Mám na vás dotaz, ale trochu vám popíšu svoje trauma.
Mám motor BMW 1150 RS a jelikož jej hodlám zavěsit do ultralightu, řeším všechno možný. Kvůli minimální hlučnosti řeším vhodný tlumič, ale žádoucí je "zachovat výkon"!!! (klidně i zvýšit, ale to je v případě čtyřtaktu utopie), zároveň potřebuju co nejnižší hmotnost všeho, a ideální by bylo i zabránit přenosu tepla do motorového prostoru, protože komplet motor a veškeré příslušenství bude pod kapotáží kvůli aerodynamickému odporu. Ven půjde jen koncovka výfuku. Zapalování mám, přípravu směsi a chlazení oleje a motoru vůbec taktéž mám vyřešené. Nemám problém něco zbastlit - svařování nerezu mám, ale proč nevyužít hotovou a klidně nehomologovanou výrobu, samozřejmě s ohledem na cenu.
Díky za typy.
Jarda
1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150
Motor na fotkách je "jednosvíčka", v každé hlavě je jen jedna svíčka.
Originální palivová soustava pracuje s tlakem 3,5 baru.
Samotná příruba svodů asi koupit nepůjde, můžeš koupit celé svody, uříznout si z nich příruby a zbytek dát do sběrných surovin.
Dobrý zdroj na díly je tipmoto.com , jedny svody v inzerátu jsou. Možná by šlo je říznout, "narovnat" kolena pro správný směr toku plynů a použít svody do jednoho tlumiče.
Na stejném webu bys našel i příruby pro sání, které jsou částečně pryžové, časem a horkem tvrdnou, netěsní pak. Doporučuji koupit nové.
"Holý" motor bez spojky, bez výfukových svodů, bez sacích nátrubků, bez startéru, ... má v ETK psanou hmotnost 55 kg.
Naposledy editováno 13.04.2022 22:43:21