Letošní albánie a černá hora celkem na 40 dní tak nějak brodům nepřála, voda pořádně nebyla, potůčky skoro vyschlý a do koryta velkejch řek plnejch kamení jsem, se neodvážil. Ani by to nemělo nakonec smysl.
Takže by mě zajímalo od zkušených jezdců, kteří brodí a neustále nepadají v brodech jak přezrálý švestky po sklizni(na toto téma jsem našel plno videí na netu, ale to co tam hoši předvádí je až k pláči). Jestli máte nějaký poučný videa, nějakou správnou a ověřenou techniku tak sem s nima a můžeme to rozebrat. Jedná se teda o cestovní stroj, s dvouma brašnama a celkovou hmotností při naložení atakující 200 kilo. Ne o ostrou 100 kilovou prázdnou krosku. 300 kilový motorky bych taky moc neřešil, protože s nima se brodit pořádně nedá, kvůli hmotnosti.
Za brod se nepovažuje dobrá cesta přes kterou teče 20-30 centimetrů vody (abychom si rozumněli, třeba silnici z thetu do prekalu v albánii. Tam defakto žádnej brod není, když zrovna není po silnějším dešti. Ale něco kamenitýho, nebo hlubšího třeba s bahnem apod.
(kraviny sem nepište, nemá to cenu, jinak se to zase zvrhne ale couvání do prudkýho kopce s otočenou vačkou, nebo jízda ve stupačkách do kamenitýho výjezdu na plnej kotel a podobný nesmysly)
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Když potom vylejzáš v Albánii z brodu s roxorem v noze co upadl z náklaďáku a ostatní k tobě najednou pospíchají, řekneš jen "klid, nic se neděje, s tím sem počítal, vše sem si natrénoval".
Naposledy editováno 14.10.2021 14:09:38
Kohlstein17 píše: jaro27> Nedělal bych hlupáky z těch, kdo se tu náramně baví na účet tazatele (ze kterého se ovšem stal, jak se dalo hned na začátku čekat, vrchní poučovatel).
Otázky ani nie sú zlé, len keby odpovedali tí, ktorí majú čo povedať (danú situáciu zažili) a nie tí, ktorí si myslia, že majú čo povedať. Potom tu vzniká taká samoprodukcia hlupákov.
ale info tady taky bylo - vyzkoušet, v krizi projít (ale to dělá málokdo ), posoudit stav podkladu, rychlost proudu atd.
brodů s naloženou motorkou jsem jel hodně a to i hlubokých a když se to nepovede je to fakt o průser
málem jsem se utopil na sahaře - ano na poušti po dešti při brodu prudkého proudu ve wádí kde mi zůstala noha pod motorkou a bez kamaráda bych to ze sebe nedostal
nebo naopak jsem se štěstím projel brod v jižní africe o kterém jsme nevěděl, že je hodně vody (tenerka voda těsně pod nádrž a sání) - když pak přijeli místňáci s pickupem ti to po vyzkoušení raději obrátili
na takové cestě prostě není zbabělstvím motorku převést - být nad motorkou vůči proudu a mít ruku na spojce a chcípáku důležité je nebýt ohrožen na životě a motorku nevratně nepoškodit nasáním vody za běhu motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Honza ta950: zo dnes v 12:22. "převést - být nad motorkou vůči proudu"
Osobne som motorku cielene neprevádzal, ak, tak to som už riešil problém. Vtedy som neriešil na ktorej mám byť strane.
Ale ak by som ju takto cielene od začiatku prevádzal, zdá sa mi logickejšie byť nad motorkou, nie pod ňou.
Hm? Nejaké múdre rady a skúsenosti?
V místech kudy jsem jednou projížděl, to před nějakou dobou zkoušel jistej člověk, ale moc spěchal, takže místo aby počkal, až voda opadne,tak vyrazil moc brzo a sám, což chápu, že byl sám, ale nechápu že nepočkal. No a dopadlo to tak, že motorku utopil, spíš jí to kus odneslo po proudu a pak šel sám asi 3 dny pěšky než dorazil k lidem, páč to bylo na poloopuštěný cestě 100 kiláků bez lidí. Když se tam pak vrátili, ta prej tak byla ta motorka obouchaná o kameny a vypadala jako totální vrak. Nechali jí tam. Pak tam ještě nějakou dobu ležela, ale po zimě zmizela definitivně. Proud ji odnesl bůchví kam.
Takže doporučuju počkat až voda opadne, anebo mít k ruce víc lidí, který jsou schopný tu motorku udržet a přenýst, jinak tam raději nejezdit.
Já osobně klidně počkám i pár dní, když se jedná o nějakou echtovní trasu, kterou chci projet, než abych riskoval, že tam motorku zničím. Nebo budu zničen sám. Ale je fakt, že to musí bejt v místech, kde to stojí za tu námahu a vynaloženej čas. Asi bych to neřešil někde v albánii nebo rumunsku, kde se to dá všude objet a kde nikdo nebude čekat na břehu potoka 3 dny až voda opadne.
Ale jak bylo řešeno dříve, ve stupačkách a na plnej to pude určitě přeskočit
Naposledy editováno 17.10.2021 22:59:56
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Pokud jo,tak by mne zajímalo,kolik lidí se tu k tobě přidá
Tolik rozumu,ani na pivo bych s tebou nešel...
Naposledy editováno 19.10.2021 22:27:41
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
kdo necestuje, tak nemá ani šajnu co řešíme a kdo cestuje a jezdí tam tak ví sám dobře nejlíp
Naposledy editováno 21.10.2021 23:12:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Určitě je ti i co závidět a to myslím vážně,ale mně prostě ten tvůj styl poučování vůbec ,ale vůbec nesedí.
Založit diskuzi s prosbou,jak na to a pak se převtělit do toho od koho čekáš odpověď a při tom všechny pourážet jak jsou marný,...
Tohle prostě nedávám...
No a jak píšeš,"kdo cestuje a jezdí tam tak ví sám dobře nejlíp" tak co vlastně chceš?
Naposledy editováno 22.10.2021 22:44:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Každý má inak naloženú motorku, iný typ motorky a iné videnie sveta a najmä každý jeden človek má iný prah toho čo vníma ako nebezpečné keď je na motorke. Inak to mám aj ja keď jazdím sám alebo s niekým s kým si vieme pomôcť. Ja si jazdím svoj štýl a je to štýl věnec-nebo-kotrmelec a tento rok som rozbil 2 motorky. Ale užívam si každý jeden meter cesty aj necesty a ničoho neľutujem. Spravil som len 8.000km pretože mám ženu, dve deti a dom. keď vyťahujem motorku tak idem vždy na pár dní do zahraničia alebo stredne-až-ťažký offroad doma zväčša bez bagáže. Už nie som taký edvenčr ako za mlada kedy som pohŕdal stanom a spával pod celtou. Čo si o mne myslíš ty je mi jedno, pretože vypísať tému kde sa dotazuješ a potom všetkých pošleš do zadnice tým že nikto ani nieje hodný ti komentovať, následne sa nad všetkých vyťahovať že, je pre mňa nepochopiteľná úbohosť duše. Pre mňa je to ako keď niekto cestuje pre to aby sa ukazoval na sociálnych sieťach alebo ak niekto robí hudbu hlavne aby sa páčila publiku...
Cestuj si ako chceš, a cez brody sa broď ako chceš. Moje staré GS nefunguje pri pomalej jazde a nenaložené má 250 kg a v brode s veľkými kameňmi ho neudržíš, pomaly nemôžeš ísť lebo nefunguje.
... tak pokojne sa pozeraj na svet cez svoje okuliare, ale keby nabudúce udržíš svoje ego na uzde a komunikuješ s ostatnými aspoň so špetkou úcty, svet by bol o málo krajším miestom pre teba aj pre ľudí v tvojom okolí. pekný večer.
"každý štěstí svého strůjcem jest"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
petr1000001 píše: Tak jsem si to Zdendo přečetl až do konce a chci se zeptat,jestli nebudeš pořádat nějaký společný výlet.
Pokud jo,tak by mne zajímalo,kolik lidí se tu k tobě přidá
Tolik rozumu,ani na pivo bych s tebou nešel...
On to Zdenda určitě nemysli špatně a v podstatě by to byl dobrej kluk kdyby to nebyl takové píčus
Podle mně je potřeba ten psanej projev na fórech brát trochu s nadhledem, ona realita pak může být dost jiná, někdy třeba i horší
Naposledy editováno 17.11.2021 21:00:02
Ak ide iba o brody, tak si treba preklikať, tých brodov je tam dosť.
A do väčšej rieky sa ani dvaja nepustili a istili to ešte z brehu. Nie vždy taká možnosť je, ale tu bola a využili ju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Naprostý souhlas. Jak se v řece zastaví, už se nerozjede........buď jsou kameny velké kluzké, nebo menší a zahrabáváš se. A když se v blátě "přicucne", tak i terénní auto 4x4 s kurtou jak na náklaďák mělo velký problém.....a jak se to utrhlo a začalo klouzat, jelo by to i bez pomoci tahouna.
Ona jízda s takovou obludou, co se nechce pořádně na předku odlehčit a systém pérování telelever co na větších nerovnostech cpe kolo pod motorku je občas dost vysilující. Trochu pomohla 21" na předku.
Bohužel musím také provozovat tvůj styl jízdy........hlavně stále v pohybu.......protože to prostě na těchto strojích jinak nejde. A mimochodem mě staré GS nefunguje ani při rychlé jízdě .........BMW jezdím v rychlých pasážích pomaleji (je to težké na předek a podvozek je houpačka, takže třetí velbloud a obtiskávám motor do podloží), a v pomalých pasážích rychleji, aby se mě to nezastavilo
podvozok mám Hyperpro Rezervoir vyriešený. Ale s tým že je ťažká na predok nemáš úplne pravdu, meral som to, rozloženie hmotnosti je 45% predok a 55% zadok pričom motorka bez bagáže s plnou nádržou 32l (advík) pokiaľ niesom extrémne naklonený nad nádrž, tak na šotoline je skrze telelever motorka vo vyšších rýchlostiach neovládateľná :-/ predok bežne odhadzuje o pol-metra/meter podľa toho ako pridáš.
Ale obom nám je jasné, že neovládateľnosť pramení práve z mizerného rozloženia hmotnosti. S 21" je ovládanie ťažkopádnejšie a pomalšie a tak technické pasáže sú nočnou morou... Ale na TET Chorvátsko som si to prášil po rovnej šotoline 12km niekde pri Plitvicki Lieskovac 120 ako nič aj si poskočíš a dopadne s hladko, až som si predstavoval že to takto frčí na dakare, ale najväčší podiel má asi ten podvozok, čo som nastavoval 2 roky
Nešlo o to, někomu se pošklebovat, nebo vysmívat, jen jsem řešil proč většinou jezdí rychle.Taky jsem to s tigrem zkusil a párkrát měl namále, byl to divokej tanec za řidítkama, abych to nějak ustál.
Podle mě, ve fakt hnusným brodu, nebo moc hlubokým, je bezpečnější tlačit s motorem. Pořád je lepší když se mortorka klátí samotná přes nějakej kámen, než když na ten kámen najedete a von vás shodí. Hlavně někde dál od baráku. Je tam celkem riziko nějaký pohmožděniny, nebo zlomeniny a dalšího poškození pilota nebo jezdce.
Ono i s ostrým endurem spadnou v broudu a mít motorku na noze není nic extra a vazy, klouby a další partyje těla jsou nic moc kvality.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
a hlavní je pořád hrabat a hrabat, protože používat spojku je silně neefektní na videu
stojí to zhlédnout od začátku, člověk se docela poučí z cizích chyb, když teda chce
sám nemám vůbec zajímavý videa, pořád jen chodím sem a tam a pak to protlačím a nic se nestane, kromě občasnýho lehkýho zapadnutí
Naposledy editováno 13.09.2022 00:50:17
ZdendaZB píše: tak jsem našel něco zajímavýho, když jsme u toho plnýho kotle ve stupačkách a tihle hoši to tak i provozujou, ale co tam pak stráví času se zcela zbytečným vyprošťováním
a hlavní je pořád hrabat a hrabat, protože používat spojku je silně neefektní na videu
stojí to zhlédnout od začátku, člověk se docela poučí z cizích chyb, když teda chce
sám nemám vůbec zajímavý videa, pořád jen chodím sem a tam a pak to protlačím a nic se nestane, kromě občasnýho lehkýho zapadnutí
nic ruSSáckýho za zhlédnutí nestojí ...
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
A SS bych spíš viděl u ukáčkovský armády, ty sou zajímavě potetovaný a ještě jsou podporovaný vládou. Jenže UK se nám pomalu, ale jistě rozpadá a až skončí válka, tak definitivně skončí. Z těch dluhů se už nikdy nevyhrabou.
Sověti mají zajímavý videa, narozdíl vod čekejch vidláků pořádně krosí, I když to docela přehání s tím padáním a motorky se pod nima taky vesele rozpadají.
Ale je fakt, že takový rumunsko, nebo bosenský šotolinky, to je panečku jinej offroud. Pouze pro kovaný advenčáky na pořádnejch strojích. Kam se na to hrabe trapnej sever, nebo bláto sibiře
Naposledy editováno 13.09.2022 22:09:03
ZdendaZB píše: Ba naopak, sláva Putinovi ! A kdyby eurodementi nezvedali uměle ceny plynu a benzínu, tak to máme ve finále ještě levnější.
A SS bych spíš viděl u ukáčkovský armády, ty sou zajímavě potetovaný a ještě jsou podporovaný vládou. Jenže UK se nám pomalu, ale jistě rozpadá a až skončí válka, tak definitivně skončí. Z těch dluhů se už
Tak určitě
Tam se to už sype... Asi jak jim umřela ta královna...
A doufám, že jsi nejen politicky korektní, ale jsi i homo-kláda, to je dneska taky in a v módě a ještě nejlíp kdyby jsi byl kovanej putinobijce, hipstr a homokláda v jedné osobě a k tomu ještě žid. Tahle kombinace ti zaručí úspěch skoro všude.
Mám chuť si pořádně zakrosit někde v blátě a horách současně. Možná by bylo vhodný hodit na transalpa místo e09 tu mušelín tekr nebo jak jsi to psal. Rusko bylo nějaký moc písčitý a kamenitý, kromě pár echotvních výjezdů po dešti v tundře. Tam jsem se zapotil při tlačení stroje.
Hele a podnikl bych nějaký menší pár denní trofy, samozřejmě v noci, páč 16.000 lumenů je třeba pořádně využít....
Hele a Putin jako velitel útočný letky ruský legie odvážných vzduchoplavců.
a sověti zase melou z posledního, jako za poslední pů rok, takže povolali do boje mágy
Naposledy editováno 14.09.2022 18:22:27
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Mne to na prvý pohľad pripomenulo jednu prezidentku slovanského štátu (ona je teda neslovanského pôvodu, ale jaksi to už je teraz pravidlo, že to etnikum je napchaté všade v riadiachich funkciách), jak ide orálne uspokojovať.
A koho? Asi dsjôqwefxbm ew.dewlioned ewjôdb.