bmw_r1300gs_cartec





Téma: Auto na tahání motovleku
19.8.2022 v 11:45
Přátelé, poraďte finančně dostupné ojeté auto, které má možnost tahat na kouli 700-750 kg nebrzděný motovlek?
Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2022 v 06:31 | Nahoru | #31
Yura> to nedelas dobre, Jaromire. Moje pani ma Sedici 1.6 4x4 (aka SX4) a v TP ma 1200/400kg. Dost pochybuju, ze SX4 ma nejak vyrazne vic, ikdyby byla v rope. Tahnul jsem za tim nebrzdeny vozik s Tenerkou (celkem par kilo pres tech 400) a zdalo se mi to na hrane, hlavne pri brzdeni.
Moje sluzebni Ovce3 4x4 2.0Tdi ma 2000/700kg, tam to bylo v pohode.

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 08:19 | Nahoru | #32
Slávek-TDM> máš pravdu, já tam taky mám 1200/400. Když to teda z hlavy přibližně sečtu : vozejk má 170, sekačka asi 230, mulčer s nájezdama tak kolem 60, dva křoviňáky 20, a cajk s kanystrem benzínu odhadem 30. Takže táhnu asi o 100 víc, než bych měl. Tak ty drobnosti nahážu do auta a je to
ale pokud jde o jízdní vlastnosti - je to znát, to je jasný. Nedá se s tim lítat. Ale při obezřetným ježdění to v pohodě brzdí, necvičí to s autem.
Dřív jsem měl pežouta 106 1.0, a za něj malej vozík, už si přesně nepamatuju ty hmotnosti, myslím že 250 nebo 300 kilo. Tam jsme vozili tu menší sekačku (ta má kolem 180), a i když to bylo v limitu, tak ten pežůtek hopsal po silnici, strkalo ho to, bylo to strašně znát, že něco táhne. To u téhle SX je to v klidu, auto sedí jak přibitý a ani se nehne.

2 reakcí na tento příspěvek Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 09:18 | Nahoru | #33
Další vlákno, které si žije nezávisle na autorovi a jeho problému.
S vozíkama je to opravbu komický fenomén. Přesně ti lidi, co haní fábii nebo dáčii a musí mít velké, těžké a výkonné auto kvůli pohodlí, "bezpečnosti" a machrefektu tahají ty nejlevnější nebržděné kárky.

Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 10:03 | Nahoru | #34
Borntobewild, ty máš dosť jednoduchý svet, čo?

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 10:08 | Nahoru | #35

assassin píše: Foxdive> Ty Nm jsou na klice… neni problem to zprevodovat, jen to pak nejede rychle… na to je potreba vykon … a o tom uz jsem psal

Lehky auto muze tezkej vozejk rozhodit behem nejakeho divocejsiho manevru a taky nemivaji brzdy dimenzovane s extra rezervou… co si tak pamatuju o1 81kW tdi tak tam brzdy nezvladaly ani prazdny auto, kdyz se jelo trochu brzda-plyn proto nemivaji takova auta v tp povolenej tezsi vozejk a pokud jo, je dobry pouzivat hlavu a pocitat s tim, ze ta technika na to nema…


Jo máš pravdu já když měl O1 tak zabrzdit třeba ze 180 ty brzdy nedavaly moc dobře

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 10:11 | Nahoru | #36

Borntobewild píše: Další vlákno, které si žije nezávisle na autorovi a jeho problému.
S vozíkama je to opravbu komický fenomén. Přesně ti lidi, co haní fábii nebo dáčii a musí mít velké, těžké a výkonné auto kvůli pohodlí, "bezpečnosti" a machrefektu tahají ty nejlevnější nebržděné kárky.



Jestli to bylo na me, tak jelikoz vozim jen motorky a to prevazne jen jednu ktera vazi 110kg tak jsem koupil agados na motorky… kdybych tahal vic velkejch motorek, koupim ten vetsi brzdenej…Ecko mam…

1 reakcí na tento příspěvek Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 10:36 | Nahoru | #37
Pokud táhneš vozík, co má dohromady 300kg, není co řešit. Ale samotné zadání tohodle vlákna je: "budu tahat těžký nebržděný vozík a potřebuju k tomu auto". Vám ostatním to nepřijde na palici? Mám auto, které těžký nebržděný vozík nemůže tahat a místo toho, abych si pořídil bržděný vozík, se kterým bude pohodlná, bezpečná jízda, budu měnit auto?

1 reakcí na tento příspěvek Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 11:05 | Nahoru | #38
Ako vieš, že Cáca má auto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 12:09 | Nahoru | #39
Borntobewild> Brzdeni neni vse. Male auto nema na tahani tezkyho vleku motor a i v zatackach je stabilita jinde, pokud hmotnost auta a voziku neni srovnatelna

Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 12:19 | Nahoru | #40
Všetko je relatívne, škodovkami 105 sa ťahali cca tonové vozíky s melonmi na stredné Slovensko. Na rovinke 60-70, do kopca 30-40. Záleží od toho, čo si kto predstavuje pod pojmom jazda. Inak na tieto ťažké prívesné vozíky (aj cez 1,5t) sa používali hlavne malé fiaty Ritmo, renaulty 19 a pod., lebo do toho pchali na tú dobu silné motory a ťažné bolo prakticky na úrovni kolies - nekurvilo to stabilitu. Čím je zadný previs väčší, tým viac nahovno sa ťahá vozík. A to som zažil, nie čítal niekde na nete. Pekné časy Pravda, vtedy bola premávka na diaľnici v piatok poobede menšia, ako v súčasnosti v pondelok o polnoci.

Vozíky boli domáca výroba, nápravy favorit. Dlhodobo to znesie 2t hmotnost, parádne predimenzovaná náprava. Pruženie len na pneu (165/70R13 na 3 bary), medzi vozík a nápravu sa dáva gumový doraz. Struny ani tlmiče tú váhu nedávali, to fungovalo tak do pol tony záťaže. Brzdenie bud nárazové, alebo cez kyvadlo pod nápravou. Bez brzd to bola strašná jazda, nejde to ubrzdiť.

Naposledy editováno 20.08.2022 12:22:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 12:41 | Nahoru | #41

assassin píše: Borntobewild> Brzdeni neni vse. Male auto nema na tahani tezkyho vleku motor a i v zatackach je stabilita jinde, pokud hmotnost auta a voziku neni srovnatelna


Ale především o brzdách to je. Každé auto má povolenou hmotnost na bržděném asi trojnásobek oproti nebržděnému.

Naposledy editováno 20.08.2022 13:05:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 13:58 | Nahoru | #42

foxdive píše: úplně offtopic , ale tys sracko jel na vozíku a ještě s Hondou


A bylo to to nejlepší co jsem mohl udělat. Ono 1600km rovně je strašnej voser.
No a honda... no jo no.... to neovlivnim

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 15:31 | Nahoru | #43

jean192 píše: Ako vieš, že Cáca má auto?


Jakékoli informace o Cácovi se můžeme pouze domýšlet. Vypadá to, že se tu už neukáže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 16:06 | Nahoru | #44

Borntobewild píše: Ale především o brzdách to je. Každé auto má povolenou hmotnost na bržděném asi trojnásobek oproti nebržděnému.



s vozikem s tou 110kg motorkou projedu zatacku tak ze rozblikam esp, s brzdenym vlekem, treba s karavanem je to smrt v ocich uz kdyz jedes krokem…. Takze to "predevsim o brzdach" papirove sice je, ale z meho pohledu se sakra pozna jak tezkej vlek tahnes…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 16:57 | Nahoru | #45

assassin píše: s vozikem s tou 110kg motorkou projedu zatacku tak ze rozblikam esp, s brzdenym vlekem, treba s karavanem je to smrt v ocich uz kdyz jedes krokem…. Takze to "predevsim o brzdach" papirove sice je, ale z meho pohledu se sakra pozna jak tezkej vlek tahnes…



twl, ale Ty asi nechapes, ze nemas to spravny auto ne asi??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 16:59 | Nahoru | #46
MedWed> No prave, kazdymu jako to spravny prijde jiny auto… protoze ma odlisne pozadavky. Kamos muze za f150 tahat 6.3t … ten to vidi zas trochu jinak

Edit: blbe spocitane lbs to kg

Naposledy editováno 20.08.2022 17:02:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 17:00 | Nahoru | #47

assassin píše: MedWed> No prave, kazdymu jako to spravny prijde jiny auto… protoze ma odlisne pozadavky. Kamos muze za f150 tahat 8tun … ten to vidi zas trochu jinak



... to byl rejpanec do Previe... priste mrknu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 17:03 | Nahoru | #48
MedWed> Ja vim, jen jsem nechtel aby to vypadalo ze kopu za v70 … na tahani jsou urcite lepsi auta…. Treba previe

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 17:04 | Nahoru | #49
assassin> no slava

1 reakcí na tento příspěvek Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 17:09 | Nahoru | #50
No zrovna O1 se zadní nápravou ještě horší než hroznou a kurva dlouhým zadním převisem na tahání teda moc neni

1 reakcí na tento příspěvek Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 17:44 | Nahoru | #51
Z toho, že Prévie je nejlepší auto na světě snad vyplívá, že je nejlepší i na tahání, ne?
To je samozřejmě sranda, jsou auta vhodnější na tahání. Jedničková táhne dobře, AWD ještě líp než RWD. Dvojková FWD navíc s dlouhou převodovkou už taková sláva není.
Mě se třeba nikdy ESP nerozbliká, už proto, že ho u žádného auta nemám To, že se s přívěsem, jakýmkoli musí jet jinak než bez něj je snad jasné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 17:53 | Nahoru | #52

assassin píše: MedWed> No prave, kazdymu jako to spravny prijde jiny auto… protoze ma odlisne pozadavky. Kamos muze za f150 tahat 6.3t … ten to vidi zas trochu jinak

Edit: blbe spocitane lbs to kg


A to i dle Evropské legislativy? Tady to mívá většinou maximálně 3,5t, což je i maximální povolená hmotnost pro nájezdovou brzdu.

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 20:52 | Nahoru | #53

KubaLC8 píše: A bylo to to nejlepší co jsem mohl udělat. Ono 1600km rovně je strašnej voser.
No a honda... no jo no.... to neovlivnim

to asi jo no.ale mohls to střídat, chvíli po zadním a pak zas po předním

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 20:55 | Nahoru | #54

KubaLC8 píše: No zrovna O1 se zadní nápravou ještě horší než hroznou a kurva dlouhým zadním převisem na tahání teda moc neni

hele já měl 4kolu a zadní náprava pecka

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 21:06 | Nahoru | #55

Borntobewild píše: Z toho, že Prévie je nejlepší auto na světě snad vyplívá, že je nejlepší i na tahání, ne?
To je samozřejmě sranda, jsou auta vhodnější na tahání. Jedničková táhne dobře, AWD ještě líp než RWD. Dvojková FWD navíc s dlouhou převodovkou už taková sláva není.
Mě se třeba nikdy ESP nerozbliká, už proto, že ho u žádného auta nemám To, že se s přívěsem, jakýmkoli musí jet jinak než bez něj je snad jasné.



cozeto? poplivat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 21:09 | Nahoru | #56

Borntobewild píše: A to i dle Evropské legislativy? Tady to mívá většinou maximálně 3,5t, což je i maximální povolená hmotnost pro nájezdovou brzdu.



Ne v evropským tp ma min, tolik to auto zvládne, ale legálně jen v USA…

Ja to myslel tak, ze tezky auto muze i s vlekem docela letět a to i s nebrzdenym, zato s lehky autem i s brzdenym vlekem musis hodne opatrne. Je to logicky, ale to je nejspis duvod proc se tu nekdo pta na auto na tahání - jasne, ze jde tahat i s tou 106 dost velkej vlek, ale proste pomalu a opatrne.

Naposledy editováno 20.08.2022 21:13:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 21:10 | Nahoru | #57
foxdive> Jo 4x4 je v tomhle znatelne lepsi.

Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 21:20 | Nahoru | #58
Kazda kokta 1 je na tahanie ozaj tazkehovozika nahovno, previs jak hovado a razvor jak kolobezka

(reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 21:54 | Nahoru | #59

foxdive píše: hele já měl 4kolu a zadní náprava pecka


neporovnately

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na tahání motovleku

20.8.2022 v 22:09 | Nahoru | #60
assassin> Tak ale to je všechno úměrný těm hmotnostem. Pokud za tou 600vkou potáhne 800kg přívěs, bude to odpovídat tomu, když potáhneš za V70 třeba 2 tuny. Roli samozřejmě hrajou další věci, jako rozložení hmotností, poháněná náprava, rozvor, převis atd. A roli samozřejmě hraje i ten přívěs. Typ nápravy, rozložení hmotností, plocha, vystavená větru, typ stabilizátoru, případně jeho absence, tlumiče, atd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist