globalmoto_kveten





Téma: výfuk BMW 1150
24.3.2022 v 19:27
Dobrý den Borci!
Mám na vás dotaz, ale trochu vám popíšu svoje trauma.
Mám motor BMW 1150 RS a jelikož jej hodlám zavěsit do ultralightu, řeším všechno možný. Kvůli minimální hlučnosti řeším vhodný tlumič, ale žádoucí je "zachovat výkon"!!! (klidně i zvýšit, ale to je v případě čtyřtaktu utopie), zároveň potřebuju co nejnižší hmotnost všeho, a ideální by bylo i zabránit přenosu tepla do motorového prostoru, protože komplet motor a veškeré příslušenství bude pod kapotáží kvůli aerodynamickému odporu. Ven půjde jen koncovka výfuku. Zapalování mám, přípravu směsi a chlazení oleje a motoru vůbec taktéž mám vyřešené. Nemám problém něco zbastlit - svařování nerezu mám, ale proč nevyužít hotovou a klidně nehomologovanou výrobu, samozřejmě s ohledem na cenu.
Díky za typy.
Jarda

1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2022 v 21:14 | Nahoru | #1
všetko z nerezi je ťažké, obzvlášť samodomo zvody, takže ak premýšľaš nad extrémnou úsporou hmotnosti tak Titan je materiál ktorý hľadáš, nepotrebuješ len koncovku, ale potreboval by si komplet systém. Ten bude možno problematické zohnať, takto po 20 rokoch.

1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2022 v 14:33 | Nahoru | #2
1150 RS RT používá starý hlavy (1100)- pro svodový příruby na 3 šrouby, a pro ty se všechny kompatibilní svody motají před motorem, na pravý straně se spojujou, a myslím že by ti vadily kvůli reduktoru,vrtuli a jinejm věcem který na motorce nebyly. Následuje několik vzájemně podobných verzí kamen kterým se říká výfuk a vážej asi tunu...

Pro zástavbu do letadla bych hledal hlavy z 1150 GS,R nebo 1100 S, s přírubama na 2 šrouby, pro ty existoval větší výběr výfukovych nebo alespoň svodových kompletů.

předpokládám že válce ti budou čumět z trupu, některý závodní svody pro R1100 S dokonce neměly ani interferenční rouru (propojení) dole před motorem, kterou 1150 GS,R a 1100 S měly...

zůstanou ti mimo prostor trupu a symetrie UL taky jistě prospěje...

vzhledem k věku danýho typu ale budeš blbě shánět- ale LASER, REMUS, SCHNITZER pro typ R 1100 S by byly po výměně hlav asi ideální volba.

Jinak budeš odkazanej na lidovou tvořivost...

1 reakcí na tento příspěvek výfuk BMW 1150

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2022 v 08:24 | Nahoru | #3
Tomassino: Pokud bude motor vpředu, bude pravděpodobně otočený "do protisměru", přírubou klikovky dopředu a tím pádem budou jakékoli seriové svody nepoužitelné, směřovaly by dopředu k vrtuli a ne vzad.

výfuk BMW 1150

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2022 v 13:46 | Nahoru | #4
Ech, to už záleží na konstrukci éroplánu, já se věnuju pouze lítání po silnici, každop?dně i tak o dost hůř- pak mu svody zbydou "za" motorem kde se rozhodně nebudou chladit, a bez náporu jsou při vyšších ot?čk?ch tmavěrudý do dvou minut, spaliny (alespoň u mě) mají na vstupu do svodů v pracovním režimu kolem 700- 780°C.

Takže o důvod víc hledat ty co jdou od v?lců rovnou dolů...
A takový s přirubama na tři šrouby prostě neexistovaly- takže buď tvorba komplet, nebo jiný hlavy a řez ve svislý části a tvorba zbytku svodů až od spodního ohybu, nebo vedení k přídi a pak až výroba vratky zpátky po větru pro nějakou koncovku...?

To už je na fantazii a možnostech konstruktéra...

Pán se ptal na možnosti- ty byly nastíněny, zbytek je jeho volba...

Každopádně hezkej projekt vr?tit hrocha na nebe- hodně úspěchů

výfuk BMW 1150

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2022 v 08:51 | Nahoru | #5
Na dně díry v hlavě je osazení, na něm leží těsnící kroužek a k němu doléhá čelo trubky svodu (příruby). Číslo dílu 18211341323 (je to klikací odkaz, č. 7 na schematu), cena 74 Kč za kus, potřebuješ 4 kusy. Objedná a prodá ti to kterékoli zastoupení BMW, nemusí být motorkové - to obecně platí o kterémkoli dílu na motorku, znáš-li číslo dílu, objednají a prodají ti to.

Naposledy editováno 21.04.2022 08:53:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist