V diskuzích jsem se dočetl že 100 oktanový benzín není vhodný do nových TPI motorů (2T motor se vstřikováním od koncernu KTM). Údajně je 100 oktan sušší benzín a tomuto motoru by mohl dělat problémy?? Zatím jediný hmatatelný důkaz jsem našel v manuálu, kde výrobce udává natural 95oktanů, ale to se píše ve všech manuálech a nikdy nebyl se 100 oktanem problém, na svých bývalých motorkách jsem lél z 90% tankování pouze 100oktan. Ale u TPI je prej jinak? Může to někdo trošku rozvést??
1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Někde byl článek/test paliv a jejich přínos pro motory, vybavuju si, že u některých motorů s menší kompresí ten 100oktan byl spíše nepřínosný, jestli to bylo jinačí teplotou a délkou hoření, nebo čím, to už nevím.
...máme oktávku 1,4i 59kw a tam je v návodu "netankujte prémiová a vysokooktanová paliva", buď 91 nebo 95.