bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: špatná baterka
20.8.2022 v 12:06
ahoj
Tak 1 měsíc po záruce a 1. problém z ničeho nic má skútr velmi špatné studené starty, nelze nastartovat a když už chytne, tak má velmi nepravidelný a těžký chod, po lehkém přidání plynu chcípne. Když už ale nastartuje, tak jízda je úplně normální a další starty ten den jsou už lepší až skoro do obvyklého stavu kdy nastartuje na drcnuti a má stabilní volnoběh. Klidové napětí baterky je 13 až 13,1V, napětí na volnoběh něco přes 14V, takže se zdá že dobíjení funguje správně. Při pouhém otočení klíčku do polohy pro start (rozběhne se palivové čerpadlo atd) napětí padá někde k 12,6V a při studeném startu pod 12V, po nastartování se pak objeví na svorkách baterie 14V, ale stejně se to chová velmi neklidně.
Samotnou baterku jsem mimo skútr zatížil 220W zátěží a z 13V spadne ihned na 11.9V a po odpojení se pomalu vyšplhá zpět na 13V - dle mého názoru je sice baterka už asi slabší, ale napětí se zase nepropadá tak hluboko až někde k 10V, to už bych neřešil a vzal novou baterku hned, ale takhle mám brouka v hlavě, jestli nemůže být příčina problémů jinde. Je možné, že motorka, stříkačka s ABS, kde ty odběry jsou docela veliké, může být náchylná na velikost napětí do takové míry, že už při napeti v rozmezí 11,5 až 12V pro startu začne stávkovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatná baterka

20.8.2022 v 17:56 | Nahoru | #1
keto> samozřejmě, ale když si to přečteš pořádně, tak pod 10V nejde (jde nejméně k 11,5V) a zlobí to. Kdyby to bylo jednoduché, tak to sem nepíšu přeci

(reakce na) špatná baterka

20.8.2022 v 19:08 | Nahoru | #2
Johny_Servis>
Ze starší diskuze.
Něco málo o normách co jsou na aku.
Startovací kapacita za studena – CCA (Cold Cranking Amps) definuje schopnosti startovacího akumulátoru při startování motoru za studena. Udává se v různých
normách, zejména podle EC, IEC, SAE a DIN, přičemž každá z nich má jinou metodiku. Například podle normy EN se akumulátor ochladí na – 18 ° a poté je
zatížen vybíjecím proudem po dobu 10 sekund. Na konci testu nesmí napětí při daném vybíjecím proudu klesnout pod 7,5 V. Potom se odběr proudu na 10 sekund přeruší
a následně se akumulátor zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do poklesu napětí na 6 V. Podle normy IEC se vybíjí 60 sekund do poklesu napětí na
8,4 V, SAE zatěžuje 30 sekund do poklesu napětí na 7,2 V a norma DIN zatěžuje akumulátor 30 sekund a koncové napětí nesmí klesnout pod 9 V.
Výsledky těchto metodik mezi sebou liší a porovnávat je lze pomocí převodních tabulek.

Pokles napětí by nemusel vadit, měřit na aku asi nestačí,možná se to strácí někde na vedení ,konektorech k zapalování.
A co nehořlavej benzín nebo přicpaný vedení benzínu, případně filtr paliva, je možný žes natankoval nějaký sračky.

Naposledy editováno 20.08.2022 19:21:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Yamaha n max 125 variator Yamaha NMAX 125, Yamaha NMAX 155 irmscher1000 8 28.3.2024 v 11:43 Wolf33
stoupá teplota NA MAX Yamaha NMAX 125, Yamaha NMAX 155 MAKRAS75 7 3.2.2024 v 18:15 NUTELIER
Parkovani skutru v mrazech pres dov... Yamaha NMAX 125 Tomas737 7 6.1.2024 v 00:20 ktm525smerák
Bere olej Yamaha NMAX 125 Johny_Servis 23 21.10.2023 v 22:16 Fleer


TOPlist