globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh
7.7.2022 v 11:05
Zdar kluci,
řeším už dva měsíce problém s volnoběhem na KLX 250, 1994, karbec Keihin cvk 34. Karbec vyčištěný, vše originál, trisky dle manuálu. Filtr v Airboxu KN, vyčištěný, naolejovaný sadou od KN. Motorka při jízdě jede OK, svíčka má barvu do cihlova, ale určitě by se to dalo ještě trochu ochudit, ale nepotřebuji 100% výkon.

Ale k závadě. Nastartuji, nechám cca 2minuty klapat s občasným přidáním plynu. Poté vyjíždím ke křížovatce cca 50metrů, vyřadím a chcípne na nízký volnoběh. To samé po delší jízdě.

Nicméně včera jsem zkusil odpojit hadičku odvětrání, spojující motor s airboxem, vzniklý otvor v airboxu zaslepil a motorka drží volnoběh na 100%. Jede pořád stejně s rozdílem, že ten volnoběh se udrží. Po opětovném zapojení se závada opakuje, chcípe. Zaslepím a volnoběh drží.

Samozřejmě jde z odvětrání mastná mlha, oleje tam mám na horní rysce. Odvětrání v airboxu ústí hned před vstup karburátoru.

Tak a nyní chlapci poradťe, pokud víte, proč a co má vliv na chod volnoběhu. Fakt po dvou měsících po koupi a následném laborování jsem alepoň na něco přišel, ale rád bych to měl vše, jak to pan Kawasaki vyrobil.

Jo, forum mám prolezlé skrz na skrz a rady jsem se nedopátral.

Díky za jakoukoliv radu Michal

Naposledy editováno 07.07.2022 11:16:44
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 13:31 | Nahoru | #1
A s origo filtrem to dělá také?

1 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 15:33 | Nahoru | #2
Jestli vede hadička odfuku před filtr, do "vyčištěnýho" vzduchu, mohla by její netěsnost ochuzovat směs. Tak bych asi hledal praskliny na hadici, problémy kolem příruby atd.

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 18:16 | Nahoru | #3
karavanista> Origo filtr nemám, ale kn-ko jsem na zkoušku omotal naimpregnovaným molitanem a bez jakékoliv změny. Prostě jak je zapojený odfuk, tak to volnoběh nedrží. Díky

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 18:19 | Nahoru | #4
callowsick> Půlku čističe brzd jsem spotřeboval a netěsnost jsem nenašel. A ano, fouká to přímo do vyčištěnýho vzduchu a šup do karbecu.

1 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 19:11 | Nahoru | #5
A kdyz do airboxu nechas jen diru (tedy nenasadis hadici oddechu z motoru), chova se to stejne?

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 19:32 | Nahoru | #6
Slávek-TDM> Zkusím špunt dát pryč, tak zítra dám vědět.

Zkusím taky dát do hadičky nějaký molitan jako filtr a napojím to na airbox. Věřím, že tá masná mlha právě ovlivňuje chod, né to foukání.

Díky

1 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 20:00 | Nahoru | #7
Když ji prices, bude ti tlaková skříň.. A bez fittru? Osobně si myslím, že to na mazaný kn je málo průchozí..

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 20:06 | Nahoru | #8
karavanista> špunt mám v airboxu, motor odfukuje bez odporu. Hodím kn pryč a dám tam jen molitan. Zítra budu laborovat.
Díky

2 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 20:06 | Nahoru | #9
Není v té hadici ventil a hadice naopak nasazená?

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 20:14 | Nahoru | #10
mira008> Pochybuju, ale mrknu na to.

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 20:14 | Nahoru | #11

mira008 píše: Není v té hadici ventil a hadice naopak nasazená?


To by nemelo sani vadit, ale tlakoval by mu motor a vytlacoval olej ven vsude mozne - treba kolem gufera retezoveho kola.

1 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 20:28 | Nahoru | #12
Máš tak velký profuk přes pístní kroužky, že místo vzduchu znovu nasáváš spaliny, až tak, že je v tom málu nasátého čerstvého vzduchu velký přebytek benzínu. A bohatá směs snižuje volnoběžné otáčky.
Možná by stačilo ten volnoběh poštelovat, aby správné otáčky byly při tom dojezdu na křižovatku.

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 20:38 | Nahoru | #13
Ariete> jako vybehany motor? Ja jen, ze to prave na volnobeznou jehlu moc nereagovalo. Nevim teda jak nyni po odpojeni odfuku...

Mam zmerit kompresi? Diky

Ctu další temata z fora. Rozvody viz. foto... Altik na znacce a takle je to,, rozhozeny"...

Naposledy editováno 07.07.2022 20:43:48

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 23:50 | Nahoru | #14
Do rozvodů nehrab, je to dobře...rozvodové kolo na klice nemusí být nalisované zcela přesně k HU...

Naposledy editováno 08.08.2022 12:15:23

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

7.7.2022 v 23:59 | Nahoru | #15
Voe, jak by asi tak mohl přefuk zakončenej před karbecem, odstavit motor? U normálně složeného motoru z přefuku téměř nic nefouká to není hadice od turba.
Jdu jen náhodou kolem a jsem i pod vlivem, proto proto se tak blbě ptám.

1 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 06:28 | Nahoru | #16
záleží jak moc to fouká z té hadice a jestli máš pak celý airbox od oleje nebo ne po nějaké delší jízdě.

edit: takhle rozvody vypadají, že vačka je o zub skočená.

Naposledy editováno 08.07.2022 06:30:37

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 09:28 | Nahoru | #17
Jdu vám to natočit, jak to fouká.

Na jsem psal, tak na pilotní šroub to nemělo moc velký vliv, ať byl na 1 otočku nebo 3,5. Nevím, jak nyní, když je hadička odpojená, ale to také zkusím.

Díky Michal

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 11:30 | Nahoru | #18


Karbec nemám moc poladěný, takže otáčky padají občas pomaleji, ale vždy se po okamžiku vlátí na daný volnoběh. A otáčky po startu, bez sytiče, jsou stále vysoké, ale po minutě samy klesnou...



Studený start na čtvrtý kop bez sytiče, který mám ,,natvrdo zavřený a zatěsněný", abych si byl jistý, že mi do toho nekecá.

Potom ten oddech motoru. Na volnoběh to takto pulzuje podle otáček a při vyšších otáčkách to fouká a saje, takže papír nevlaje, ale zůstavá na místě.

Potom jsem schválně za chodu napojil oddech zpět do airboxu a motor hned snížil otáčky a při přidání plynu motor chcípl.

Hadička je normálně průchodí, žádný zpětný ventil tam není, ani být nemůže.



Před měsícem s připojeným oddechem, nereaguje na volnoběžnou trisku. pokud přidám na klapce, tak to kolikrát drží třeba 4000ot a nešlo to stáhnout dolů, dokonce ani sytičem.

Hladinu v karbecu mám o cca 1,5mm výš. V manuálu 17mm, mám 15,5mm. Nastavil jsem to tak na zkoušku a nemělo to vliv na chod, tak jsem to zatím nechal tak.

Díky Michal

Naposledy editováno 08.07.2022 11:38:33

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 11:31 | Nahoru | #19
wáca> Kdybych ten rozvod pootočil o zub, tak to taky bude mimo, protože bych to posunul o cca 8mm a já potřebuji cca 4mm, aby to bylo na značkách.

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 11:34 | Nahoru | #20
Podle mě ten odfuk je hodně velikej, takže špatný kroužky, píst, válec, atd.

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 11:37 | Nahoru | #21
Kdyz fouka jednovalec hodne do oddechu tak je obvykle KO pist…

1 reakcí na tento příspěvek Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 11:41 | Nahoru | #22
Oleje tam mám pořád stejně.... Takže mám se připravit na přehonování, píst, kroužky, těsnění?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 11:48 | Nahoru | #23

_Michal píše: Oleje tam mám pořád stejně.... Takže mám se připravit na přehonování, píst, kroužky, těsnění?



Tak nějak + pro jistotu ventily.

(reakce na) Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 11:54 | Nahoru | #24
FJRPEPA> těsnení ventilů, zalapování/ zabroušení sedel.... ? Nemám nejdřív změřit kompresi motoru, kamerou prozkoumat spalovací prostor? Já bych teda rád pojezdil....

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 14:05 | Nahoru | #25
Nez bych se vrtal v motoru, radeji bych nejdriv sundal karbec a podival se na jeho stav vevnitr. U malyho jednovalce ma i malej problem nebo chyba v nastaveni velkou odezvu. Zvlast pokud nereaguje na nastaveni volnobehny trysky a i drobna zmena tlaku pred karbcem dokaze rozhodit otacky.
Kdyby byl prasklej pist nebo krouzky, bude se z motorovyho prostoru kourit..

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 21:23 | Nahoru | #26
Jo test komprese samo driv nez se to rozhodi. A taky 100pro vyloucit vse ostatni.. falesnej vzduch, nejakou zavadu na karbci atd atd…

Naposledy editováno 08.07.2022 21:23:48

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

8.7.2022 v 22:32 | Nahoru | #27
Kamarádi díky, ale opravdu nevím, co na tom karbecu už vykoukat. Karbec byl 30 minut v ultrazvuku, potom i prošťouchanej, vyfoukanej. Membrána jako nová.

Nikde to nepřisává. Jedině koupit úplně nový trysky i pilotní jehlu, což není problém....

Kompresi zkusím změřit o víkendu a zkusím nastavit pilot screw, jestli se budou měnit otáčky při odpojeném odfuku.

Budu informovat díky

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

10.7.2022 v 13:20 | Nahoru | #28
Cau,
pristi tyden jedu pro origo molitan filtr. Pro dalsi testy je to fakt nutný.

Dneska jsem dal pryc kn a dal jen kousek molitanu, aby tam nevletel bordel a pri jizde to neslo do otacek a cukalo to. Nicméně jsem nastavil volnobeh a drzelo to i s pripojenym odfukem. Po okamzitem predelani zpet na kn, motorka jela jak ma, ale otacky nechtely padat, serizenim volnobehu na nizsi otacky to prestalo, ale zase po kratke jizde to po vyrazeni chciplo na nizky volnobeh. Je to beh na delsi trat, tak to nebude vse naraz.

Michal

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

13.7.2022 v 22:49 | Nahoru | #29
Jakej molitan? On takové molitan z matrace zrovna moc pruchozi není... Na filtr nevhodný.

Odvětrání klikové skříně vs chod motoru na volnoběh

13.7.2022 v 22:52 | Nahoru | #30
Asi tak, molitanove filtry se delaji ze specialniho molitanu - je tam takova technologicka finta co zpusobi, ze je pruchozi, normalni molitan neni, tzn to je jako clonka v sani (sytic)

Naposledy editováno 13.07.2022 22:52:59
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8268 2.5.2024 v 21:19 karelsychra
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut
Víkendové enduro Praha-západ Kawasaki KLX 250, AJP PR5 250 Enduro, KTM Freeride 2... EnduroOnRoad 18 21.2.2023 v 02:49 karelsychra
Kawa KLX 250 16kW - zvýšení výkonu Kawasaki KLX 250 seikos 6 8.2.2022 v 20:11 Mojmír366
Dual-Sport nebo Cenduro Kawasaki KLX 650, Suzuki DR 650, Suzuki DR 400, Suzu... Albjert 15 24.4.2021 v 09:15 spacy


TOPlist