globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej do motoru J-20 po GO
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaký olej mám dávat do motoru po GO. Pročetl jsem snad všechno na internetu a moc moudrý z toho nejsem. Někdo doporučuje M2T, někdo zase ne, někdo doporučuje moderní 2T oleje a jiní tvrdí, že díky tomu přidřeli...

Potřebuju teda poradit, zda mám do motoru dávat M2T API TA, M2t API TB, 2T API TC nebo třeba oleje Mogul TSF nebo Stihl
Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO

28.12.2021 v 19:46 | Nahoru | #1

Gazda4 píše: Takže pánové, aby jsme to nějak rozsekli, tady máte článek a tudíž další názor:

https://www.motomaga...p;menu=5&pos=m2t

Je to jak jsem říkal...
To, co napsal výrobce v dané době se musí brát dnes s rezervou a jak se tam taky dočtete i u M2T stačí bohatě poměr 1:40 ba i 1:50...


Poměrně obskurní článek. Jedna paní povídala, ale radši bych viděl, že např. v UVMV provedli životností zkoušky pincka s mazacím poměrem 1:40. Že se stojany s mixem se zavedly kvůli těm Wartburgům a Trabantům, a že se pro ně odsouhlasil poměr 1:33 a 1:40, to jediné dává smysl. Co ale smysl nedává, spíš se to traduje, že cituji:

Jelikož byl olej M2T do čerpacích stojanů, které umožňovaly automatické míchání oleje s benzinem, dodáván v předředěné formě (M2T Mix), odpovídalo poměru 1 : 40 nastavení stojanu na poměr 1 : 33.


Proč by někdo uváděl jiný mísící poměr, než byla skutečnost? Dávkování uvnitř stojanu muselo být seřízené pro použití předředěného benzínu a ne šidit.

Další věc, kdy se v tom článku pletou hrušky a jabka a někteří si pak myslí, že jinde měli trávu zelenější, když je to podbarvené reklamou na Castrol:

Olej M2T nikdy nepatřil mezi špičkové oleje pro vysokovýkonné motory, avšak pro motory běžných automobilů a motocyklů však svými parametry vyhovět dokázal.

Koupě výkonného oleje zahraniční provenience nebyla pro většinu smrtelníků žijících za železnou oponou myslitelná. Závodníci, sedlající výkonné závodní motocykly, pro které použití oleje M2T nebylo myslitelné, museli hledat složité cesty, mnohdy za hranou legality, jak se k zahraničním olejům dostat.


M2T je minerální olej, jako byly v té době, v 70. letech, i běžné 2T oleje na západě. Tehdy už byl každý 4T olej aditivovaný natolik, že neuvěřitelně smrděl a karbonoval, proto vznikly 2T oleje bez aditiv. Závodní oleje byly ricinové, a Castrol byl jeden z hlavních výrobců a v současnosti pořád ještě je. Míchat riciňák před každou jízdou, po jízdě vypouštět nádrž a po dvou týdnech od namíchání řešit, že směs asi přestává mazat, to není pro běžné smrtelníky. A navíc karbonuje ještě víc, než minerální olej.
Jistě byly obyčejnější a lepší 2T oleje, které tehdy mohly obsahovat nějaké detergenty navíc, ale rozdíl bych hledal spíš ve způsobu rafinace a v druhu ropy, ze které se rafinovalo, aby při určené viskozitě byly molekuly oleje co možná nejvíc stejné délky.

To ale asi není, co bych chtěl teď tazatel řešit. Doporučuju u pincka mazat 1:30 a použít minerální JASO FB olej (třeba Motul 100, na ten není stížnost). Já mám radši JASO FC nebo FD, protože to nekarbonuje, ale nemám pincka, a babetta 210 má (doufám ) na pístním čepu jehly. A dávám jí 1:33 podle návodu, i když to je u petrolejem předředěných FC / FD lubrikantů ve skutečnosti 1:40. Nekouří to, nesmrdí to, pokud možno udržuju konstantní rychlost 50km/h. Z kopce neubírám, ale vypínám zapalování, ať maže.

(reakce na) Olej do motoru J-20 po GO

28.12.2021 v 20:12 | Nahoru | #2
Kohlstein> No upřímně já to taky nepochopil ten poměr míchání a ve zbytku co si napsal s tebou taky souhlasím do puntíku.
Jak už jsem ti psal ve zprávě, v návodu je dokonce psáno:
Do 23 a 23A mustanga používat do benzínu olej SAE 30 v poměru 1:20 v zaběhu, pak 1:30...
SAE 30 je motorový olej co já vím...
Kdysi, jak mi bylo cca 12 a táta mi dal toho mustanga, tak jsme koupili M2T a dal jsem to do specialu v poměru 1:30 podle návodu a to se robily divy... Kouřilo to jak cyp, smradu, teklo to z výfuku a každou chvíli bylo třeba svíčku čistit...
Nakonec jsme tam museli dolít čistý benzín, pak jsme tam dávali tu Husqvarnu v 1:50 a pravdou je, že pak jsem s tím už problém neměl...
Ty jiné oleje co jsi psal neznám, nemám zkušenost, nemohu soudit...
Ale tu Husqvarnu budu dávat raději v 1:40...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 29.4.2024 v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 28.4.2024 v 20:02 Frantas


TOPlist