bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.


Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 02:32 | Nahoru | #91
dvoustovka ? to nechceme a drko je těžký, to bych si nepomohl

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 02:38 | Nahoru | #92
Po dlouhém řešení problému jak cestovat na terénní motorce jsem dospěl k tomu, že abych si terén opravdu užil, řešením je pro mě dodávka jako základna a AJP PR7. Jinak to bude vždycky kompromis jak píše Ozzy. Podle mě lepší motorku než máš na tohle neseženeš (poměr cena/výkon).

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 09:12 | Nahoru | #93
Zeptej se v Liberci v rockway. Swm 500 tam měl, má? A myslím že zamýšlel podobné užití jako ty

https://www.rockway....stovni-enduro-130kg/

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 09:30 | Nahoru | #94
mRKEF> Pardál je sdílnej. A klidně nechá i vyzkoušet - tam je svět ještě v pořádku Jen už SWM nejezdí - myslím, že hobluje Portugalce

Naposledy editováno 23.10.2022 09:33:11

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 09:58 | Nahoru | #95

ZdendaZB píše: dvoustovka ? to nechceme a drko je těžký, to bych si nepomohl




Měl jsem namysli 4.0 - tedy 350ccm...má to motor s DR 350, kterej jde tunit...ještě loni nebo předloni se to dalo koupit nový, než to zarizlo EURO5...

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 10:49 | Nahoru | #96
nevím, ale když sem pořád dokola píšete to samý, přestože už několikrát bylo řečeno, že vydechlý motory ne a na vozejku ne a pak se divíte že to nechci ?
spíš bych řekl, že je chyba na vaší straně v neschopnosti pochopit že tohle opravdu ne
no a k vozejku jsem se taky vyjádřil už x krát, vozejk nechci a proto řeším servisní intervaly

psal jsem rovnou: minimálně, minimálně, ale opravdu minimálně 40 koní, pod 115 kilo a intervaly alespoň 3 tisíce, což exc, wing a swm splňují
a o tom má být téma

a jestliže i po tomto zopakování zadání někdo napíše že jsem špatnej, protože nechci vydechlinu, tak už fakt nevím

Naposledy editováno 23.10.2022 10:53:44

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 10:52 | Nahoru | #97

Ariete píše: Ozzy_> A proto už radši jen z povzdálí sleduju, jak se ostatní snaží.



jenže když se snažíš o něco, co je předem zavržený, tak takový snažení je nepochopitelný a zcela zbytečný

to je jako radit někomu, kdo chce gs 1200 na silničních , aby si koupil 701 na mt21 a pak s tím jezdil do alp a do portugalska

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 10:59 | Nahoru | #98
no a rockwaje jsem četl, nic proti němu nemám, neznám ho, kritizovat honehodlám, jen poje připomínky k výběru:

poznámka, že než aby si koupil 156 kilový enduro tak raději bude jezdit na 200 kilovým supermotu 950, tak tu poznámku jsem silně nepochopil, protože 44 kilo je přímo šílenej rozdíl

pak ta hmotnost, čekal jsem teda míň, 129kilo = 7lt + 5lt přidám včetně nádržky a uchycení = 5,5kg ... a máme hmotnost 134kg a reálný rozdíl oproti 690/701 je jen 22 kilo a to už není zas tak zázračný

koupil to a rok na to jel na dovolenou na ajp7, takže vlastně nevím žádný zkušenosti

Naposledy editováno 23.10.2022 11:13:21

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:14 | Nahoru | #99

Ozzy_ píše: I ostatnim. Ale kdyz chces nesmysl, neni problem vsechny napady jak se mu alespon priblizit oznacit za nesmyslne.



Chlapi, vy nevidíte koľko príspevkov tu je priamo na téma ľahkého endura na expedície? Počítam tak, že len dvaja (možno traja) prispeli niečím hodnotným - to znamaná k téme.

Zdenda má určité požiadavky a určitý štýl jazdenia.
Mimochodom, požiadavky (na motorku) máme vlastne zhodné, ale štýl jazdenia totálne odlišný. A aj keď máme štýl jazdenia odlišný, ja Zdendov štýl neriešim.
Naproti tomu tu riešite Zdendov štýl jazdenia a následne sa ponúkajú riešenia na jeho požiadavky totálne mimo tému. 150kg motorky, 200kg motorky, znižovanie svetlej výšky, načo sú mu veľké zdvihy, preprava dodávkou (čo napríklad ja schvaľujem ale nekydám na Zdendu, že je blbec, lebo on nie)...

