globalmoto_kveten





Téma: výfuk BMW 1150
24.3.2022 v 19:27
Dobrý den Borci!
Mám na vás dotaz, ale trochu vám popíšu svoje trauma.
Mám motor BMW 1150 RS a jelikož jej hodlám zavěsit do ultralightu, řeším všechno možný. Kvůli minimální hlučnosti řeším vhodný tlumič, ale žádoucí je "zachovat výkon"!!! (klidně i zvýšit, ale to je v případě čtyřtaktu utopie), zároveň potřebuju co nejnižší hmotnost všeho, a ideální by bylo i zabránit přenosu tepla do motorového prostoru, protože komplet motor a veškeré příslušenství bude pod kapotáží kvůli aerodynamickému odporu. Ven půjde jen koncovka výfuku. Zapalování mám, přípravu směsi a chlazení oleje a motoru vůbec taktéž mám vyřešené. Nemám problém něco zbastlit - svařování nerezu mám, ale proč nevyužít hotovou a klidně nehomologovanou výrobu, samozřejmě s ohledem na cenu.
Díky za typy.
Jarda

1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150

13.4.2022 v 22:31 | Nahoru | #1
Motor R1150 RS a R1150 RT je shodný. Naprosto shodný. Mírně nižší výkon a jiný průběh kroutícího momentu měly motory R1150 GS a R1150 R.
Motor na fotkách je "jednosvíčka", v každé hlavě je jen jedna svíčka.
Originální palivová soustava pracuje s tlakem 3,5 baru.
Samotná příruba svodů asi koupit nepůjde, můžeš koupit celé svody, uříznout si z nich příruby a zbytek dát do sběrných surovin.
Dobrý zdroj na díly je tipmoto.com , jedny svody v inzerátu jsou. Možná by šlo je říznout, "narovnat" kolena pro správný směr toku plynů a použít svody do jednoho tlumiče.
Na stejném webu bys našel i příruby pro sání, které jsou částečně pryžové, časem a horkem tvrdnou, netěsní pak. Doporučuji koupit nové.

"Holý" motor bez spojky, bez výfukových svodů, bez sacích nátrubků, bez startéru, ... má v ETK psanou hmotnost 55 kg.

Naposledy editováno 13.04.2022 22:43:21

(reakce na) výfuk BMW 1150

18.4.2022 v 07:52 | Nahoru | #2
FrancisR> Ten motor, co je zašpiněnej (ještě jsem na něj nehráb) a je položenej osou svisle, tak ten je dvousvíčka. Ideu přestavby a jakýsi její postup si průběžně dolaďuju jak co kde zjistím a vyšpijóním. Tak třeba výfuk spíchnu z nerezu, a teď už řeším výfukový příruby (třeba starší), hlavně třídírový, svářeče tigem mám. Napojení sání asi vytočím na soustruhu (dural), a vstřikovač bude jeden (kvůli pravidelnému chodu motoru), protože počítám se sacím potrubím v kombinaci silikonové nebo gumové sací hadice (něco podobnýho jak to je na obrázku výše na to čtyřválcovým boxeru). Hmotnost motoru co mám já, po úpravě vychází 73 kg těsně před instalací do éra.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist