bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvlněný přední kotouč
21.10.2022 v 16:07
Ahoj,
nestalo se vám někomu a případně jak jste řešil zvlněný přední kotouč? První se měnil ve 12tkm (při koupi bazarovky), teď mám 25tkm a je křivý znovu, oba originály Honda. V servisu nejsou schopni určit, proč se to děje - zámek na přední kotouč nepoužívám, nějak dramaticky nebrzdím, že bych do toho někde bouchnul o obrubník si naprosto nejsem vědom a jiný důvod nás nenapadl. Nechci za dalších 12tkm kupovat třetí kotouč:/ Díky.

Zvlněný přední kotouč

21.10.2022 v 16:24 | Nahoru | #1
Nebouchnul do toho někdo před Tebou?

Zvlněný přední kotouč

21.10.2022 v 16:45 | Nahoru | #2
Možná Křivánek osa kola nebo jde křivé brzdic a skrta o desky a víc se hřeje

Zvlněný přední kotouč

21.10.2022 v 17:53 | Nahoru | #3
nedal si někde dlouhý sjezd ve 2 a naložený?
ta Forza má skoro 200kg a ten kotouč je tam jeden a ještě malej.
Možná bych zkusil jiného vyrobce. On ten originál někdy není záruka toho nejlepšího.

Zvlněný přední kotouč

21.10.2022 v 18:42 | Nahoru | #4
s dovolením si to tady oznackuju. Ale nejde mi moc do hlavy, že by byla nějaká vůle v uložení kola a přitom si to necítil v riditkach. Nesouosy brzdič mě připadá nepravděpodobný, tak snad jedině špatný materiál kotouče.
Svého času na vlnění kotoučů hodně trpěli jedničkové oktávky. Také si majitelé mysleli že to je špatným materiálem kotoučů, ale byla to kombinace zvětšené vůle uložení ramen nápravy a totální neschopnosti mnoha mechaniků to pořádně opravit

Zvlněný přední kotouč

21.10.2022 v 19:22 | Nahoru | #5
Jestli pojedeš přes Hradec tak ti ho na Hausseru nechám srovnat. Do průměru 350 není problém. Počkáš max. hodinku. Ale musí mít ještě dost masa do minimální tolerance. Kdyžtak napiš do SZ. Čau

Naposledy editováno 21.10.2022 19:23:13

Zvlněný přední kotouč

21.10.2022 v 23:52 | Nahoru | #6
A jak byl ten kotouc mereny - na motorce nebo pri upnuti do soustruhu nebo jinam? Kolik byla hazivost?
Podle meho zvlnit kotouc na skutru neni mozny prostym brzdenim, nejsou jen zatuhle nyty? Je plovouci = musi mit ve vsech nytech znatelnou vuli. Prach z desticek a rez ji vymezi a pak zacne pri brzdeni vibrovat.

2 reakcí na tento příspěvek Zvlněný přední kotouč

22.10.2022 v 10:01 | Nahoru | #7
Ještě mne napadá, špatný dotahovací moment, ono ty kotouče potřebují mít i po dotažení možnost se teplem volně roztahovat a stahovat, když jsou přetažené, tak se kroutí, proto je důležité je správně dotáhnout a na závit šroubů kápnout zajišťovací přípravek, aby se nepovolovaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvlněný přední kotouč

22.10.2022 v 11:56 | Nahoru | #8
keto> dotahovaci moment ceho? Vzdyt Forza 300 ma plovouci kotouce, pokud obrazky neklamou...

1 reakcí na tento příspěvek Zvlněný přední kotouč

22.10.2022 v 14:18 | Nahoru | #9
je zvlněný, nebo má různé tloušťky po obvodu?

(reakce na) Zvlněný přední kotouč

24.10.2022 v 09:14 | Nahoru | #10

Slávek-TDM píše: keto> dotahovaci moment ceho? Vzdyt Forza 300 ma plovouci kotouce, pokud obrazky neklamou...


to moc na plovoucí nevypadá

(reakce na) Zvlněný přední kotouč

24.10.2022 v 12:00 | Nahoru | #11

crestik píše: je zvlněný, nebo má různé tloušťky po obvodu?

To je dobrá otázka Pokud při brždění kope, nemusí být jen zvlněný ale může být probržděný od příliš tvrdých destiček. Obzvlášť, pokud kupuješ pořád ty samé destičky, do kterých v rámci úspor sype výrobce místo měděného pojiva železné špony.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvlněný přední kotouč

24.10.2022 v 12:25 | Nahoru | #12

keto píše: Ještě mne napadá, špatný dotahovací moment, ono ty kotouče potřebují mít i po dotažení možnost se teplem volně roztahovat a stahovat, když jsou přetažené, tak se kroutí, proto je důležité je správně dotáhnout a na závit šroubů kápnout zajišťovací přípravek, aby se nepovolovaly.



Hele to vychazis z neceho strojarsky podlozeneho nebo si to cucas z prstu?

1 reakcí na tento příspěvek Zvlněný přední kotouč

24.10.2022 v 20:32 | Nahoru | #13
Kotouče se křiví, když se při brždění trochu víc zahřejí a pak se zastaví. Například na semaforu, a ke všemu ještě, když tam stojí celou dobu se smáčklou brzdou.

(reakce na) Zvlněný přední kotouč

25.10.2022 v 07:56 | Nahoru | #14

assassin píše: Hele to vychazis z neceho strojarsky podlozeneho nebo si to cucas z prstu?



Tohle je zkušenost z kotoučů na kole, tam tomu tak je, takže jsem to tady nadhodil, možná se to u motocyklových nestává, protože je to tlustší kus železa, ale možná, že ano. Netvrdím, že tomu tak je, jen to dávám jako možnost, když už dotyčný mění kotouč opakovaně a ani servis si s tím neví rady, tak je dobré vzít v úvahu co se dá.

(reakce na) Zvlněný přední kotouč

25.10.2022 v 20:45 | Nahoru | #15
Ariete> nerikam, ze to neni mozny, ale ohnout kotouce brzdenim, to bych chtel tu jizdu zazit (a na skutru kor). Co jsem videl hazejici kotouce na autech tak byly bud vyrezly nebo krive vyrobeny (a to jeste ne po obvode, ale na dosedaci plose), nebo byl krivej nebo dojebanej naboj po vymene loziska. Na motorce jsem to nevidel nikdy (teda jednou, ale to byl jak ziletka, snad 2mm pod limit)...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utahovací moment variátoru a spojky Honda Forza 300 Koryč 7 18.1.2024 v 22:02 Koryč
Original kufr Honda Forza bezklicovy Honda Forza 300 StK323f 0 8.8.2022 v 19:09 StK323f
Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti Honda Forza 300 Marty1077 14 12.3.2022 v 10:23 JoskaH
Držák na mobil Honda Forza 300 standa13 1 14.12.2021 v 21:13 Jarda350
Vybavení na denní dojíždění na skůt... Honda Forza 300 Marty1077 18 12.11.2021 v 14:58 janjohny


TOPlist