globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Předělání a redukce kabeláže - jak na to
4.10.2022 v 11:59
Přátelé, ... skoro u každé staré motorky která se mi dostane do ruky kvetu z toho šíleného hroznu konektoru a kabelů který na mě vybafne když sundám parabolu. Výměna světla za menší je problém - konkrétně teď tu koukámna kabeláž FT500 - Ty kabely s konektorama které bych potřeboval delší jsou krátké. Naopak hlavní svazek je asi o 30cm delší než by musel - Budu muset tu přední část kabeláže celou předrátovat a kabely schovat někam pod nádrž :o(

Našel jsem na to nějakou krabičku které by mi mohla práci dost usnadnit - ale je to nechutně drahé a ještě k tomu to vyrábějí Australani :o(
https://purposebuilt...orcycle-electronics/
Německá varianta .. ta už je cenou úplně mimo ...
https://www.motogadg.../en/m-unit-blue.html

Nedá mi prosím někdo tip jak nejlépe postupovat ? Jak spojujete kabely ? Pájením ? lisováním dutinek ? Kde nejlépe koupit kabely a nějaký oplet na ně ? Díky ... Berry



Naposledy editováno 04.10.2022 12:00:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání a redukce kabeláže - jak na to

7.10.2022 v 22:08 | Nahoru | #1
assassin> Stávající pájku rozhodně nebrat.
Léta se s tím laboruje, lanka. Tenké lanko 'slaboproud, tak 0,5 cínovatvlze. Ale tlustý moto kabel NELZE:
důvod: Vlákna licny v uchycení po sobě kloužou, rozumnou oxidaci si vnitřně dřou. Procímujes to. Pevně konce vlákna spojíš. Prima, ale lanko pracuje, nejenom vibracema, a vnější teplotou, ale i vnitřním ohřátím. Ono to lanko v kabelu není až tak moc kroucené jak si laici představují. Jak to zatížíš stejnosměrným, jde to (více/méně) jádrem. Teplem se jednotlivá zatížená lanka protahují, ale vnější jsou chladnější. Během provozu lanko teplotně pracuje. (u sdělovačky neřešíš).
Tak nějak, pod nesvařeným spojem to klapne a docela dobře funguje, ona měď ty oxidy nemá až tak přespříliš tvrdé a mezi sebou otírají. Tak nějak se to srovná. Zavaříš konce, vzniká napnelizmuz občas i cukatura a občas dojdeš ke spoji lanko-cín-svorka se rozpadá i bez zjevného důvodu.
Takže, voe: Je to spoj vystavený otřesům, nebo proudové zátěži/teplu? U moto bezpochyby je, jenak by katly kosto. Tak lisuj tlakem technologem předepsaným, neřeš. Hlavně nevylepšuj tím, že lanko zvící náplně do hrotu propiskynatvrdo svaříš.
....debaty 'smrt címu při 10C, stříbro, olovo' , ty už jsou vedlejší. Prostě klasicky/předepsaným/ tlakem lisované pružné konektory jsou nejlepší.
Via. Wago.
Neprocínuješ hrst drátečků dovnitř, maximálně vytvoříš jakou-takous bakuli kde se ve spoji hřeje přechod bakule svorka, ale vnitřek bakule proti kontaktnímu povrchu a to nevyřešíš. Tavivo, ať už více méně izolující kalafuna, nebo postupně žeroucí kyselinka, která ve styku s kovem zesolnovatí a vytvoří mikrokrystalky rostoucí z vnitřku lanka při laikům dostupné technologi prostě nevyženeš.

(reakce na) Předělání a redukce kabeláže - jak na to

8.10.2022 v 08:13 | Nahoru | #2
Julip2> Ve starých Škodovkách a nebo ve starých motorkách, jsou konce všude letované a ty auta nebo motorky, jezdí dodnes. Taktéž ve starých elektromotorech lanka ve svorkovnici letovaná a drží také pořád.

Naposledy editováno 08.10.2022 08:16:16

(reakce na) Předělání a redukce kabeláže - jak na to

8.10.2022 v 09:16 | Nahoru | #3
Julip2> večer moc nechlastej, máš pak hodně vědomosti
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist