Mám na vás dotaz, ale trochu vám popíšu svoje trauma.
Mám motor BMW 1150 RS a jelikož jej hodlám zavěsit do ultralightu, řeším všechno možný. Kvůli minimální hlučnosti řeším vhodný tlumič, ale žádoucí je "zachovat výkon"!!! (klidně i zvýšit, ale to je v případě čtyřtaktu utopie), zároveň potřebuju co nejnižší hmotnost všeho, a ideální by bylo i zabránit přenosu tepla do motorového prostoru, protože komplet motor a veškeré příslušenství bude pod kapotáží kvůli aerodynamickému odporu. Ven půjde jen koncovka výfuku. Zapalování mám, přípravu směsi a chlazení oleje a motoru vůbec taktéž mám vyřešené. Nemám problém něco zbastlit - svařování nerezu mám, ale proč nevyužít hotovou a klidně nehomologovanou výrobu, samozřejmě s ohledem na cenu.
Díky za typy.
Jarda
1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150
1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150
Pro zástavbu do letadla bych hledal hlavy z 1150 GS,R nebo 1100 S, s přírubama na 2 šrouby, pro ty existoval větší výběr výfukovych nebo alespoň svodových kompletů.
předpokládám že válce ti budou čumět z trupu, některý závodní svody pro R1100 S dokonce neměly ani interferenční rouru (propojení) dole před motorem, kterou 1150 GS,R a 1100 S měly...
zůstanou ti mimo prostor trupu a symetrie UL taky jistě prospěje...
vzhledem k věku danýho typu ale budeš blbě shánět- ale LASER, REMUS, SCHNITZER pro typ R 1100 S by byly po výměně hlav asi ideální volba.
Jinak budeš odkazanej na lidovou tvořivost...
1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150
Takže o důvod víc hledat ty co jdou od v?lců rovnou dolů...
A takový s přirubama na tři šrouby prostě neexistovaly- takže buď tvorba komplet, nebo jiný hlavy a řez ve svislý části a tvorba zbytku svodů až od spodního ohybu, nebo vedení k přídi a pak až výroba vratky zpátky po větru pro nějakou koncovku...?
To už je na fantazii a možnostech konstruktéra...
Pán se ptal na možnosti- ty byly nastíněny, zbytek je jeho volba...
Každopádně hezkej projekt vr?tit hrocha na nebe- hodně úspěchů
Naposledy editováno 21.04.2022 08:53:57