Ak pokladáte jeho požiadavky za nereálne, tak načo sa tu tomu venujete? Potrebujete len niekoho kritizovať a myslieť si tak aký ste geroji?

Sú cestovatelia na EXC 500? Sú.
Sú na to zdroje? Sú.
Je taký problém, že ak niekto dané zdroje pozná, aby dal nejaké info a ušetril tak na začiatok čas na preštudovanie 1000-cov stránok? Veď ak sa pri prvom nástrele ukáže, že servisný interval 1000km a dosť, tak pre nás téma končí. Ale ak sa prvotné info ukážu ako schodná cesta, tak sa kľudne pustíme aj do tých 1000 stránok.
O tom je fórum, nie? Zdieľať informácie.

Ale nehnevajte sa chlapi, ale väčšina nezdieľa informácie ale presadzuje svoje myšlienky.

Dajte info, ak k téme niečo máte. Aj osobné myšlienky na tému sú vítané, ale podajte ich ako informáciu, nie ak jediné a správne riešenie.

V prvej téme na ktorú som u Zdendu prispieval som mu dal moje skúsenosti v rámci témy a on ich zavrhol a ja som sa tomu viac nevenoval.
Prečo vy máte potrebu tie svoje stále presadzovať?
Prečo ak vám Zdenda vadí, prečo tu stále prispievate a čítate jeho témy?

Poďakovanie Brúčovi za info ohľadom motora BMW. Chýbali mi len "milimetre" a mal som CCM 450 GP doma...

Naposledy editováno 23.10.2022 11:16:37

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:19 | Nahoru | #100
a co se vám pořád nelíbí na tom, že se danej problém řeší horem dolem a eliminují se pokud možno všechny chyby
pochopte konečně, že když něco vyřešíte nejdřív co nejlíp teoreticky, tak se potom během cesty nebudete zbytečně divit a naříkat

to je jak s tigrem, nechal jsem se od místních znalců uvrtat, že to na dlouhý cesty ani jinak nejde a v terénu to jede slušně (tím mám namysli velkou motorku, ne konkrétní značku, v daným segmentu je to všechno podobný, těžký mastodonti) a pak trpěl jak jsem sjel z dobrý cesty
takže kolyma, pamír naprostý utrpení, sice jsem projel sám to, co ostatní vzdávají i na lehčích jednoválcích, ale jak jsem se tam nadřel a několikrát páčil motorku přes bažiny, ale i blbý prkna v objezdu kaluže a video k tomu vypadá navíc směšně, 5 minut, než jsem vytáhl nohu pzpod motorky, která na mě spadla, když jsem jí páčil z bahna na cestě zarostlým travou a podobný vtipný historky

Jaro jako neználek (stejně i tak já) šáhl na začátku po 205 kilový ténéré, stejná chyba, pak 690, přestože asfalt je pro něj sprostý slovo a nebaví ho, zase chyboval a teď lituje. exc 500 je stroj pro něj a ve finále asi i pro mě přestože mě asfalt i baví, na trochu výkonným stroji

a ostatní by se měli z chyb mých a Jara poučit taky, protože nikoho nezajímá jak se to uvádí: 90silnice, 10off , to je naprostá hovadina, musí se to brát časově a co chci vidět, takže sice 90on 10off, ale časově 30on 70off a gumy 99on 1off a přesto je potřeba lehká motorka a aspoň trochu špunty

jinak jsem degradovanej na kvalitní šotolinky a suchý polňačky a kvůli tomu tam nemá smysl jezdit

Naposledy editováno 23.10.2022 11:31:34

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:38 | Nahoru | #101
Hoši, když chcete EXC 500, tak si ji kupte, co řešíte. Dostali jste odkaz na forum kde se to řeší. Umíte číst? Předpokládám že ano. Proč by Vám měl někdo dělat výcuc? Obzvláště po tom, jak se chováte jinde...
A pokud umíte googlit, tak není nic lehčího než to dát do vyhledávače.
A abych nebyl zlý, tohle je nejucelenejsi stránka o přestavbě a cestování na EXC 500 o které vím. Sám jsem z ní vycházel

rtwpaul.com/ktm-500-exc-build/

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:39 | Nahoru | #102
Celý život je o kompromisech. Vždy se musí z něčeho slevit, aby se mohlo někde přidat. Mě také štvalo třeba ve Španělsku na Pico de Veleta, že když už jsem si vyjel s bábou pěkné serpentinky po asfaltu až k vrcholu, tak skončil asfalt a začala šotolina.........ale prostě jsem s tím smířený. Na lehké tam nepojedu a na vozíku si jí tam nepovezu. Většinou ale tam, kde je cesta se s motorkou lze dostat. Myslím tím používaná cesta sjizdná nějakým offroadem. Za cestu již nepovažuji "něco" vyježděného gruzavíkem z důvodů, že to jinudy již nešlo............to už není cestování, to je průzkum terénu

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:39 | Nahoru | #103
každýmu je snad jasný, že ostrý enduro poladěný motorově do cestovního režimu nebude určený na skákání, nebo nějaký výjezdy s odhazováním stroje před vrcholem, když se to nepovede
ta motorka musí zůstat v naprosto dokonalým technickým stavu, aby se na ní dalo spolehnout a to nemusíme chodit ani moc daleko, stačí albányje nebo třeba moderní v kurzu djatlov, takže žádný huntování na enduro trati apod.

pro ostrýho mx jezdce se z toho stane neovladatelnej stroj s nevyužitou kapacitou podvozku i motoru, ale to vůbec nevadí, nám jde primárně o hmotnost a intervaly, pak je hned výkon a životnost a taky je nám jasný, že kroska na kterou naložíte 40kilo nepojede ostře

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:41 | Nahoru | #104
Śógůn, pak bysme mohli zrušit celý fórum o motorkářích, protože všechno se dá dohledat jinde

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:45 | Nahoru | #105

Brůča. píše: Celý život je o kompromisech. Vždy se musí z něčeho slevit, aby se mohlo někde přidat. Mě také štvalo třeba ve Španělsku na Pico de Veleta, že když už jsem si vyjel s bábou pěkné serpentinky po asfaltu až k vrcholu, tak skončil asfalt a začala šotolina.........ale prostě jsem s tím smířený. Na lehké tam nepojedu a na vozíku si jí tam nepovezu. Většinou ale tam, kde je cesta se s motorkou lze dostat. Myslím tím používaná cesta sjizdná nějakým offroadem. Za cestu již nepovažuji "něco" vyježděného gruzavíkem z důvodů, že to jinudy již nešlo............to už není cestování, to je průzkum terénu



Hele, piko de beleta, tam jsem kdysi přijel na jawě a už hodně předem jsem měl v plánu tam vyjet, taková vejška se neodmítá. Objel jsem závoru jako u nás a normálně drkotal až těsně k vrcholu, kde mě teda zastavil sníh. Stála tam naložená afrika a transalp, tak jsem je začal přesvědčovat, že ten kousek přetlačíme, ale hoši se asi báli a nechtěli, škoda.
Pár turistů co chodilo po tý cestě koukalo fakt divně, ale nikdo nenadával. Pak jsem míjel dva strážce parku v uniformách, tak jsem jim vesele zamával a drkotal dál, koukali taky, ale nic neřekli. No dneska bych se tam asi už neodvážil.

To byly časy, zlatá jawa 350 a ve dvou. Už nikdy více !

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:46 | Nahoru | #106

ZdendaZB píše: Śógůn, pak bysme mohli zrušit celý fórum o motorkářích, protože všechno se dá dohledat jinde


Ne, jen by ubylo témat, na které lze odpovědi najít snadno. Kdybys napsal, že neumíš dobře anglicky, tak to beru.
E: primárně to není na Tebe, ale na ocasy, kteří se ptají jaký interval mají na motorce apod.

Naposledy editováno 23.10.2022 11:47:28

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 11:50 | Nahoru | #107
No právě že ten gruzavík občas zničí i pěknou cestu, nebo 4kolky, to je mor, ty pálíme na potkán i s pilotama a těm ajejich navijákama .
Jenže on stačí i obyčejnej výjezd do kopečka, kde to vypadá o ničem, bláta je pár centimetrů, ale klouže to a pak tam strávíš deset minut na 15 metrech. A v těchhle místech je hmotnost defakto rozhodující jestli a jak to projedeš-protlačíš..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 13:42 | Nahoru | #108

Šógun_ píše: Hoši, když chcete EXC 500, tak si ji kupte, co řešíte. Dostali jste odkaz na forum kde se to řeší. Umíte číst? Předpokládám že ano. Proč by Vám měl někdo dělat výcuc? Obzvláště po tom, jak se chováte jinde...
A pokud umíte googlit, tak není nic lehčího než to dát do vyhledávače.
A abych nebyl zlý, tohle je nejucelenejsi stránka o přestavbě a cestování na EXC 500 o které vím. Sám jsem z ní vycházel

rtwpaul.com/ktm-500-exc-build/



jaro27 píše: Je taký problém, že ak niekto dané zdroje pozná, aby dal nejaké info a ušetril tak na začiatok čas na preštudovanie 1000-cov stránok? ..



