globalmoto_kveten





Téma: Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3.3.2022 v 18:03
Taková malá tipovačka

(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )

Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest

Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
Anketa: Kde se zastaví cena PHM?
35-40
4%
5
40-45
13%
16
45-50
35%
44
50-55
19%
24
55-60
7%
9
60-65
3%
4
65-70
6%
8
70+
9%
11
putler požere ukrajinu a cena klesne pod 30 Kč
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

8.6.2022 v 22:17 | Nahoru | #1
1100Virago> Odzdrojovat něco novinkama a spol. možná nebude úplně to pravé. Co takhle naučit se maďarsky? Nebo si najít zdroje na anglicky psaných maďarských webech?
Protože po zastropování měly problém ty benzínky, které braly od jiných distributorů, dražších, než MOL. Problém byl vyřešen, berou od MOL. Pak už brečeli jenom kvůli nízké marži, když neměli výtoč.
Krátkodobý nedostatek paliv byl většinou v pohraničí, když se blížil nějaký termín pro konec zastropování cen a nakupovali tam cizáci do foroty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

9.6.2022 v 08:37 | Nahoru | #2

Ariete píše: 1100Virago> Odzdrojovat něco novinkama a spol. možná nebude úplně to pravé. Co takhle naučit se maďarsky? Nebo si najít zdroje na anglicky psaných maďarských webech?
Protože po zastropování měly problém ty benzínky, které braly od jiných distributorů, dražších, než MOL. Problém byl vyřešen, berou od MOL. Pak už brečeli jenom kvůli nízké marži, když neměli výtoč.
Krátkodobý nedostatek paliv byl většinou v pohraničí, když se blížil nějaký termín pro konec zastropování cen a nakupovali tam cizáci do foroty.


A proč brali od dražších distributorů než je MOL? Nebylo to třeba proto, že MOL pro všechny nestíhal? A jak to bude teď?
A pokud je paliv dostatek, proč si nemůžu v Maďarsku natankovat plnou nádrž za maďarské ceny? Proč zavedli ekonomickou prasárnu "cizinec není našinec" a dvojí ceny? No protože by jim to přeshraniční vykoupili a nastal by domácí nedostatek. I Poláci po snížení daně časem omezili prodej přehraničním, přesně kvůli tomu.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

18.11.2022 v 18:03 | Nahoru | #3
Tak jsem si vzpomněl na starší diskusi o tom, jestli zastropování cen vyvolá nebo nevyvolá nedostatek a krachy:

Ariete píše: Odzdrojovat něco novinkama a spol. možná nebude úplně to pravé. Co takhle naučit se maďarsky? Nebo si najít zdroje na anglicky psaných maďarských webech?
Protože po zastropování měly problém ty benzínky, které braly od jiných distributorů, dražších, než MOL. Problém byl vyřešen, berou od MOL. Pak už brečeli jenom kvůli nízké marži, když neměli výtoč.
Krátkodobý nedostatek paliv byl většinou v pohraničí, když se blížil nějaký termín pro konec zastropování cen a nakupovali tam cizáci do foroty.



A realita Maďary dohnala. Pro Arieteho: V článku je odkaz na maďarský originál A nedostatek má MOL, který údajně ten "problém vyřešil"

Ale jasně, Orbán to dělá dobře, Fiala úplně blbě. Akorát ekonomické ukazatele zatím tvrdí opak.

Naposledy editováno 18.11.2022 19:42:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist