzducháč upeče, protože kamarád mi řekl "Žádná Anglie není do teplot nad 30 stupně Celsia". To proč Harleye nemají problém s provozem v horku, je ten že má větší vůle v pístech a válcích.
Pokud má někdo zkušenosti, rád se s nimi podělím.
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... | WildOne | 138 | 10.8.2024 v 19:30 kratkej01 |
Sháním Harley Davidson XLH 883 Sportster | Haryk1990 | 1 | 2.8.2024 v 20:10 PSanec |
Sportster,problem s převodovkou Harley Davidson XLH 883 Sportster | neken | 6 | 10.7.2024 v 15:27 vilem_i_am |
Jak udělat změnu pneu a ráfku v TP Harley Davidson XLH 883 Sportster | KarlHulk | 2 | 19.2.2023 v 22:28 Frantas |
Mechanik Harley Davidson XLH 883 Sportster | Gonzales4978 | 9 | 14.6.2022 v 18:31 Kalep |