Zjavne problém tu je. A tým je debilizmus.
Ak niekto danú tému už riešil, alebo ju niekde len zo zaujímavosti sledoval a ja by som od neho chcel teda základné informácie ktoré by mohol mať v hlave, tak v preklade do debilizmu to znamená, že chcem, aby si niekto naštudoval zdroje a potom mi z toho spravil rešerš.
Kurva, to už je fakt vyššie štádium asi.

Na začiatku tejto témy som dával video od rtwPaula. V popise videa je link na jeho stránku a na jeho stránke popis prestavby aj odkaz na advrider.

Spolu s mojím prvým odkazom tu už dané linky máme dokopy 3x.

Skutočne plodná diskusia.
Ale len pre zasieračov vlákien.

Jo a úžasná rada. Ak si chceš kúpiť nejakú motorku alebo spraviť nejakú úpravu, tak to treba spraviť a čo to tu riešiť.

Na veľký kokot je tu toto fórum. Veľký chlapci vedia všetko a to všetko musia zdieľať v každej téme, ktorá sa tu objaví.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 15:28 | Nahoru | #109
Šógun_> hele, Ó Mocný šógune, kde som napísal, že chcem, aby si niekto namiesto mňa preštudoval problematiku a mne dal z toho výcuc?

Nenapísal som náhodou, že ak niekto dané téma pozná, či už to riešil osobne, alebo to len niekde sledoval zo záujmu, nech mi k tomu povie základný výcuc?

A čo sa nepýtame konkrétne?
Interval výmeny oleja?
Výdrž motora?
Schopnosť danej motorky poskytnúť na asfalte vhodné hodnoty ako sú rýchlosť a relatívny komfort (či to totálne nevibruje)?

Ak by neboli zasierači vlákien ako si aj ty, tak by tu bolo pár príspevkov k danej téme a prehľad o tom čo chceme a čo už vieme.

A nekecaj že " když si budu chtít koupit extrém jako vy, budu se ptát". Veď si len pred chvíľou písal, že: Šógun_ píše: Hoši, když chcete EXC 500, tak si ji kupte, co řešíte.

Tak riešiť niečo na fóre či neriešiť na fóre?
Schizofrénia či debilizmus?

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 15:57 | Nahoru | #110
Ale vždyť jen sklízíte, co jste zaseli. Vysmíváte se videím, kde někdo jede docela svižně naložený po gruntovce, co je to zase za dalšího Čurč Briče. Takže mi z toho vyjde, že vy jezdíte pomalu na pohodu. Dám do placu tip trochu snížit motorky, aby byly lépe ovladatelné. No a hned to schytám, protože když VY jede svižně po gruntovce, tak přestože využijete celých 250 mm, je to to jediné správné explorer/discirery cestování a žádná Čurč Bričí póza.

Od Himálají na jih celá Asie cestuje na prkoletech, nosí to přes duny, tlačí pralesem a převáží na kánoích, ale jsou to blbci, protože mají v motoru jen tolik kubíků a na štítku tolik kg, jako vy koní.

Je tedy pro nás, kteří s vámi nikde nebyli, velice složité jen z popisu a fotek odhadnout váš styl a také skill. Protože jen kombinace obojího může dát odpověď, jakou motorku na vámi zamýšlenou cestu.

Naposledy editováno 23.10.2022 15:58:30

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 16:43 | Nahoru | #111
vilemx> Viléme, už som spomínal, že môj štýl jazdy je odlišný od Zdendovho. Môj štýl sa podobá na drtivú väčšinu jazdcov, ktorí jazdia nespevnené cesty. A som aj obdivovateľ Čurča Birča.
Viléme, nekecám.
A obaja vieme, že jazda Čurča Birča sa od jazdy osamelého adventure-enduro jazdca bude totálne odlišovať. Obaja vieme, že videá s Čurčom sú len reklamné chytáky pre hlupákov.
To, že Zdenda rieši Čurča, tak to rieši on. Nie ja.
Ja som riešil akurát Pepu Sršňa a jeho najlepšiu motorku na svete. A dával som videá, ako to vyzerá v reálu.

Ja neriešim, na rozdiel od vás, Zdendov štýl jazdy. Je to jeho (z nášho pohľadu) problém, že tak jazdí, ale (a čítaj prosím pozorne) ja viem prečo tak jazdí. Preto ho chápem.
Ja so Zdendom nie som kompatibilý v štýle jazdy, ale sme kompatibilný v požiadavkách na motorku a v destináciách, ktoré nás lákajú. A sme kompatibilný v tom, že sa nechceme limitovať enduro terénom.
Pozor, bežný endurák jazdí enduro terén zvyčajne v určitých adrenalínových rýchlostiach, zväčša v okruhu svojho domu a s partiou.
My jazdíme enduro terén kochačkovým tempom, častokrát sólo a v zahraničí. A ako som spomínal, jazdíme ho odlišným štýlom.

Na margo Zdendovho štýlu ti môžem len povedať, že ja ho považujem za otrasný, ale ja to neriešim. Zdenda má gule a dokáže takto prejsť aj ťažký terén. Tak prečo by som ho mal riešiť? So Zdendom sme sa navzájom vôbec neobmedzovali a prešli sme obaja všetko čo sme chceli. Odlišne, ale prešli.

Ale Viléme, vôbec nepotrebujete vedieť naše štýly jazdy. A konkrétne tu. Ak by to bolo téma "Ako jazdiť mimo spevnené cesty", tak to beriem, vtedy vaše komentáre na štýl jazdy sú opodstatnené.

Ale toto téma hovorí jasne, že sa zaujímame o enduro motorku, ktorá by bola schopná aj dlhšieho presunu. pripomínam, že enduro motorka je do hmotnosti cca 120kg aj keď musím jedným dychom dodať, že moja 690 so 145 kg si prívlastok Enduro zaslúži ale ani ju nepovažujem za oficiálnu kategóriu enduro.
Ostatne názov témy hovorí o ľahkom endure a v popise je aj informácia, akou rýchlosťou by sa mala vedieť presúvať po asfalte.

Téma ešte nie je premazané, tak môžeš vidieť ponuky na CRF 300 ktorá má hmotnosť takmer ako 701. Toto je rada v rámci témy?
Alebo odporúčanie na T700. Žeby Zdendovi totálne preskočilo a namiesto 145 kg motorky ktorú hodnotí ako ťažkú si kúpil 185 kg motorku?

Sú tu 4 stránky príspevkov. Koľko z toho je na danú tému a koľko z toho je kydanie špiny na Zdendu a na mňa?
Preto reagujem tak ako reagujem.
Veď si založte téma Zdenda a tam na neho kydajte. Ja to ani neotvorím.

Jeden člen tu vložil zaujímavú informáciu. Reagoval len raz. Myslím, že je to rozumný človek. Tú jeho informáciu som v svojej hlavke spracoval a mám na ňu názor. A zaujímal by ma aj názor iných, ktorí by k tomu vedeli čo povedať.
Ale jak to tu teraz dám, tak sa to tu stratí medzi tými nenávistnými príspevkami.
Takže čakám kým sa to tu prestane zasierať, Zdenda to premaže a potom možno niekto rozumný zareaguje, kto nebude riešiť štýl jazdy niekoho a ani mať potrebu prispievať mimo tému.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 16:59 | Nahoru | #112

Eso_Rimmer píše: ze se jim na to nevyserete...



Aj ja si to prajem.

A vidím, že si začal piatu stránku témy. Tak ďakujem za príspevok k téme Ľahké enduro na expedície. Bol o hovne, tak ako väčšina.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 17:12 | Nahoru | #113
Eso_Rimmer> Ďalší príspevok,na téma ľahkého endura na expedície a zas o hovne.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 17:27 | Nahoru | #114

Eso_Rimmer píše: neni vubec zac... Zdendova schopnost pozurazet vsechny okolo, ukazovat jim, jaci jsou ubozaci a lopaty, si nic jineho, nez vysrat se na jakoukoliv radu, nezaslouzi. co jste si zaseli, to sklizite, cemu se divite. tolik nabubrelyho ega, ktery predvadi ten chlapec z JIhlavy, to se opravdu jen tak nevidi tot vse.



