globalmoto_kveten





Téma: Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3.3.2022 v 18:03
Taková malá tipovačka

(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )

Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest

Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
Anketa: Kde se zastaví cena PHM?
35-40
4%
5
40-45
13%
16
45-50
35%
44
50-55
19%
24
55-60
7%
9
60-65
3%
4
65-70
6%
8
70+
9%
11
putler požere ukrajinu a cena klesne pod 30 Kč
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.5.2022 v 16:14 | Nahoru | #1

Ariete píše: Co budou dělat se všemi těmi autobusy slavnostně předělanými na zemní plyn?


Autobusy na CNG už neumí jezdit na naftu? Já myslel že je to jako s LPG - možnost navíc.

Naposledy editováno 16.05.2022 16:14:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.5.2022 v 17:24 | Nahoru | #2
stráťa> V zásadě by to tak mělo být, když se plyn zapaluje vznícením nafty. Ekonomicky to teď vychází špatně, když kilo plynu a kilo nafty stojí cca stejně, 50 Kč. Všichni, kdo si pořídili CNG autobus, počítali, že se navýšení investice asi o 1M Kč ze základního 4M dieselu brzo vrátí.
Technicky tam může být problém v emisním systému, protože CNG má katalyzátor pro oxidaci nespáleného metanu, zatímco nafťák zase nějaké filtry.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.5.2022 v 19:53 | Nahoru | #3

stráťa píše: Autobusy na CNG už neumí jezdit na naftu? Já myslel že je to jako s LPG - možnost navíc.


Na naftu rozhodně ne. Pokud, tak na benzín Plyn spaluje zážehový motor. Ale u těch busů jde především o lokální emise a ne o cenu. A provoz na CNG pořád trochu levnější než na naftu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist