Naposledy editováno 07.06.2022 17:18:22
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
Snad máš nějakou zkušenost s F800 a dokážeš odhadnout, jestli tě o 20% nižší objem uveze.
2 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou s kuframa
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
Dvouválec od půl litru vejš na normální cestování stačí. Co nestačí, je místo spolujezdce a hmotnost motorky. Ten X-cape má sedlo spolujezdce vysoko nad zadním kolem, navíc nevypadá moc pohodlně. Když tam vzadu vysoko bude sedět 70kg spolujezdkyně a k tomu nabalíš 30 kg do kufrů vzadu na podsedlovce, bude ti to páčit s motorkou, která kvůli tomu bude těžko ovladatelná.
Takovýhle náklad "daleko vzadu nahoře" potřebuješ vyvážit těžkým motorem vepředu dole, aby těžiště zůstalo rozumně uprostřed. Proto se dělají velký cesťáky s hmotností přes čtvrt tuny.
Malé dvouválce jsou naopak lepší a ovladatelnější při jízdě sólo.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
Jízda ve dvou je v pohodě a ani bych neřekl, že to motorka nějak moc cítí, zatáčky snese i ve dvou jezdit pěkně svižně a motorově to bohatě stačí a to teprve zajizdím, takže to nemůžu tolik tahat.
Vůbec se toho neboj a běž do ní ?
Motor slabý, i pocitově podle testerů, 44 kW vs 52 kW. To, co má stromek pohotovostní hmotnost, 213 kg, má číňan suchou. Rozvor 1560 mm stromek, ale číňan jenom 1470 mm. Těch 9 cenťáků je rozdíl mezi jednomístnou a dvoumístnou motorkou. Nebo mezi jednomístnou motorkou a F800GS.
Naposledy editováno 07.06.2022 20:15:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou s kuframa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou s kuframa
Jede to úplně v pohodě, cestovní rychlost 130 km/h na pohodu.
Mám doma ještě Kawasaki Vulcan S 650, měla by to být kopie tohoto motoru a řekl bych že se chová stejně dobře.
Ale my si jezdíme na pohodičku, nepotřebují letět pořád jako prase
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou s kuframa
MartasUS píše: .... Mám 800GS a když ta moje chce jet někdy se mnou tak radostí neskáču.
To ale není nijak ovlivněno vlastnostmi motorky.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
"Výběr cestovní motorky a s tím spojené téma přetěžování motorek jsme v mém okolí nedávno řešili. Moje váha je dle ročního období 120kg+. Naštěstí jezdím sám, ale pokud bych chtěl jezdit ve dvou a s bagáží... Měl bych asi hodně zvažovat užitečnou hmotnost konkrétního typu motorky. Což podle mě mnoho lidí nedělá. Když se člověk rozhlédne kolem sebe, jak naložení někteří jezdí, je jasné, že musí hrubě přetěžovat. Jen váha doplňků na motorce (padáky, centrální stojany, držáky a lešení bočních a zadních kufrů, kufry samotné...) udělá klidně několik desítek kg, k tomu jejich obsah a jezdci samotní a jejich oblečení a výbava...
Není to ale vždy jen o výkonu motorky. Můj V-Strom 650 má už. hmotnost 202 kg, přitom V-Strom 1050 XT jen 193 kg,
Tracer 9 taky 193, populární Tenere 700 jen 190, CF Moto 650MT směšných 150 kg, novinka CF Moto 800MT 182 kg, Moto Morini X-Cape 650 172 kg, JAWA RVM 500 160 kg...ani cestovní legenda bavorák nic moc BMW R 1200 GS 206 kg, BMW R 1250 GS 216 kg. Jedním z rekordmanů je Multistrada s 229 kg.
Takže i tento faktor by měl člověk (alespon ten "nad cent") při výběru motorky zvažovat."
Pokud chceš cestovní motorku střední třídy, ale s použitelným motorem...prostornou s velkou nosností, tak GS 750/850, V-Strom 650, Moto Guzzi V85 TT (navíc jediná ve třídě kardan), NC 750X, snad ještě Versys 650 a se slabším motorem, ale velkou a na zátěž připravenou Benelli TRK 502 X.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
Copyright © Motorkari.cz
Naposledy editováno 08.06.2022 20:02:09
zahadnytajemny píše: . . . nejde jen o motor, ale i další vlastnosti motorky: hlavně si všimni maximální nosnosti X-Cape pouze 172 kg.
Není to ale vždy jen o výkonu motorky. Můj V-Strom 650 má už. hmotnost 202 kg, přitom V-Strom 1050 XT jen 193 kg,
Tracer 9 taky 193, populární Tenere 700 jen 190, CF Moto 650MT směšných 150 kg, novinka CF Moto 800MT 182 kg, Moto Morini X-Cape 650 172 kg, JAWA RVM 500 160 kg...ani cestovní legenda bavorák nic moc BMW R 1200 GS 206 kg, BMW R 1250 GS 216 kg. Jedním z rekordmanů je Multistrada s 229 kg.
Takže i tento faktor by měl člověk (alespon ten "nad cent") při výběru motorky zvažovat."
Tak to můj Thruxton RS s už. hm. 216Kg, je vyloženej expediční speciál .
Naposledy editováno 09.06.2022 23:26:19
Teď jsem měl možnost trochu projet X-Cape. Motorka hezká, celkem pohodlná, dobře vybavená. Ale nijak zázračně to nejede. Na cestování ve dvou bych to asi nedoporučoval. Nebude tam žádný přebytek výkonu např. pro bezpečné předjíždění. Navíc si myslím, že kvalitativně to bude od GS krok zpět.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou s kuframa
Naposledy editováno 19.06.2022 09:38:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou s kuframa
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servisní náklady Moto Morini X-Cape 650 | bikerp | 9 | 27.9.2022 v 21:44 Číkus |