globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Euro 5 vs 4
9.3.2022 v 06:27
Ahoj všem!
Je tu někdo, kdo má Scrambler 1200 XE/XC a řešil odstranění katalyzátoru? Euro 4 měla katalyzátor ve svodech a u Euro 5 ho přesunuli do koncovek výfuku. Já to včera vyřešil tak, že jsem nechal původní svody Euro 5 a namontoval koncovky Euro 4. Jde mi hlavně o zvýšení průchodnosti a snížení teploty. Zatím jsem motorku jen na cca 15 minut nastartoval - zvuk je hrubší a motor vypadá, že s tím problém nemá. Může mít tahle úprava negativní vliv na motor?





1 reakcí na tento příspěvek Euro 5 vs 4

11.3.2022 v 13:09 | Nahoru | #1
Obvykle jsou u vstrikovani u motorek dva rezimy, closed loop (zpetnovazebni) a alpha-n - tzn kdy se davka paliva urcuje podle otacek a uhlu otevreni klapky z pevne nastavene mapy.

V closed loop se davka doladuje podle ruznych senzoru, je teoreticky mozne, ze takto zjistene korekce nasledne vstupuji i do vypoctu dodavky paliva v alpha-n rezimu, ale v dobe kdy me tohle zajimalo se to u motorek nedelo. Je fakt, ze novejsi kousky uz neznam do detailu…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Euro 5 vs 4

11.3.2022 v 13:53 | Nahoru | #2
assassin> Máš pravdu, ale správně jsi také zmínil, že to platí pro starší typy řídících jednotek. Closed loop režim je navázán na lambdu, pokud na moto není, není ani tento režim v řídící jednotce. Každý senzor je namapován na určité hodnoty, podle kterých dochází ke korekcím hodnot času otevření vstřikovače a hodnotám předstihu. Když řeknu, že v řídící jednotce Mitsubishi, která je na Panigale 1199 od roku 2012, je 286 map a možná to není konečný počet, tak si můžeš představit, kolik to je dat a s čím vším řídící jednotka pracuje...dělám s diagnostikou a dalšími zařízeními denně, vím jak tyhle systémy pracují, každá značka používá jiné parametry, data, senzory, atd. a na každém typu motorky jsou jiná data, i když se může zdát, že jsou na některých modelech stejné jednotky, tak vizuálně a možná i hardwarově to tak je, ale software je vždy jiný (ne samozřejmě vždy ve všem)...
Ariete> Jestli se ptáš na tu funkci tzv. "self-adjustment", je to na drobné doladění parametrů a odchylek hodnot senzorů a dat v mapování, ale rozhodně ne na doladění parametrů po výměně výfuku nebo dokonce sání...a samo se to nespustí, to se jednou naadaptuje a pak už to jede v naučeným režimu, ale pokud se třeba vyskytne nějaká závada a najednou hodnoty senzorů zaznamenají velkou odchylku, tak to dokáží ještě trošku přizpůsobit, ale vždycky je to pak horší, s opakem jsem se ještě nesetkal. Pak samozřejmě když se provádí nějaká úprava, změna, oprava a podobně, je potřeba tuhle parametriku nechat nově naadaptovat, aby motor fungoval optimálně, někdy tím vyřešíš i některé závady, záleží vždy na konkrétní řídící jednotce. Samozřejmě pokud nemáš profi zařízení, které tyhle funkce umí, tak to sám nijak neuděláš a musím za někým, kdo má takové zařízení a umí tyhle funkce používat. S běžným čtením chybových kódů si nevystačíš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Scrambler 1200 - svody Triumph Scrambler, Triumph Scrambler 1200 Grenes 17 21.2.2022 v 19:10 Papírus
Triumph Scrambler 1200 Triumph Scrambler 1200 FranaD 7 15.4.2019 v 15:22 _ferda_


TOPlist