globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 08:07 | Nahoru | #1
Tak jste se zde pánové (ZdendaZB a jaro27) předvedli jako neohrožení cestovatelé samotáři, ale také jako absolutní kokoti....
Pojďme ale k technice. Podmínka zadání 115kg 50koní.
Předpokládám že nejste žádní motorkářští začátečníci a muselo vám být už při zakládání vlákna jasné že tyto dva parametry postavené společně k sobě může splnit jedině hodně speciální sportovní - závodní náčiní se kterým jde samozřejmě ruku v ruce i závodní servis a ůdržba. Takže máte na výběr ze tří možností.
A - risknout závodní stroj
B - slevit z některé té zadané podmínky a šáhnout po sériovce
C - nebýt lempl a postavit si motorku podle svých představ a parametrů když to žádná firma neumí tak jak to vyhovuje vám.

Dám vám sem tip. XT 660Z Tenere má asi jen o 3koně méně než požadujete, což by se asi dalo dotunit laďákem a nějakou speciál mapou. Má endurácké rozměry kol 21 18, servisní intervaly vhodné k cestování, prostě základ který hledáte. Zastavějte tento motor do rámu nějakého lehkého endůra (DR350, XT350, XR250) doplněného o pořádné tlumiče, nebo do rámu závodního endůra (WR, EXC) a ukažte všem že 115kg - 50koní - 6000km servisní interval zkonstruovat jde.
Ta XT Tenerka je jenom příklad, klidně použijte jako základ cokoliv jiného a je úplně u zadele jestli s euro5, euro2, nebo žádné euro. STK je na 4 roky, takže když ji uděláte teď napodzim na sériovce, přes zimu přestavíte můžete 4 sezony téměř v klidu jezdit.
Výkon motoru motorky kterou provozujete teď není totiž vůbec běžný a nelze ho brát jako nějaký základ. 55Kw ze 700ccm jednoválce to jsou prostě parametry závodního motoru. To že ho KTM vypustila do světa v sériověm motocyklu a navíc se servisními intervaly jaké mají motory s o 20kw nižším výkonem asi chtělo hodně odvahy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 08:55 | Nahoru | #2
kokotsrotmorava> Radiť dvom absolútnym kokotom znamená, že buď to nemyslíš vážne, alebo máš mozog tak malý, že nechápeš, že kokotom neporadíš.
A vlastne si poradil postaviť 690, ktorú mám doma.
Tak si sa prišiel vysrať a ešte keby si po sebe aj spláchol.

Dôvod výmeny PR7 za CRF300 u Erbeho je taký, aký napísal Erbe.
edit:.
Treba rozlišovať potreby jazdca vzhľadom na to, čo jazdí.
Ak ideš do Rumunska a tam za ti zlomí bočný stojan, tak sa v pohode vrátiš domov. Detto ak ti tam vytečie tlmič a možno by sa našlo zopár podobných príkladov. Iné je, ak tieto veci riešiš na tripe (trebárs) na Magadan. A možno aj opakovane. To začne človeka srať.
Erbe s PR7 bol u mňa. Bola mu vysoká. Výkonu mala dosť, až nad jeho potrebu. Ale myslím, že ju predával aj s novými prednými tlmičmi. takže dačo tam bolo aj v tomto.
Nájazd aký spraví Erbe na jednom tripe niektorí robia roky. Preto opakujem, že nároky sú iné. A preto predpokladám, že predaj bol aj o spoľahlivosti ktorej latku má Erbe postavenú totálne vyššie ako bežný jazdec.

A nakoniec: CRF300 a PR7 sú mimo túto tému.

Naposledy editováno 31.10.2022 10:03:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist