Minulu zimu som to neriesil, pol zimy bola otvorena na cerpadle a po poskladani moto som ju naplnil.
Tuto zimu ide z motorky zasa a nechce sa mi manipulovat s plnou nadrzou. Radsej aby bola prazdna.
Idealne ak ma niekto osobne skusenosti, co AL nadrz netankuje na zimu a ma ju bez oxidacie zvnutra.
Dakujem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo do hlinikovej nadrze
DrDNA01 píše: no jen drobnost. Poloprazdna nadrz v chladnejsi casti dne nasaje okolni vzduch obsahujici vlhkost. Ta voda se v noci vysrazi na plechu a stece dolu. A tohle kazdy den, celou zimu. Kdyz je nadrz zcela prazdna, tak se zase odpari. Kdyz je tam benzin, klesne na dno a zustava tam. Proto se na zimu muze do takove nadrze pridavat Velfobin.
Kolik toho vzduchu ta nádrž nasaje? Když se přidá velfobin tak ten způsobí co? Podle popisu zamezuje zamrzání vody obsažené v benzínu. Nedokáže ji vytěsnit ani přeměnit.
Dost záleží na kvalitě paliva a prostředí, kde je motorka odstavená. Jestli dochází ke změnám teplot a v jakém rozmezí. A i tak je množství vysrážené vody minimální. A tomu hliníku neublíží, maximálně zasere palivový filtr nebo karburaci.
Mnohem horší je vliv biosložky. Proto každému doporučuji před delší odstávkou tankovat prémiový benzín.
Kdyby byl v benzínové nádrže jenom vzduch, prostor 10 L, tak se při takovém typickém zimním počasí s kolísáním teploty +10°C až 0°C , tak se bude v nádrži vyměňovat +/- 0,35 litru vzduchu. Jenže s těma benzínovýma parama je to mnohem víc, odhadnu 1-2 litry.
Teď je otázka, co ta vhkost udělá. Za 100 cyklů je to 200 litrů vzduchu a při relativní vlhkosti blízko 100% se dohromady za 100 nocí vysráží kolem 1 gramu vody. Nevypadá to moc, ale na zápar to stačí.
A jak píšeš o biosložce, když se ta voda rozpustí v lihu (ve 3 L benzínu může být deci lihu), ten se stane agresivním vůči kovům, začne se rozkládat, výsledkem rozkladu je ještě víc vody, a je malér.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo do hlinikovej nadrze
Anti píše: Kolik toho vzduchu ta nádrž nasaje? Když se přidá velfobin tak ten způsobí co? Podle popisu zamezuje zamrzání vody obsažené v benzínu. Nedokáže ji vytěsnit ani přeměnit.
Dost záleží na kvalitě paliva a prostředí, kde je motorka odstavená. Jestli dochází ke změnám teplot a v jakém rozmezí. A i tak je množství vysrážené vody minimální. A tomu hliníku neublíží, maximálně zasere palivový filtr nebo karburaci.
Mnohem horší je vliv biosložky. Proto každému doporučuji před delší odstávkou tankovat prémiový benzín.
Jestli se nemylim, tak Velfobin je smes alkoholu. Voda se s nimi smisi a rozpusti se v benzinu ve vyssi frakci, nez v benzinu samotnem. A teda abych odpovedel na to kolik. Videl jsem plechovy nadrze, kde to v nezaizolovane kulne udelalo nekolik (hodne) mililitru. Z karbecu na jare taky par mililitru vytece pri odkaleni. To uz nadela paseku i se vstrikovanim, natoz pak, kdyz to nalejes na jare do karbecu.
Edit: On uz mezi tim odpovedel Ariete..
Naposledy editováno 02.12.2022 10:45:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zadní blatník BMW R 1100 S | Obdélník | 8 | 6.9.2023 v 11:40 Obdélník |
R1100S - krovka BMW R 1100 S | VeryAngryMan | 3 | 4.11.2022 v 16:34 VeryAngryMan |
Nabíječka - konektor do ní BMW R 1100 S | Obdélník | 18 | 30.10.2022 v 10:41 smitth |
Nepravidelný chod, cukání a zhasnín... BMW R 1100 S | Jarjik | 11 | 23.10.2022 v 03:48 finekohana45 |
Vůle kardan BMW R 1100 S | vwlasta | 6 | 6.9.2022 v 17:26 Destroyer |