Ale potvrdil si, že väčšina tu neprispieva lebo ich zaujíma téma, ale lebo im Zdenda ranil ich zjavne krehkú dušu a tak majú potrebu na neho kydať.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 17:39 | Nahoru | #115
jaro27> Asi nedokážu předat myšlenku, co myslím stylem a skillem. Vůbec to nemyslím tak, ze jezdit kadla kadla je zbabělé a špatné a naopak drtit vše pod plynem hrdinské a správné. Povětšinou to je právě naopak :))
Nedávno jsem se snad po 15 letech potkal s člověkem, který má naprosto odlišný styl než já. Přesto jsme na velkých dvouválech oba byli schopni jezdit “enduro”vyjížďky v partě s lehkými a projet to, co oni. Tím chci říct, že každý máme trosku jiný pohled na tu nejvhodnější motorku na výlety mimo civilizaci. Vy hledáte lehkou vysokou kozu s velkoobjemovým jednoválcem. Mně se na tomto typu motorek vždycky blbě jezdilo, tak proto jsem se pokusil ťuknout, jestli je opravdu ta výška nutná, stejně jako objem.

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 17:53 | Nahoru | #116
Medvedové konečně nevotravujou, ale ten votrapa eso rimer sem zase hnojí, tak jsem ho zablokoval a smazal a je pokoj, třeba už příště ani nebude témata, který jsem založil, otevírat, jako medvěd a další borci. Běžte řešit ukáčka, nadávat putinovi, fijalovi, babišovi a tam se mezi svými hospodskými realizujte, je to hodno vaší inteligence putinobijců a politiky znalých osob. Tady vám pšenka nepokvete.

a taky nechápu proč bych sem nemohl dát video jak někdo někde nesmylně padá a topí motorky někde na louce v kaluži, vždyť je to uplně zbytečný, takhle rasovat stroj a pak to nějak řešit. chci jet na polskej tet, nebo maďarskej, vím že bude bahno a mermomocí tam chci jet s mastodontem typu tenere nebo afrika, tak co udělám, jestli nejsem úplně blbej, tak nazuju drapáky, nepovezu s sebou smetiště a budu dělat občas průzkum. Berte to jako poučení na co si dát pozor, já jsem se na těchhle videích vyučil jak na to A zapadám jen tam, kde to je fakt nezbytný a njde to objet normálně bokem, motorku jsem ještě nikdy neutopil, tfu tfu tfu, z toho mám hrůzu a vůbec.

jak jsem psal, témata k věci, urážky a bláboly si pište jinam, promazávat to nebudu stejně to nemá cenu, zatím to vypadá, že nikdo ne lehkým enduru tady v čechách necestuje

pořád nechápu, porč sem píšou lidi, kteří ani netuší o čem se bavíme, nikdy necestovali mimo dobrý cesty a ani je to neláká a nezajímá, tak proč ?

Naposledy editováno 23.10.2022 18:05:40

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 19:38 | Nahoru | #117
vilemx> Viléme, akákoľvek veľkoobjemová motorka z kategórie cestovné "enduro" má terénne schopnosti presahujúce moje jazdecké možnosti. Príkladom sú ako Čurč Birč, tak Míra Lysý a určite ich je oveľa viac a ja tých ľudí obdivujem - ale opakujem, hovorím, že tie motorky dokážu viac, ako to s nimi dokážem ja.
Ja však potrebujem motorku, ktorú dokážem nie len ovládať, ale aj manipulovať s ňou.
Už som to písal asasinovi, v Rumunsku ma priľahla 660 Téneré a ja som mal problém sa z pod nej dostať (je to aj v jednom mojom cestopise na inom serveri). Bol som sám, mimo civilizáciu. Krátko pred tým som míňal pastiera so stádom oviec. Asi by sa tam vrátil s tými ovcami až druhý deň.
Inak, kamarát (chlapisko, žiadne tintítko) na tej istej motorke pod ňou ležal pol hodiny, kým prišiel jeho otec a zdvihol ju z neho. Mal šťastie že bol vlastne doma.
Na Ukrajine som brodil rieku a zistil som, že terén do tej vody padá hlbšie a hlbšie a ja som musel s motorkou z vody cúvať. Vlastne hore kopcom. Fakt mi nebolo všetko jedno.

Pochop, jazdíš s ťažkým "endurom" doma s partiou a bez 20-30kg bagáže. Tá motorka prejde takmer všetko. Tak vzal by si si ju trebárs do tundry ako bol teraz Zdenda a išiel by si tam sám ako on?
Nejde o to, či sa bojíš medveďov, si zodpovedný, tak sám nejdeš... Vzal by si si ju?
Ak by si mal na výber na takýto trip 220kg "enduro" a 105kg enduro, ktorú by si si vybral? Neverím, že povieš 220kg.

Obaja vieme, že aj Čurč Birč by si vybral ľahké enduro aj napriek tomu, že pri natáčaní reklamných videí jazdí na 220 kg motorke po prednom.

Samozrejme, čím nenej skúsený jazdec tým skôr položí, zapadne... Ale aj Čurč by si vybral 105kg. O to viac ja, ktorý v jazdeckom umení nesiaha Čurčovi ani po kolená.

Takže priorita je čo najnižšia hmotnosť motorky. Výkon je druhoradý a plný výkon 690 využívam len na diaľnici. V teréne tak 20-40%. Ale v teréne zas využívam jej fantastický kruťák.

Vždy som hovoril, že hmotnosť nie až tak podstatná pokiaľ sa hýbem (v rámci kochačkového adventure-enduro cestovania), ale problém hmotnosti je keď zastavím.

Takže toto nie je primárne o jazdeckom štýle a skúsenostiach, ale o hmotnosti naloženej motorky.
A tak sa aj volá téma a na motorku sú kladené 3+1 základné podmienky. Čo najnižšia hmotnosť, servisný interval a schopnosť dať nejako obstojne asfalt. Štvrtá podmienka je dostupnosť náhradných dielov v zahraničí - nie len na predajni, kde som ju kúpil.

Samozrejme si zdroje vieme nájsť aj sami a naštudovať si to. Ale potom je fórum fakt zbytočné.

poznámka:
rtwPaul na tej motorke cestuje po celom svete. Ale jasne sa nevyjadrí (aspoň ja som to zatiaľ nezachytil) ako často mení olej. Veď predsa ak na tej motorke obídem zemeguľu tak by som mal byť schopný povedať, že ak sa presúvam po asfalte, mením po 3000km, ak mám ľahší terén, tak po 2000km, ak sú podmienky ťažké, tak trebárs po 1000km.
Zachytil niekto takúto informáciu? Tak sem s ňou a ďakujem.
Nezachytil? Tak? Stačí len si zanadávať na Zdendu?

Naposledy editováno 23.10.2022 19:40:56

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 19:40 | Nahoru | #118
Já si myslím, že nikdo vám nemůže dát relevantní radu, protože nejezdí takové extrémní destinace nebo podobným stylem. Potom každé Zdendou založené téma je v podstatě odsouzeno k nezdaru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 20:00 | Nahoru | #119
jaro27> Nezlob se na mě, ale akorát tu pičuješ na všechny okolo, ale jinak nic.

Vsichni jsme debilové, ale Ty si ani nepřečetl stránky na které tu máš odkaz. Jsou ta odpovědi na vsechny otázky
Rtwpaul píše:
Oil changes, I’ll be carrying a Primus 1.5L so I’ll be good for riding and based on what @Aaron.S has been telling me, oil changes at around the 1500km +/- mark so I’ll be set for 3000km giving me plenty of opportunities to find a new supply. I will keep the used oil for an emergency just in case, so at any given time I’ll have 1.5L on the bike spare.

I’m thinking river crossings where the bike takes a swim and I get some free milkshake, I’ll also carry a stainless filter so if I do get emulsified oil I can use the SS for quick multiple changes so I don’t go thru my stash of stock filters

Air filters – carry a pre-oiled spare plus filter skins for quick use, already out waiting to go.

Tímto končím a přeji všem ostatním pevné nervy

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 20:08 | Nahoru | #120
Tak po 5 stránkách konečně info.Ural a zpět 7 tkm něco tam, takže je potřeba 9 litrů oleje a měnit 6x za cestu. To je každej druhej den při transféru. Předpokládám, že filtry to chce táhnout taky a po dvou letech generálka motoru. Číňan má v manuálu 2tkm, jestli jsem stáhnul ten správnej.

Takovej stroj nechci, to bych pořád jen servisoval a generálkoval. A ještě k tomu pořád hledat kšefty s olejeme, protože nepotáhnu 4 litrů oleje s sebou.

Naposledy editováno 23.10.2022 20:09:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist