1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaútočia tie ruské kurvy,alebo nie
Šli na to mazaně: děd byl sice totálně nasazen, ale když Němci zjistili, že má v Praze sestru s rodinou, nařídili, že nastoupí k Junkersu ale bude bydlet u nich. Aby ho nemuseli živit v lágru. (Z toho důvodu taky neměl po převratu nárok na odškodnění). Původně vůbec nebyl nástrojař, ale jen nějaká dělnická síla. Dělníci tam čas od času dostávali možnost nějakých kurzů nebo rekvalifikací , tak se přihlásil, osvědčil se a pak pracoval jako soustružník. Ve skutečnosti tedy nevyjebal děda s Německem, ale Německo s dědou
Ten Messerschmitt byl rovněž na základě dobrovolné volby, ale to trvalo jen pár měsíců a končila válka. Krátce ho přeškolili a zaučili někde v říši (to už nevím kde, ale sypali tam prej furt spojenci bomby) pak tu výrobu pancéřování přesunuli zase do Prahy. Takže nic extra. Utkvělo mi v hlavě, když vyprávěl, jak ty nový Mesry 109 byly nádherný letadla, voněly barvou, byly lesklý a čistý, takže někde se dostal už ke kompletním strojům....ale kde, to nevím, to už sem zapomel a děd je už 12 let po smrti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaútočia tie ruské kurvy,alebo nie
Yura píše: Medved> já taky nemyslel, že ten můj byl nějak výjimečnej, spíš naopak, on vždy vyprávěl s radostí jak s tím "vyjebal". Junkers byl totiž i v Praze nějaká pobočka( JiB bude vědět) myslím že to byla před válkou letecká fabrika Avia?
Ano, v Avii vzali valkou opustene draky Bf109G6 a Bf109K4 a nacpali do nich motory Junkers Jumbo211, kt. se daval do Stuky Ju-87, Ju-88 a He-111 (origo Me109 byl osazen motory Daimler Benz DB605).
Motor byl slaby, nizkootackovy, drak tezky a samozrejme to nefungovalo. Byl to ceskoslovensky stihaci letoun Avia S-199 (ve sluzbe 1947-1957), ale realne by tato "Avie" mela v leteckem boji problem uz v r. 1941 natoz v 50. letech kdy se uz ve svete litalo nadzvuk.
Tot jen takova vsuvka. UA-RUS konflik tu resit nechci. Jsou veci neverejne a predevsim cenzurou zakazane pod trestnim stihanim.